Gå til innhold

Hvorfor må jeg skatte så mye?

macciato

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det virker som om noen av ungdommene her kunne hatt utbytte av å lese litt på http://www.skatteetaten.no/. Det er ikke så vanskelig om man orienterer seg litt på de sidene.

Jeg får nesten litt hakeslipp når jeg ser mangelen på økonomisk gangsyn hos dagens unger.

Hahaha :!: Du har sikkert all grunn til å være oppgitt. Vil vel tro jeg faller under "dagens ungdom" Er 20 :roll:

Men! Alt med økonomi-kontrollen min er flott, men jeg skjønte bare ikke hvorfor jeg i fjor ble satt på 15%, og automatisk opp til 36%. Men, jeg skal lese på skatteetaten :whistle:

Lenke til kommentar

Neida. Jeg trodde også jeg måtte skatte 36% da jeg fikk mitt nye skattekort i år. Men etterhvert fant jeg ut at det var ikke den som gjaldt, over eller under sto det "Tabell nr. ----" også fant jeg den aktuelle tabellen. Der sto det ikke %, men beløp jeg måtte betale hvis jeg fikk så-så mye. F.eks. rundt 2000 kr. ved 12000 bruttolønn. Og jeg oppga at jeg ville tjene ca. 160k i år :)

Lenke til kommentar
Neida. Jeg trodde også jeg måtte skatte 36% da jeg fikk mitt nye skattekort i år. Men etterhvert fant jeg ut at det var ikke den som gjaldt, over eller under sto det "Tabell nr. ----" også fant jeg den aktuelle tabellen. Der sto det ikke %, men beløp jeg måtte betale hvis jeg fikk så-så mye. F.eks. rundt 2000 kr. ved 12000 bruttolønn. Og jeg oppga at jeg ville tjene ca. 160k i år :)

la meg gjette tabell 7100??:p

Lenke til kommentar
macciato: Les litt på skatteetaten.no om hvordan systemet fungerer.

Jada, jeg har gjort det nå. Men, Carisma 03 ga meg svaret :!: Da satser jeg på at den bare følger tabell ettersom jeg tjener så så mye? Tipper det. Visste ikke at det kunne fungere slik...

Lenke til kommentar

la meg gjette tabell 7100??:p

Ja, det høres riktig ut! :p Samma som deg?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
jeg ble tvunget av skattefolka på kontoret til å føre opp en helt urealistisk årsinntekt , selv om jeg protesterte og sa at jeg ikke kom til å tjene så mye på min eneste jobb. neeeida hørte ikke og sendte meg tabell likvel

Tror jeg ingenting på. De på skatteetaten har ingenting med hva slags årsinntekt du setter opp (med mindre du setter opp 0 og angir at du ikke skal betale skatt.)

Edit: Og de på lønningskontoret på jobben din har hvertfall INGENTING med å bestemme over hva du skal oppføre på skattekortet DITT!

Endret av DannyAnt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...