Carontir Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hei, Har til slutt endt opp med disse delene til ny pc. Et par spørsmål helt til slutt. En anbefalte meg et Antec P183 Advanced Midi Tower Sort men da sa en annen at han ville valgt: Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort 1. Vil jeg få plass til disse delene i disse kabinettene? Og vil det være plass til eventuelle nye deler i fremtiden? 2. Jeg spurte i en annen tråd om hvorfor han ville valgt Cooler Master i stedet, men fikk ikke noe svar. Hva er deres anbefaling av disse to? (eller har dere noen andre dere ville anbefalt i stedet? I så tilfelle hvorfor?) 3. Har jeg bruk for en så kraftig strømforsyning (850W) til dette oppsettet? 4. Er det noe annet jeg trenger for å bygge denne nå (er helt grønn når det bygging)? Kabler o.l.? Eller følger alt sånt med delene? 5. Føl dere selvfølgelig fri til å kommentere alt annet dere har lyst til. På forhånd takk for alle svar! Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Antec P193 Antec CP-850 Gigabyte 790FXTA-UD5 AMD Phenom II X4 965 Black Edition Corsair H50 Hydro Kingston Ram Arctic Cooling Arctic RC Ram Cooler Intel X25-M SSD 80GB 2.5" to 3.5" Bracket LG Super-Multi GH22LS30 DVD±RW Burner Vertex 3D Radeon HD 5870 Arctic Cooliong Accelero TWIN TURBO Arctic Silver ArctiClean http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?li...75fe1e8c618e543 Antec P193 kan du nesten kalle storebroren til P183. Begge er nesten identiske, forskjellen ligger hovedsak i bedre kjøleevne hos P193. Cooler Master HAF 932 har god kjøling og er en av grunnene til at dette kabinettet blir anbefalt. Men med P193 er denne forskjellen tilnærmest ikke eksisterende. Jeg selv ville foretrukket Antec kabinettet grunnet langt bedre støyredusering og støvfilter. Antec CP-850 er en litt særegen PSU. Denne er laget eksklusivt til Antec P183, Antec P193 og Antec Twelve Hundred kabinettene, noe som med andre ord vil si at den ikke passer til andre kabinetter enn disse listet opp her. Men ved valg av et av disse kabinettene er Antec CP-850 det perfekte tilbehør. Antec CP-850 er også en PSU av god kvalitet og har fått en rekke utmerkelser. Når det gjelder antall Watt, så er det bedre med 100W for mye enn 100W for lite. Gigabyte 790FXTA-UD5 - Ikke de store forskjellene. Beste er vell å la deg se selv: http://www.gigabyte.com.tw/Products/Mother...uctID=3258,3263 Arctic Cooling Arctic RC Ram Cooler - Rikelig kjøling forlenger levetiden og eller øke muligheten for bedre OC om du vil overklokke et lite hakk. Vertex 3D Radeon HD 5870 - Før du lurer, så er det ingen forskjell på merkene. Det er AMD/ATI så lager kortene og ikke Gigabyte, Asus, Sapphire eller HIS. Det er ingen hensikt å betale flere hundrelapper mer bare for et fancy klistermerke med et navn klistet på. Arctic Cooliong Accelero TWIN TURBO - Denne er ikke nødvendig, men Accelero TWIN TURBO vil gi bedre kjøling, lavere støynivå og som med Arctic RC kan den forlenge levetiden og gi muligheten for bedre OC om du vil overklokke. ArctiClean - Kubn nødvendig om du kjøper Accelero TWIN TURBO Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå