Gå til innhold

Netcom lurer gamle kontantkort kunder!


Anbefalte innlegg

Javel, endelig satt jeg meg ned for å finne ut om det var jeg som var paranoid eller om pengene på mitt kontantkort forsvant så fort som jeg trodde. Etter en samtale på 13 minutter til kr 42,- ?! kontaktet jeg netcom og søkte gjennom nettsiden deres for å finne ut hva i all verden som var galt. Det stemte ikke med kontaktkortprisen oppført på nettsiden.

Priser

 

Månedspris 0,-

Minuttpris fra 0,89

SMS 0,69

MMS 1,99

Startpris 0,89

 

Etter ca en halvtime på nettsiden, fant jeg bortgjemt i en lenke på minside "kontantkort, eldre type", prisen jeg faktisk betaler..!

 

LES:

Startpris kr 0,59 og minuttpris kr 2,99 gjelder for kontantkort kjøpt før 29. januar 2007, som ikke har oppgradert ved å sende KONTANT til 1995.
.

 

Dette har jeg aldri fått opplyst fra netcom, og føler meg rimelig lurt. Jeg har alltid antatt at prisen på kontantkort oppført på netcom sine nettsider var korrekte, mens her sitter jeg og betaler over 3 x prisen det egentlig skal koste.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nok penger på bok, men det er lov å være gjerrig likevel. Jeg hadde ikke klaget på 50 øre, men fra 0.89 til 2.99 er det en stor forskjell. Jeg har aldri fått noe beskjed fra netcom via telefon, sms eller epost om endringer. Netcom sine nettsider har jeg sett på en gang iblant, men de skriver ikke noe om gamle priser såfremst du graver etter slike opplysninger, slik jeg gjorde da jeg ble mistenksom på ringeprisen igår.

 

Grunnen til de ikke sier ifra er såklart fordi de tjener penger. Hvorfor skulle de ellers ha fortsatt med det gamle abonnementet?

 

For å si det slik: Slik JEG leser netcom sine nettsider, skal jeg høre til å betale fra 0.89 kr pr minutt, når jeg kjøper netcom kontantkort. Ikke si du leser noe annet ut fra den infoen som er lett tilgjengelig på nettsiden, for det tror jeg ikke på.

Lenke til kommentar

Dette er ikkje noko spesielt for Netcom. Telenor hadde f.eks. tidlegare abonnementet Ring Kontant, som vart erstatta med Kort&kontant. Ring Kontant har framleis dei gamle prisane. Dersom ein ynskjer å endre dette må ein gje melding til Telenor. Andre vegen er det slik at det utgådde abonnementet FriFiks hadde månadspris på 29, men var utan minstefakturering, medan alle nye Telenor-abonnement (bortsett frå kontant) har, så vidt eg veit, høgare månadspris/minstefakturering. Dersom ein skal ha eit abonnement med fri familieringing, og som ein nesten aldri brukar til noko anna, så er dette midt i blinken. Så lenge eg ikkje endrar får eg behalde det gamle abonnementet med tilhøyrande prisar.

 

Telenor har forresten makspris på 10 kr./MB på alle abonnement, også kontantkort.

Lenke til kommentar

Hvorvidt det er spesielt eller ikke. Jeg har lurt på dette før også, men i god tro om at netcom kontant var netcom kontant slo jeg meg til ro at prisen på nettsiden måtte stemme. Klarer du å finne prisen på gamle netcom kontant like raskt som andre priser på netcom.no?

 

Jeg fikk aldri noe beskjed fra netcom om dette.

 

Det er litt sjokkerende å finne ut år etter at prisen pr minutt ikke var 89 øre slik jeg hadde forstått det, men 3 kr.

Lenke til kommentar

Eg er heilt einig i at Netcom burde sendt eit brev der dei informerte om dette. Eigentleg skjønar eg heller ikkje vitsen (bortsett frå å lure folk) med å "rote" med to like abonnement med ulike prisar, i staden for kort og godt berre setje ned prisen. Det same gjeld Telenor og abonnementa Ring kontant og Kort&kontant.

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg skjønner at det er frustrerende å oppdage at man betaler mer enn nødvendig, og tar dette videre med de som har med kontant å gjøre.

 

Kan ellers opplyse om at vi gjennomgår vårt kontantprodukt og vil relansere et mer kundevennlig og oversiktlig produkt før sommeren.

 

Dette vil vi informere om på netcom.no - jeg kommer også til å si fra via twitter og Facebook når dette lanseres.

Lenke til kommentar

Det hadde nå ikke vært så vanskelig for Netcom å oppdatere alle kontantkortene automatisk. Dette lukter det litt merkelig av, tvilen skal som regel komme tiltalte til gode, men jeg liker ikke lukta her som sagt.

Hadde det vært omvendt hadde dette vært gjort automatisk, BELIEVE ME!!

Lenke til kommentar

Da NetCom endret prisstrukturen på kontantkort så mener jeg å huske at de også satte opp en del priser, blant annet for samtaler til kundesenteret og spesialnummer. De kan ikke endre dette for alle kunder uten videre, derfor ble det sendt ut en SMS til alle kontantkortkunder slik at de selv kunne velge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9
Hei!

Jeg skjønner at det er frustrerende å oppdage at man betaler mer enn nødvendig, og tar dette videre med de som har med kontant å gjøre.

 

Kan ellers opplyse om at vi gjennomgår vårt kontantprodukt og vil relansere et mer kundevennlig og oversiktlig produkt før sommeren.

 

Dette vil vi informere om på netcom.no - jeg kommer også til å si fra via twitter og Facebook når dette lanseres.

Vil bare legge til at Ellen gjør en fantastisk jobb på Facebook! Hennes oppfølging er i toppklasse, og hun løser problemstillinger som gutta/jentene på 05050 ikke forstår en gang. Og det skjer fort. Utrolig fort.

 

Ellen: jeg fikk ikke gave på 15 års-jubileet den 17.3.2009. 17.3.2010 har du en ny sjanse.

Lenke til kommentar

jaja nå har det vel ingenting å si lengre, da jeg har fått fikset til det nye kontantkortet nå, men det sure er at jeg har betalt over 2 kr ekstra hvert minutt jeg har pratet i telefonen i 2 år uten å vite noe om det. Det er mange lapper rett i dass..!

 

Nå skifter jeg til Ludo isteden..

Lenke til kommentar

Skjønner at det er irriterende. Men det er som snubbel sier, at de har ikke lov til å endre abonnementstype uten samtykke fra kundens side. Hos Telenor så får de personene med "gammel type" beskjed om det hver gang de ringer og lader på saldoen. Er det ikke slik hos Netcom også?

Lenke til kommentar

Fikk denne sms'en tikkende inn igår:

Hei! Vi setter pris på deg som kunde og gir deg 600 kr i påfyll på din ringekonto dersom du fortsetter hos oss. Ønsker du lavere ringepriser? Ring oss på xxx xx xxx så hjelper vi deg. Hilsen NetCom

 

Jeg vet ikke om det kommer grunnet mitt innlegg eller fordi jeg har gått over til ludo, men slikt service setter jeg pris på, bra Netcom.

 

Jeg blir likevel å få meg Ludo siden det er gratis for meg med forbruk på ca. 150 kr/mnd. Likevel: Flott at netcom ønsker å beholde meg som kunde med et godt tilbud.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om det kommer grunnet mitt innlegg eller fordi jeg har gått over til ludo, men slikt service setter jeg pris på, bra Netcom.

 

Dette er sånn alle operatørene driver; mister de deg som kunde, vil de på død og liv prøve det meste for å få deg tilbake ;)

Lenke til kommentar
Er forbanna på netcom. Kjøpte meg netcom kontaktkort på 200 kr ista. Til iphone,så skulle jeg bare kjekke et kart i 1 min. Når jeg var ferdig hadde jeg 20 kr igjen :realmad:

Forbannade kråke balle!!

 

Slike overraskelser unngår du hvis du sjekker prisene først. Det er 20 kr per MB og det er ingen makspris pr/dag. Kart inneholder svært mye data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...