MacLovin Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Har et problem med internette mitt. Vårt gamle multi modem ble ødelagt så vi fikk et nytt fra telenor av typen Zyxel P-2602HWT-F3. Når jeg skulle begynne å spille Call of Duty Modern Warfare 2 på pc fikk jeg strict NAT, og når jeg skulle laste ned torrent fikk jeg stengte porter. Jeg prøvde å skifte porter på torrent, åpne porter og legge til rules på router firewall(kan dette med å åpne porter og lage statisc ip). Ingen ting funket, helt til jeg formaterte pc'n. Jeg fikk open nat på cod og åpne porter på Utorrent. For litt siden formaterte jeg dataen igjen, nå er problemene tilbake og jeg vil helst ikke formatere ettersom at jeg har brukt masse tid på å installere programmer på windows. En kompis av meg var i akkurat samme situasjon engang, at han fikk stengte porter etter formatering, men han kjøpte nytt multi modem. Er det noen som vet hva som er årsaken til dette? Eller kansje har en mulig løsning? (Ja har allerede sjekket google) Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hei, først vill eg anbefale du oppdatere fireware til den siste. Fireware Vist du skal opne porter må du opne via NAT -> Port Forwarding. Les bruksanvisningen nederest på siden. Direkte link Lenke til kommentar
MacLovin Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Hadde visst nyeste firmware og det funker ikke å forwarde :/ men takk for svar Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Mhm, merkeleg skulle tru det var hardware problem. Bruke du riktig ip adressse, riktig port og at det står hake over "Active"? Lenke til kommentar
MacLovin Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Ja er sikker. Prøvde å legge ny wan to lan rule i firewall og d virker som at Utorrent porten er åpen. Vet ikke om dette vil vare for mener å huske at dette funket bare en liten stund sist gang jeg hadde problemet, men får se. Lenke til kommentar
MacLovin Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Ja er sikker. Prøvde å legge ny wan to lan rule i firewall og d virker som at Utorrent porten er åpen. Vet ikke om dette vil vare for mener å huske at dette funket bare en liten stund sist gang jeg hadde problemet, men får se. 1. Logg inn på routeren (10.0.0.138) 2. Trykk på security - > firewall. 3. Trykk på rules. 4. På Packet direction vel WAN to LAN. 5. Trykk på Add. 6. På Destination IP legg inn din IP-adresse. 7. Trykk på Add. 8. Marker Any og trykk remove. 9. Trykk på Edit Customized Services. 10. Trykk på 1. 11. På servicename brukte jeg Utorrent. Og Portnumber så satte jeg min port på From og To. 12. Trykk på Apply. 13. Velg din nye service under Available Service og trykk på ADD. 14. Marker begge Any'ene og trykk Delete. 15. Trykk Apply. kopiert fra https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1105432 Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Eg bruke Zyxel boksen men er ikkje akkurat fornøyd med den. Slått av firewall funksjonen og bruke kun NAT pga eg har D-link ruter (Trådløs i huset) Du kan prøve med å deaktivere firewallen sjå om det er den som er problemet. Her kan du teste ports: http://www.utorrent.com/testport?port=6881 Forandre du talla på sluten til døme: 6881 til 35121 så teste den porten 35121. Lenke til kommentar
TailGuard Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Jeg har og problemer med port forwarding. Jeg får beskjed om at porten jeg prøver meg på (utorrent) er åpen, men på nedlastings siden står det at jeg ikke er connectable. Dermed får jeg ikke seedet Jeg har gjort alle ting i routeren som er mulig å gjøre.. Prøvd å dissable firewall, men fortsatt ikke connectable Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 7. mars 2010 Del Skrevet 7. mars 2010 Grensesnittet på den ruteren er jo bare fryktelig dårlig. Jeg fulgte tidligere (Før jeg byttet ut ruteren med en Linksys) den guiden som er linket øverst og det funket fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå