bkf_94 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Hei, er litt usikker på hvor eg skal åpne denne tråden så eg bare åpner den her Jeg har veldig lyst til å være eier av mine egne resturanter. Men eg har også lyst til å gå i Forsvaret noen år. Eg har ikke lyst til å ta noen utdanning som kokk, eg har lyst til å ta allmenfag (Jeg er 15 forresten ) Eg er god til å lage mat men eg har ikke lyst til å jobbe som kokk i min egen resturant. Eg har mest lyst til å bare eie et sted der folk kan komme og spise og ha det hyggelig. Så her er liksom planen min: Studiespesialiserende -> Marinejeger/Spesialjeger (Infantrist i TMBN som backup hvis eg ikke klarer kravene) i 6/7 år -> bruke penger eg har tjent+ta opp lån for å starte resturant. Som sagt, eg har lyst til å gjøre begge deler og eg vil helst ikke gi slipp på en av de. Noen som syntes denne planen var realistisk? EDIT: Har også lyst til å dra til afghanistan en eller flere ganger hvis det er mulig Endret 29. januar 2010 av bkf_94 Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Ta resturang og matfag på videregående, så tar du påbygging til generell studiekompetanse --> militæret --> egen resturang. Hvorfor? Jo du trenger erfaring som sjef Lenke til kommentar
bkf_94 Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Ta resturang og matfag på videregående, så tar du påbygging til generell studiekompetanse --> militæret --> egen resturang. Hvorfor? Jo du trenger erfaring som sjef Jeg har ikke noe særlig lyst til å ta matfag, eg vil bare lede og eie resturanten ikke lage mat der men er det noen som syntes dette er en reel mulighet? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Du kan gjøre som du selv vil, men du vil aldri ha erfaringen som du for på R&M fag. Og dette er meget gunstig å ha når du skal ha en egen restaurant mener nå jeg... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Ta resturang og matfag på videregående, så tar du påbygging til generell studiekompetanse --> militæret --> egen resturang. Hvorfor? Jo du trenger erfaring som sjef men er det noen som syntes dette er en reel mulighet? Nei Lenke til kommentar
jayplay Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Bra innlegg Herr Brun. Ville nok satset på befal/krigsskolen over fsk/mjk/tmbn. Er nok ledererfaring du trenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå