pong Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hallo jeg drev akkurat med rensing av den andre disken min (D), tidligere har jeg hatt windows vista på'n. Jeg kjører nå windows 7, som er parkert på disk c. Så kommer det rare, når jeg gir ordre om å slette den gamle, og ubrukelige, windows vista mappa på D disken får jeg denne ordrenekten til svar: "You need Permission to perform this action You require permission from TrustedInstaller to make changes to this folder" Jeg banna ganske kraftig når jeg så det, selv om jeg egentlig er vant med at windows nekter å utføre en direkte ordre på grunnlag av noe innbilt. Jeg er da for fanken administrator, jeg er gud i denne maskinens øyne! Det er ihverfall sånn det burde være. Noen som vet hva det helsikkes makkverket snakker om? TrustedInstaller? Jeg skjønner ingenting for den vista mappa er ikke registert i windows 7s register naturligvis, det er jo to helt forskjellige installasjoner! Hjelp meg, hver så snill å hjelp meg før jeg får et mentalt anfall (apeshit). Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Problemet ligger i tillatelsene. Disse er lagret i filsystemet og ikke i windowsinstallasjonen. Gi brukeren din full kontroll over mappen og alle underelementer og du skal kunne fjerne den. ...alternativt så mounter du partisjonen i Linux og knerter mappen derfra. Lenke til kommentar
pong Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Hvordan gir jeg brukeren min tillatelse som du sier? Security taben over til den mappa lister bare opp tillatelsene, jeg har ikke lov til å endre på noen av dem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå