Gå til innhold

Bestille noe fra lockerz

NoOb-Jakt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lockerz er, som Überadri påpekte, pyramidespill, og jeg vil fraråde alle fra tilknytte seg selskapet.

I tillegg ryktes det at de behandler persondata særs "uforsktig".

Skal ikke motsi det, men har du prøvd det? Alt for mange folk i dag som kaster rundt påstander om ting de ikke vet, men bare antar er noe dritt. Som sagt, vet jeg ikke bedre enn deg forløpig, men skjønner blant annet ikke hvorfor til og med en forumbruker her skulle si at han har fått varer hvis det ikke funker, så tydligvis gjør det jo det.

Om de er uforsiktig med personlig data spiller forsåvidt ingen rolle, da informasjonen man oppgir er ikke mer enn man finner på Gulesider og skattelista

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Skal ikke motsi det, men har du prøvd det?

Hvordan er det relevant? Jeg prøvde ikke T5PC heller.

Som sagt, vet jeg ikke bedre enn deg forløpig, men skjønner blant annet ikke hvorfor til og med en forumbruker her skulle si at han har fått varer hvis det ikke funker, så tydligvis gjør det jo det.

At det er et pyramidespill betyr ikke at ingen får noe, men siden modellen beror på en eksponentiell økning av brukerbasen så er den ikke levedyktig, og bare et mikroskopisk mindretall vil tjene på det. Det er en grunn til at det ulovlig.

Om de er uforsiktig med personlig data spiller forsåvidt ingen rolle, da informasjonen man oppgir er ikke mer enn man finner på Gulesider og skattelista

Tja, de har epost-adresse (dette alene er nok, strengt tatt), alder og bosted. Når de i tillegg over tid samler opp informasjon om hver bruker ved å registrer hva de ser på og hva de svarer på "dagens spørsmål", vil dataene bli verdt mye på reklamemarkedet. Dette er strengt tatt bare spekulasjoner, men jeg ville i alle aldri oppgitt mine persondata til et selskap som driver med en ulovlig forretningsmodell, i det håp om at de sikkert er pålitelige.

Han er bare sjalu. :!:

Solid argumentasjon.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

Svindel kalles det på godt norsk.

lol sett deg inn i siden før du kommer med feil påstander om noe du vet ingenting om..

For det første er det ingen som svindler på denne siden, for det andre har man heller ingenting å tape - det er akkurat like mye svindel som å kjøpe en lottobillett, eller faktisk mindre.

Lenke til kommentar

lol sett deg inn i siden før du kommer med feil påstander om noe du vet ingenting om..

Lov om lotterier m.v. (lotteriloven).

Kapittel IV. Forskjellige bestemmelser

§ 16. Pyramidespill og pyramidelignende omsetningssystem

Det er forbudt å opprette, drive, delta i eller utbre pyramidespill eller lignende system. Som omfattet av forbudet regnes ethvert system der det ytes vederlag for å få mulighet til å oppnå inntekter som bare følger av at andre verves til pyramidespillet mv.

Forbudet i første ledd omfatter pyramidelignende omsetningssystem der det ytes vederlag for å få mulighet til å oppnå inntekter som særlig skyldes at andre verves til systemet, og ikke salg eller forbruk av varer, tjenester eller andre ytelser.

I dette tilfellet er det du som "vet ingenting", er jeg redd. Dere er jo nesten like fanatiske som T5PC-gjengen.

Endret av Lord Britishface
Lenke til kommentar

Lov om lotterier m.v. (lotteriloven).

Kapittel IV. Forskjellige bestemmelser

§ 16. Pyramidespill og pyramidelignende omsetningssystem

Det er forbudt å opprette, drive, delta i eller utbre pyramidespill eller lignende system. Som omfattet av forbudet regnes ethvert system der det ytes vederlag for å få mulighet til å oppnå inntekter som bare følger av at andre verves til pyramidespillet mv.

Forbudet i første ledd omfatter pyramidelignende omsetningssystem der det ytes vederlag for å få mulighet til å oppnå inntekter som særlig skyldes at andre verves til systemet, og ikke salg eller forbruk av varer, tjenester eller andre ytelser.

I dette tilfellet er det du som "vet ingenting", er jeg redd. Dere er jo nesten like fanatiske som T5PC-gjengen.

Vell siden dette ikke er en norsk side regner jeg med at norsk lov ikke gjelder. Forsåvidt spiller det ingen rolle, da man på ingen måte er avhengig av å verve venner for å tjene noe. Har mange venner som har opptjent seg til et PS3 spill, uten å måtte verve noen i det hele tatt.

Veldig fint av deg å sammenligne det med T5PC, da man her ikke trenger å skyte inn noe som helst av verdier, penger etc for å få noe tilbake.

Men kos deg og bla i norges lover du, mens jeg får mitt PS3 spill.

Lenke til kommentar

Vell siden dette ikke er en norsk side regner jeg med at norsk lov ikke gjelder.

Det er akkurat like ulovlig i USA.

Forsåvidt spiller det ingen rolle, da man på ingen måte er avhengig av å verve venner for å tjene noe. Har mange venner som har opptjent seg til et PS3 spill, uten å måtte verve noen i det hele tatt.

Dine personlige anekdoter er komplett uinteressante, da det ikke på noen måte forandrer forretningsmetoden.

Veldig fint av deg å sammenligne det med T5PC, da man her ikke trenger å skyte inn noe som helst av verdier, penger etc for å få noe tilbake.

Medlemmer er verdier.

Lenke til kommentar

Jeg har fått T-skjorte jeg :p

Akkurat nå har de en konkurranse, USA vs. resten av verden. De som vinner (å få flest ptz før 25 mars) vil ha en redemption :)

Det negative er at de har sagt at prisene vil bli 4x høyere.

Jeg har bare 1600 Ptz, hadde tenkt å bestille iPod Touch 64GB :(

Lenke til kommentar

får 2poeng pr friend invite.. Jeg invita en bogus mailkonto, og fikk poeng for det :p

Og 2poeng for å se en film. Andre ting da?

2 poeng for å svare på daglige spørsmål ("dailies").

Du burde ikke lage fake brukere, de finner det ut, garantert.

Hvis man er VIP (invitert 20 venner) så får man dobbelt poeng for alt man gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...