grynderweb Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Har 3 nettsteder som har blitt angrepet av hacker via ftp. Det er lagt ut virus på sidene. Alt virus og mistenkelige er fjernet fra siden. For å få nettstedene friskmeld fra google så må det settes inn en html kode mellom Head og head. Problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg får satt inn den koden, da JOOMLA ikke er html basert. Har forsøkt å google meg frem til en oppskrift i flere dager, men det har ikke gitt resultater. Forsøkte en oppskrift å sette in en html kode i templaten, men da mistet jeg all informasjon, og måtte slette og instalere ny templates. Jeg vil ikke få sidene godkjent fra google før jeg får inn html koden for å forsikre google om at siden tilhører meg. Er det noen som vet hvordan dette kan fikses ? Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Du må nok nesten legge inn koden i index.php i templaten. Om du sliter med dette kan du laste opp filen hit så kan jeg legge det inn for deg. Om du bruker notepad kan det være en idé å prøve Notepad++ Lenke til kommentar
grynderweb Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Du må nok nesten legge inn koden i index.php i templaten. Om du sliter med dette kan du laste opp filen hit så kan jeg legge det inn for deg.Om du bruker notepad kan det være en idé å prøve Notepad++ Vet det er flere som sliter med akuratt det samme problemet, og da er det oppskriften som er viktig. Dette er feil, men det jeg gjorde var å gå inn på utvidelser og så maler.. valgte en mal og tok rediger HTML.. og lagret.. da ble siden helt svart... men vet at det finnes en måte å få dette lagt inn på..via html. har vært vitne til det, men husker ikke fremgangsåten. Men hvordan kommer en til index php fra admin delen ? Lenke til kommentar
grynderweb Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Ta det via FTPen du Forsøkte å legge inn google skriptet,ved å bruke ftp og kopierte over på maskinen men dette resulterte i en blank side..samme som før...... så virker som at joomla ikke takler at du forandrer noe i index.php ved å laste over på pc`en og så tilbake på serveren. Forsøkte også å laste tilbake den gamle filen, og fikk samme resultatet. så må være en annen måte å legge html tagen inn på fra google. Var heller ikke noe "Head" i index.php brukte Davor`s PHP editor. Er taknemlig for flere tip Lenke til kommentar
Pozzolan Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Sikker på at du har funnet rett index.php? Alle themplatene jeg har vært borti har nemlig en index.php hvor du kan redigere slikt. Kan du poste innholdet av den filen her? Lenke til kommentar
grynderweb Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Sikker på at du har funnet rett index.php? Alle themplatene jeg har vært borti har nemlig en index.php hvor du kan redigere slikt. Kan du poste innholdet av den filen her? <html><body bgcolor="#FFFFFF#"></body></html> Slik ser koden ut i templates. Koden som skal inn er <meta name="google-site-verification" content=" kode " /> Info fra google " lim inn den på nettsidens startside. Koden bør være i <head> rubrikken, før den første <body> rubrikken Har laget et underdomene dittdomene/test/test og laget den samme adressen på google for verifisering. Lenke til kommentar
grynderweb Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Sikker på at du har funnet rett index.php? Alle themplatene jeg har vært borti har nemlig en index.php hvor du kan redigere slikt. Kan du poste innholdet av den filen her? <html><body bgcolor="#FFFFFF#"></body></html> Slik ser koden ut i templates. Koden som skal inn er <meta name="google-site-verification" content=" kode " /> Info fra google " lim inn den på nettsidens startside. Koden bør være i <head> rubrikken, før den første <body> rubrikken Har laget et underdomene dittdomene/test/test og laget den samme adressen på google for verifisering. Her er filen index.html Lenke til kommentar
grynderweb Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Fant ut av det! fungerte kun fra Admin delen for meg, men kan være riktig den andre måten også. så takker så mye for hjelpen, har blitt litt klokere her nå :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå