Gå til innhold

Ny BIOS

Blib

Anbefalte innlegg

Har et Asus A7N8X Deluxe, splitter nytt, og tenkte jeg skulle oppdatere BIOS. Fikk fatt i Asus Update, og når jeg da kjører "Check BIOS Information" står det at jeg har rev 1002.

Så har jeg et par problemer. Når jeg velger "Save Current BIOS to a file" får jeg feilmeldingen "Unable to load related drivers", så det funker vel kanskje ikke...?

Og hvis jeg vil oppdatere til nyeste BIOS, rev 2.0, hvilken må jeg da laste ned? Ville hatet meg selv hvis jeg klarte å fucke opp PCen med feil BIOS :)

Når jeg velger "DOwnload new BIOS from Interenet" får jeg oppå et valg som jeg kan velge, men det er BIOS verisjon 1005 Final. Den støtter vel ikke 200Mhz FSB offisielt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Asus skriver:

> Starting from PCB version 2.0, The A7N8X Deluxe motherboard supports Front Side Bus (FSB) 400. The users of PCB 1.06 or earlier version can update their motherboard BIOS to get FSB 400 support <

http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7...-d/overview.htm

hvis du mener du har PCB revisjon 2.0 så støtter kortet fsb400 med biosen den har, og en oppdatering til 1005 vil selvsagt ta vare på dette - ( retter kun bugs evt. gir forbedret funksjon quote 1005: Fix large data transfer failed under Win2K and WinXP with hard disks configured as RAID0. )

http://www.asus.com.tw/support/download/it...=A7N8X%20Deluxe

Lenke til kommentar

Hva er PCB?

Eneste jeg vet er vel egentlig det at kortet er helt nytt, med så orginal BIOS som mulig. I infoen om kortet står det følgende:

bios.jpg

Og over alt hvor jeg har lest står det at man kan oppdatere fra rev 1.06 til 2.0, og jeg har IKKE 1.06. Så jeg lurer på hvordan jeg får oppgradert til 2.0? Any means possible...

EDIT: For å vise hva jeg mener når jeg prøver å laste ned ny BIOS fra hettet gjennom programmet:

new.jpg

Lenke til kommentar

Du har PCB 2.0 ( Printed Circuit Board eller 'Platinen Revisionen' ), som betyr at noen betydelige endringer er gjort fra tidligere utgaver av kortet, og krever egen versjon av Bios hvis den skal oppdateres. Med disse ting er det ikke rom for feiltakelser:

Legg merke til den tyske teksten, som sier at _før_ du oppdaterer eller gjør noe somhelst, restart og sett bios 'setup default', 'save & exit' og det samme _etter_ den er oppdatert ( jeg ville aldri valgt en 'live update', men det blir nok bra - tips, ikke oppdater hvis det ikke er strengt nødvendig d.v.s. kjører raid 0 )

lykke til !

:o

Lenke til kommentar
Legg merke til den tyske teksten, som sier at _før_  du oppdaterer eller gjør noe somhelst, restart og sett bios 'setup default', 'save & exit' og det samme _etter_ den er oppdatert ( jeg ville aldri valgt en 'live update', men det blir nok bra - tips, ikke oppdater hvis det ikke er strengt nødvendig d.v.s. kjører raid 0 )

:o

Hva er setup default da? Alt skal settes slikt det orginalt er?

Skal ikke kjøre en live update, jeg satser på å laste ned fila og så gjøre noe, men jeg har INGEN anelse hvilken fil det er jeg skal ha, som er grunnen til at jeg åpnet denne topicen!!!

Jeg SKAL ha 200Mhz FSB, og jeg SKAL ha en BIOS som faktisk støtter dette da. Siden jeg har et så spesielt hovedkort, kan jeg ikke få dette da, eller gjør denne 1005 samme nytten som 2.0 for de som har A7N8X1.0?

Lenke til kommentar
Hvor finner jeg egentlig ASUS Update? Jeg har lett på ASUS sine sider, men finner ingenting.

Er det ikke for alle hovedkort?

Jeg gikk til www.asus.com, skrev "Asus Update" i søkemotoren på forsiden dems, og så fikk jeg dem frem. Hva er problemet...?

Lenke til kommentar

Jeg bruker asus update og det fungerer utmerket. Du får muligheten til å merke av i en rute at asus update resetter bios når du restarter maskinen.

Går det ikke med å laste ned ny BIOS automatisk, er det en mulighet for å hente BIOS fra ftp eller http sia til asus og update BIOS from file.

Det er ikke mulig å gjøre feil, du får beskjed når ny Bios ikke stemmer med den gamle versjonen.

:D

Lenke til kommentar

Jeg SKAL ha 200Mhz FSB, og jeg SKAL ha en BIOS som faktisk støtter dette da. Siden jeg har et så spesielt hovedkort, kan jeg ikke få dette da, eller gjør denne 1005 samme nytten som 2.0 for de som har A7N8X1.0?

Kortet ditt har allerede Bios som støtter dette fordi det er revisjon 2.0 - hvis du leser utklippet i første svaret til deg. Det er de med revisjon A7N8X1.xx som må oppdatere bios for å få fsb 400 - poenget er at de må oppdatere bios beregnet kun for sine PCB revisjoner.

Hvis du likevel skal oppdatere bios ( c1005 er nødvendig for RAID0 i win2k eller winXP ), så restarte maskina og trykk 'Del' i oppstarten for å velge 'setup default' på menyen i Bios ( så kan man overklokke etter ferdig oppdatering og ny restart ).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...