Thommisen Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hei Tenkte jeg skulle poste dette under "Internett og nettverk", men vet ikke om det er riktig. Men er det noen som vet om et program der man kan stenge andre brukere ute fra nettet? Hadde hvert fint om det er gratis. Takk Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Du må kanskje skrive litt mer om hvem hva og hvordan. Har du kontroll over routeren som styrer nettilgangen? Kan du logge deg inn på den og sette den opp som du vil? Er disse brukerene tilkoblet med kabel eller trådløst? Lenke til kommentar
Thommisen Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Du må kanskje skrive litt mer om hvem hva og hvordan. Har du kontroll over routeren som styrer nettilgangen? Kan du logge deg inn på den og sette den opp som du vil? Er disse brukerene tilkoblet med kabel eller trådløst? Jeg vil ikke logge meg på routeren, har gjort det en gang før og da låste jeg hele saken. Brukerne er tilkoblet trådløst. Lenke til kommentar
Nisselord Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Du må kanskje skrive litt mer om hvem hva og hvordan. Har du kontroll over routeren som styrer nettilgangen? Kan du logge deg inn på den og sette den opp som du vil? Er disse brukerene tilkoblet med kabel eller trådløst? Jeg vil ikke logge meg på routeren, har gjort det en gang før og da låste jeg hele saken. Brukerne er tilkoblet trådløst. Du må nok inn på routeren uansett. Evt pakke den inn i bly Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Evt: Slå den av når du ikke bruker den, plukke av antennene om du kan koble deg til med kabel. Men det beste er å logge seg inn. Lenke til kommentar
Thommisen Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Evt: Slå den av når du ikke bruker den, plukke av antennene om du kan koble deg til med kabel. Men det beste er å logge seg inn. jeg tenker på et program hvor man kan stenge de ute fra trådløst nett, man må også kunne bestemme hvilke nettsider som ikke er lovlig å gå innpå. Ikke å gå innpå router. Lenke til kommentar
Inaktiv_bruker1123 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 jeg tenker på et program hvor man kan stenge de ute fra trådløst nett, man må også kunne bestemme hvilke nettsider som ikke er lovlig å gå innpå. Ikke å gå innpå router. Det finnes nok sånne programmer som kan blokkere bestemte nettsider, men det må jo installeres på alle pcene - altså ikke noe du kan styre fra din pc som "bestemmer over" de andre pcene. Eller har du problemer med at naboer/uvedkommede bruker ditt nett? Lenke til kommentar
Thommisen Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 jeg tenker på et program hvor man kan stenge de ute fra trådløst nett, man må også kunne bestemme hvilke nettsider som ikke er lovlig å gå innpå. Ikke å gå innpå router. Det finnes nok sånne programmer som kan blokkere bestemte nettsider, men det må jo installeres på alle pcene - altså ikke noe du kan styre fra din pc som "bestemmer over" de andre pcene. Eller har du problemer med at naboer/uvedkommede bruker ditt nett? Har ikke problem med uvedkommede. Men har en unge som jeg ikke vil legge seg om kveldene. Jeg skrur av internettet, men han bare skrur det på igjen. Derfor tenkte jeg at jeg kunne fått ett program som jeg bare kunne stenkt han ute fra nettet med. Ingen som vet om et slikt program? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Hva slags router har du? Hvis du skaffer deg en router som takler DD-WRT firmware kan du sette opp faste tidspunkt pr ukedag for når han skal ha nett og ikke. Du setter passord på denne slik at han ikke kan endre innstillingene. Det er også mulig å blokkere nettsider, men det er vel en umulig oppgave egentlig. Det er jo flere nettsider enn folk på jorda omtrent... Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Hvis det er din unge som lett ustyrbar (noe jeg selv har en del erfaring med ) vil jeg anbefale at du tar en titt på www.cyberpatrol.com. Deres "parental control" har de funksjonene du trenger. Ole Lenke til kommentar
Thommisen Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 Hvis det er din unge som lett ustyrbar (noe jeg selv har en del erfaring med ) vil jeg anbefale at du tar en titt på www.cyberpatrol.com. Deres "parental control" har de funksjonene du trenger. Ole Hadde hvert fint om det fantes gratis Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå