Gå til innhold

Kommentar: Ti tommers antiklimaks fra Apple


Anbefalte innlegg

Det du er inne på er en god ide, men de beste media-avspillerene og kontrollprogrammene er på Windows eller linux. Denne enehten hadde egnet seg ganske mye bedre til hus-kontroll med et annet OS. (i tillegg er den egentlig litt i overkant stor og tjukk til den bruken i mine øyne)

 

AtW

 

Det kommer veldig ann på hva resten av systemene dine kjører.

Jeg vet om flere som har en Mac Mini til å styre stereoen og kjører OS X der, og da kan en Ipad være midt i blinken for å styre denne.

Det å få gjort det samme mot en Windows og Linux maskin burde ikke være så vanskelig, linux er jo egentlig bare en ssh session hvor man kjører en kommando og setter hvilken skjerm som outputen skal komme på.

 

Som sagt, de beste alternativene, man kn få til mye rart, men de beste alternativene finnes ikke på denne plattformen, å drive å remote seg inn er en subotpimal løsning, da det krever mye båndbredde, og i tilegg så er ikke nødvendigvis skjermlayutet du har på TVen din særlig godt tilpasset en touch-screen-enhet som er mye mindre. Den eneste halveis saklige frontenden til Mac er XMBC, jeg mener man allerede har begrenset seg ganske kraftig om man bruker en Mac Mini til slikt, men for de det gjelder kan det være aktuelt. Men problemet ligger der fortsatt, enheten er så begrenset at den bare passer til noen få.

 

AtW

 

På hvilken måte er Mac Mini begrenset?

Endret av Brack
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
haha denne artikkelen kommer til å være en det linkes til om fem år når iPad har vært en heidundrandes suksess.

 

lol @ u, Finn Jarle Kvalheim, Journalist, Amobil.no

 

Hehe, jeg er klar over at faren er overhengende. Det skal jo sies at jeg ingen steder i artikkelen sier at Ipad er dømt til å mislykkes. Det er enkelte besnærende muligheter ved denne dingsen, som f.eks. en videre utbredelse av mikrobetalinger alla det vi allerede er vant til med spill på App Store, og det er jo en ting som kan komme både papiraviser og lesere av papiraviser til gode.

 

Det jeg påpeker i artikkelen er ikke at Ipad er en kjempedårlig dings. Det jeg mener å sette fingeren på er at den a) ikke er alt den med enkle grep kunne vært og b) at Apple som de siste årene har satt standarden for innovativt design - bruker en design som nærmer seg tre år gammel. Det er mange andre nettbrett ute og under oppseiling om dagen som kan puste Ipad i nakken dersom ikke Apple vet å verne om det inntrykket de har skapt ved å faktisk levere også. Det er fryktelig få ting som vokser inn i himmelen, og det er mange som har brent seg på halvveien...

 

At den sannsynligvis vil lykkes uansett hva jeg eller andre måtte si om saken gjør det ikke mindre betenkelig at Apple ser ut til å ha hatt sin første "litt kjedelige" produktlansering på mange år.

Endret av fjarle
Lenke til kommentar
Det du er inne på er en god ide, men de beste media-avspillerene og kontrollprogrammene er på Windows eller linux. Denne enehten hadde egnet seg ganske mye bedre til hus-kontroll med et annet OS. (i tillegg er den egentlig litt i overkant stor og tjukk til den bruken i mine øyne)

 

AtW

 

Det kommer veldig ann på hva resten av systemene dine kjører.

Jeg vet om flere som har en Mac Mini til å styre stereoen og kjører OS X der, og da kan en Ipad være midt i blinken for å styre denne.

Det å få gjort det samme mot en Windows og Linux maskin burde ikke være så vanskelig, linux er jo egentlig bare en ssh session hvor man kjører en kommando og setter hvilken skjerm som outputen skal komme på.

 

Som sagt, de beste alternativene, man kn få til mye rart, men de beste alternativene finnes ikke på denne plattformen, å drive å remote seg inn er en subotpimal løsning, da det krever mye båndbredde, og i tilegg så er ikke nødvendigvis skjermlayutet du har på TVen din særlig godt tilpasset en touch-screen-enhet som er mye mindre. Den eneste halveis saklige frontenden til Mac er XMBC, jeg mener man allerede har begrenset seg ganske kraftig om man bruker en Mac Mini til slikt, men for de det gjelder kan det være aktuelt. Men problemet ligger der fortsatt, enheten er så begrenset at den bare passer til noen få.

 

AtW

 

På hvilken måte er Mac Mini begrenset?

 

Ja, på hvilken måte er Mac Mini begrenset? Legg inn Windows 7 (endelig skikkelig støttet just nu), XBMC fungerer fint også selv om jeg opplever noen feil innimellom. Personlig må jeg bare si at OS X snubler oftere enn Windows. Hvor får alle det fra at Windows er så ustabilt egentlig? Mac Minien opplever jeg som langt mer ustabil med OS X. Vel tilbake til poenget. Eneste begrensningen jeg ser med Mini er nå at du ikke kan putte inn kort i maskinen, men skal man gjøre det så er det ikke mini som er det riktige utstyret. Den ser veldig fin ut i stuen i forhold til min gamle htpc samtidig som den er langt mer lydløs så lenge man ikke tar i bruk det optiske drevet som bryter lydmuren. Med windows 7 på den får man også markedsledende skalering av skrivebordet punkter pr tomme. Her har OS X ingen ting å stille opp med når det gjelder bruk på 1920x1080.

Lenke til kommentar
Ja, på hvilken måte er Mac Mini begrenset? Legg inn Windows 7 (endelig skikkelig støttet just nu), XBMC fungerer fint også selv om jeg opplever noen feil innimellom. Personlig må jeg bare si at OS X snubler oftere enn Windows. Hvor får alle det fra at Windows er så ustabilt egentlig? Mac Minien opplever jeg som langt mer ustabil med OS X. Vel tilbake til poenget. Eneste begrensningen jeg ser med Mini er nå at du ikke kan putte inn kort i maskinen, men skal man gjøre det så er det ikke mini som er det riktige utstyret. Den ser veldig fin ut i stuen i forhold til min gamle htpc samtidig som den er langt mer lydløs så lenge man ikke tar i bruk det optiske drevet som bryter lydmuren. Med windows 7 på den får man også markedsledende skalering av skrivebordet punkter pr tomme. Her har OS X ingen ting å stille opp med når det gjelder bruk på 1920x1080.

 

Selvfølgelig kan du installere windows, men da faller litt av det opprinnnelige poenget igjennom, nemlig å bruke iPaden mot den med iphone-apps, som var utgansgpunktet for denne lille spin-off-diskusjonen. Mac Mini er en fin liten maskin, det er sant, dog har jeg en relativt HTPC nå som er minst like stille. Den er dog vesentlig større, men eksistensen av receivere gjør uansett at TV-benken må være av en viss høyde, makina er bak dører i alle tilfeller.

 

AtW

Lenke til kommentar
På hvilken måte er Mac Mini begrenset?

Som jeg er inne på i innlegget du quoter, begrenset med software til den salgs bruk (og avhengig av oppsett, så er ikke hardwaren så ekstremt godt egnet heller i mine øyne, å kunne kjøre ting ut over HDMI er jo feks fint)

 

AtW

 

Enig i dette med hvor mye software som er tilgjengelig. MediaPortal er f.eks et veldig spennende alternativ til XBMC. HDMI hadde vært fint, men jeg har ikke 7.1(2) oppsett lydmessig så det går problemfritt for seg med spdif. Du får overgang fra apple sin bildeutgang til HDMI, men denne støtter ikke audio desverre.

Lenke til kommentar
Ja, på hvilken måte er Mac Mini begrenset? Legg inn Windows 7 (endelig skikkelig støttet just nu), XBMC fungerer fint også selv om jeg opplever noen feil innimellom. Personlig må jeg bare si at OS X snubler oftere enn Windows. Hvor får alle det fra at Windows er så ustabilt egentlig? Mac Minien opplever jeg som langt mer ustabil med OS X. Vel tilbake til poenget. Eneste begrensningen jeg ser med Mini er nå at du ikke kan putte inn kort i maskinen, men skal man gjøre det så er det ikke mini som er det riktige utstyret. Den ser veldig fin ut i stuen i forhold til min gamle htpc samtidig som den er langt mer lydløs så lenge man ikke tar i bruk det optiske drevet som bryter lydmuren. Med windows 7 på den får man også markedsledende skalering av skrivebordet punkter pr tomme. Her har OS X ingen ting å stille opp med når det gjelder bruk på 1920x1080.

 

Selvfølgelig kan du installere windows, men da faller litt av det opprinnnelige poenget igjennom, nemlig å bruke iPaden mot den med iphone-apps, som var utgansgpunktet for denne lille spin-off-diskusjonen. Mac Mini er en fin liten maskin, det er sant, dog har jeg en relativt HTPC nå som er minst like stille. Den er dog vesentlig større, men eksistensen av receivere gjør uansett at TV-benken må være av en viss høyde, makina er bak dører i alle tilfeller.

 

AtW

 

Å sånn du tenkte ja. Jeg kom inn litt midt i diskusjonen. Vel alt som har med ipad å gjøre er jeg ikke så positiv til (smitter over på iphone, apple tv osv også.. det er jo ikke uten grunn til at disse enhetene "åpnes opp"). Selvfølgelig vil den ikke samarbeide med windows på noen annen måte enn at også windows brukere skal kunne bruke penger igjennom itunes på den. Det er jo dette som er innlåsing av kundene. Denne stadige begrensningen man skal pålegge brukeren er noe jeg stiller meg veldig skeptisk til. Man skal kun bruke ting på apple sine premisser, og dette syntes jeg er feil. Diktatur noen?

Lenke til kommentar
Det jeg mener å sette fingeren på er at den a) ikke er alt den med enkle grep kunne vært og b) at Apple som de siste årene har satt standarden for innovativt design - bruker en design som nærmer seg tre år gammel.

Hva med f.eks. Mac Mini som har beholdt samme design de siste 5 årene, dagens Mac Pro som har ca samme design nå som Powermac G5 hadde i 2004 (eller deromkring, ca 6 år så langt), Macbook Pro fra 2008 som hadde samme design som Powerbook aluminium fra 2003 (ca 5-6 år) og dagens iPod Classic som har ca samme utseende som forgjengerne sine fra ganske mange år tilbake? Og iPad Nano likner jo en del på den vanlige/klassiske iPoden den også, kanskje spesielt den første generasjonen av Nanoen (som jo forøvrig ble en gedigen salgssuksess).

 

Ser ikke helt hvorfor det skal være så spesielt at Apple beholder et liknende design på iPad som de har hatt på iPhone og iPod Touch i snart 3 år sånn sett? :)

 

Surfebrett uten flash støtte eller mulighet til å bruke andre nettlesere enn den som følger med.

Det med nettleserne er strengt tatt ikke tilfellet på iPad, det finnes flere andre nettlesere tilgjengelig på App Store for iPhone og iPod Touch allerede, disse vil i utgangspunktet fungere på iPad. Og det vil trolig komme egne nettlesere til iPad også for den saks skyld.

 

Men Opera eller Firefox vil man vel neppe se der uansett, dvs mulig de vil tillate dem dersom de lager varianter basert på webkit (eller hvordan det nå var med restriksjonene rundt dette i forbindelse med App Store). Så Apple tillater andre nettlesere, men de har veldig strenge (mange vil nok si urimelige) restriksjoner/krav rundt dette.

 

Apple klarer i hvertfall å skape engasjement. Denne tråden ble startet i går ettermiddag og er allerede 10 sider......Det overgås antakeligvis bare av.......hmmm....iPhone-tråden..... :!:

En del av brukerne her ser ut til å være ekstremt teknologiinteresserte folk som verken godtar eller innser at folk flest ikke på langt nær er like opptatt av restriksjoner, låste standarder/plattformer og tekniske spesifikasjoner som det de selv er. For de mest ivrige i denne gjengen blir det vel en ren provokasjon at et "dårlig" produkt som iPod/iPhone/iPad ser ut til å bli såpass godt mottatt blant folk som ikke er like opptatt av disse tingene.

 

Når noen da er "frekke" nok til å skrive for mye positivt om Apple-produktene her (iPad i dette tilfellet) på tross av de "kritiske" manglene/svakhetene/restriksjonene produktene har i tillegg til at produktene i følge flere her er overprisede og dårlige, kommer gjerne beskyldningene om at disse folkene er Apple fanboys, at de har blitt påvirket av Apples "reality distortion field" eller likende fraser haglende ganske fort, mens fraser som "spec-wankers" og liknende gjerne kan komme andre veien. Som du ser har det kommet ganske mye sånt i denne tråden allerede. Akkurat samme fenomen som i diverse andre tråder her på forumet som omhandler iPhone og diverse iPod-modeller rett og slett, og resultatet er en opphetet diskusjon folk har voldsomt sterke meninger om saken både den ene og den andre veien. Morsomme diskusjoner å følge med på, så lenge det ikke sporer helt av. :wee:

 

Det blir jo sjanseløst når man ikke kan bytte batteri engang .... :no:

Kommer jo an på hva man foretrekker. Utbyttbart batteri innebærer gjerne at produsenten får mindre fysisk plass tilgjengelig til batteriet, samt at det ytre designet på enheten vil påvirkes pga batteridekselet. Ulempene med utbyttbart batteri blir dermed gjerne dårligere batterikapasitet og mindre stilrent (les: styggere) design, fordelene blir at man kan bytte ut batteriet selv (slipper å måtte ty til et verksted) og at man kan bruke uoriginale batterier hvis man vil.

 

Det som gjør meg trist er:

-skjermen (ryktene sa det at det skulle være LED eller OLED skjerm). IPS er bare noe LCD tull og langt fra tilfredstillende!

Med mindre det har skjedd noe revolusjonerende med OLED-teknologien siden sist jeg leste om den, er det vel en viss fare for at en OLED-skjerm vil utgjøre et langt dårligere alternativ enn "LED-skjermen" (egentlig LCD med LED-bakgrunnsbelysning) som den man finner i iPad. Dette fordi OLED etter det jeg har lest og sett i videoer på nettet ser ut til å være elendige i sollys (bilde blir veldig mørkt, blir vanskelig å se noe som helst), samt at OLED bruker MYE strøm når skjermbildet viser lyse farger (som f.eks. når man surfer på nettet eller leser ebøker, hvor mesteparten av bildet gjerne er hvitt eller i allefall veldig lyst). OLED bruker typisk mindre strøm enn "LED-LCD" når bildet i all hovedsak består av mørke farger, som f.eks. hvit tekst på svart bakgrunn eller liknende, men dette er mildt sagt sjeldent på nettsider og slikt per i dag (heldigvis vil nå jeg si, da jeg synes hvit tekst på svart blir fryktelig slitsomt i lengden).

 

I praksis vil dette dermed bety at OLED på en slik enhet vil føre til langt lavere batteritid, og at man får et mørkt bilde når man sitter utendørs på en solfylt dag. Greit at OLED også byr på fordeler, men jeg synes ikke de på langt nær oppveier disse ulempene. Når det er sagt, irettesett meg gjerne om det har skjedd noe på OLED-fronten jeg ikke har fått med meg. :)

 

-Multitasking: iPad simpelthen MÅ kunne gjøre minst 2, helst flere ting samtidig.

Det kan den også (hvis det funker som på iPhone), men det er veeeeldig begrenset. Man kan kjøre enkelte av de innebyggede applikasjonene i bakgrunnen samtidig som man kjører én 3. party applikasjon i forgrunnen. F.eks. kan man spille musikk vha iPod-applikasjonen i bakgrunnen samtidig som man laster ned og installerer et program, mens man på samme tid spiller et eller annet spill man har lastet ned fra App Store i forgrunnen.

 

Men dessverre kan man ikke kjøre Spotify i bakgrunnen samtidig som man surfer eller gjør andre ting, noe svært mange ser på som en enorm ulempe - får virkelig håpe det kommer en mer fleksibel multitasking som tillater dette og liknende ting i fremtidige OS-oppdateringer til både iPad, iPhone og iPod Touch.

Lenke til kommentar
Men selv har jeg veldig lyst på et slik type produkt, og medmindre noen kan vise meg et tilsvarende produkt som tiltaler meg mer en iPad så kommer jeg til å kjøpe meg det.

Asus EEE Top, MSI Wind Top, HP Slate.

 

Hahaha :!:

 

Hvis du tror gedigne 15" maskiner på 4kg(!) tiltaler meg mer enn iPad så har du missforstått noe voldsomt. Ikke rart at folk klager på spesifikasjonene til iPad hvis det er slike beist de sammenligner med!

 

HP Slate var jo den eneste som lignet litt på det jeg ønsker meg i formfaktor hvertfall, men en boks som kjører standard win7 så vidt jeg kan se blir unødvendig avansert for mitt vedkommende. Et enkelt kjapt system som krever null vedlikehold, starter opp umiddelbart og er skreddersydd for touch navigering er langt mer interessant.

 

HP Slate er jo også et godt eksempel på hvorfor 4:3 er et mye mer hendig skjermformat enn 16:9 på en liten Tablet.

Lenke til kommentar
Forresten, hvorfor er det greit for Apple å blokkere konkurrenter som Opera og Mozilla på iPhone, når det ikke er greit for MS å levere PCer med IE som standard, og må la brukerne velge (selv om det her er lov å installere andre nettlesere)?

 

Fordi MS har en betydelig mye større markedsandel og derfor havner innenfor lover om konkurranse, og kan rettmessig bli tyna av EU. Vet ikke om USA har gjort noe lignende enda. Når Apple tipper tilsvarende brukermasse på et produkt, vil de også måtte kope med å tilby alternativer. Derfor låser de folk til ting så lenge de kan, så når dagen eventuelt kommer at de er størst, så er det uansett særdeles problematisk for konkurrenter å vinne fram.

 

 

Dessuten, PCer og mobiltelefoner er historisk sett svært forskjellige - der PCer alltid har vært åpne softwaremessig, mens telefoner har vært kontrollerte og/eller lukkede. Du kan også ta med deg at Apple har hovedæren for at WebKit i dag danner basisen for noen av de beste alternative nettleserne for flere konkurrerende OS-plattformer, og støtter webstandarder i stedet for innelåsing i firmaeide webutvidelser ala IE.

 

...og WebKit er basert på Konqueror's KHTML, ergo en del av KDE-prosjektet. Konqueror skal så vidt jeg vet ha riiiimelig lik rendring av sider. Opera ser ut til å være jevnt over flinkere på CSS-støtten sin, dog.

 

 

Er det noen som har lest mer enn meg og kan si om den har flash, java, pdf, og sånne vanlige must-haves? Dette, sammen med en enkel og lettvinn måte å kjøpe og betale på, er make or break i mine øyne.

 

Ingen Flash. Har hørt rykter om at Java også utgår, desverre. Skulle gjerne likt å vite mer om dette! Hadde jo vært kult å kunne bruke nettbanken sin når man tross alt ligger på sofaen med tavla. ...vi kunne til og med ha kalt det brukervennlig.

 

Over til den generelle tråden:

Nå satt jeg tilfeldigvis og leste på sånt som Nvidia Tegra 2-plattformen noen dager før iPad-lanseringen, så jeg har kanskje marginalt høyere interesse for tavler fra før av enn de som ikke har hørt om konseptet før Apple-lanseringen, men jeg ser etterhvert bruksområder for iPad'en. Hovedsaklig bildevisning rundt bordet og på møter. Og så virker det som mindre teknisk begavede mennesker føler at det hadde vært veldig fint til bestemora si med en iPad, sånn at hun på en non-tech-måte kunne ha smurfa VG og sett på bilder av barnebarn som går på skole i Australia. Men der stopper liksom "nytt marked"-følelsen ganske fort. For vi vet alle at de drøyeste "I'll buy anything as long as it's shiny and made by Apple"-folka nok kommer til å dra opp salget umiddelbart, endel hipstere ( http://www.dobi.nu/yourscenesucks/applestore/index.htm ) kommer til å handle den for å være "kule", og så... Så må man se ann bruksområdet litt. Hvilke apps kommer, hvor lenge syns folk det er kult med fravære av multitasking og USB, ingen stylus, etc.

 

Nå vil jeg påstå at f.eks. ICD Ultra ser laaaaaangt bedre ut (rent estetisk) ooog er bedre spesifisert enn iPad. http://www.linuxfordevices.com/c/a/News/ICD-Ultra-and-Vega/

En sånn kompis med en smooth og tilrettelagt Linux-distro ville definitivt ha vært killer.

 

Men hey, kudos til Apple for å ha greid å lansere en tavle som ikke engang matcher tavler som fantes i 2003 (slik det ble påpekt ganske tidlig i tråden)! Jolly good show! Bang on!

 

(Forøvrig; jeg har vært Mac-bruker siden System 7, og kjører nå bling-bling OS X 10.6 på jobb. Og allikevel greier jeg å se hva som er mindre optimalt, svakheter oooog eventuelt direkte galt med Apple.)

Endret av the_ruthless
Lenke til kommentar
Men selv har jeg veldig lyst på et slik type produkt, og medmindre noen kan vise meg et tilsvarende produkt som tiltaler meg mer en iPad så kommer jeg til å kjøpe meg det.

Asus EEE Top, MSI Wind Top, HP Slate.

 

Hahaha :!:

 

Hvis du tror gedigne 15" maskiner på 4kg(!) tiltaler meg mer enn iPad så har du missforstått noe voldsomt. Ikke rart at folk klager på spesifikasjonene til iPad hvis det er slike beist de sammenligner med!

 

Slutt å poste.

Lenke til kommentar
Men selv har jeg veldig lyst på et slik type produkt, og medmindre noen kan vise meg et tilsvarende produkt som tiltaler meg mer en iPad så kommer jeg til å kjøpe meg det.

Asus EEE Top, MSI Wind Top, HP Slate.

 

Hahaha :!:

 

Hvis du tror gedigne 15" maskiner på 4kg(!) tiltaler meg mer enn iPad så har du missforstått noe voldsomt. Ikke rart at folk klager på spesifikasjonene til iPad hvis det er slike beist de sammenligner med!

 

HP Slate var jo den eneste som lignet litt på det jeg ønsker meg i formfaktor hvertfall, men en boks som kjører standard win7 så vidt jeg kan se blir unødvendig avansert for mitt vedkommende. Et enkelt kjapt system som krever null vedlikehold, starter opp umiddelbart og er skreddersydd for touch navigering er langt mer interessant.

 

HP Slate er jo også et godt eksempel på hvorfor 4:3 er et mye mer hendig skjermformat enn 16:9 på en liten Tablet.

Min Win7 starter opp umiddelbart. Det krever heller ikke noe særlig velikehold, men det kommer selvsagt an på mitt bruk. Men det gjelder også min iPhone 3GS og alt jeg installerer og gjør med den.

 

Forresten, en god konkurrent til iPad, kan være HP TC1100. 10,4" touch-skjerm (1024x768), 1-1,2GHz prosessor, 1GB minne, 60GB harddisk (mulig å oppgradere til bedre), WiFi, bluetooth, USB-porter, stereo-høyttalere, SD-minnekortplass, mulighet for dock med tastatur, Windows XP tablet edition, fullverdig nettleser selvsagt (med flash), multitasking, og alle programmer som kan kjøres på Windows XP, kan også kjøres på denne. Vekten er på litt over 1 kg, så det er eneste punktet den taper på, men fortsatt så absolutt aksepterbart. Stilig er den óg. Og det er eltter all sansynlighet mulig å oppgradere til Windows 7.

 

TC1100.jpg

 

Edit: Og du kan få tak i en til under 2500 kroner!

Endret av Zeke
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sinnsykt ubrukelig greie dette gitt. Mye mer fornuftig å kjøpe en netbook som kan gjøre alt du vil da, i motsetning til denne som ikke er brukende til noe.

 

En netbook er ment, som navnet sier, å surfe med. Right? En iPad er som du selv kan tenke deg en 3x deiligere surfeopplevelse enn iPhone, som vil si ca 5 ganger deiligere surfeopplevelse enn en liten netbook fra f.eks Acer. :)

 

Den mangler flash, yes indeed. Jeg har surfet på min iPhone / iPod i en lang stund nå og har faktisk ikke blitt så veeeldig forstyrret av at det ikke er flash-støtte. Selv om du ikke kan spille 123spill.no eller visitnorway.com/holmenkollen så har du jo APPSTORE her kan du laste ned tonnevis med apps som vil gjør hverdagen enklere. F.eks Vinforum, kokebøker osv osv! Dette kan du ikke med en netbook like enkelt mr. ;)

 

Du kan også bruke den som fotoramme når du får besøk av familie og venner. Dette kan du ikke på samme måte med en netbook.

 

Men forstår ikke hvorfor alle sier så mye negativt om iPad når den ikke har kommet ut til butikken / man ikke har prøvd den enda?

Og ja, det kan godt hende at den blir dårlig. Men etter erfaring så har jeg ikke troa på at denne flopper, men den blir en suksess (kansje ikke 1.gen, men 2.gen blir suksess. I promise...)

 

EDIT: Den veier også halvparten, tar mindre plass og har et meget fint design (iforhold til en klumpet laptop). OG den har 3G som gjør den enda bedre til nemlig surfing (på bussen, på toget, på ski, mens du sykler, mens du spiser, mens du sover... you name it:) )

Endret av kiriz
Lenke til kommentar

Jeg bare lurer - hvordan i all verden kunne de egentlig komme på å unnlate USB-kontakt?

Det er jo en standard på ALT av digitalt utstyr, og bør være en fullstendig selvfølge på alle nye produkter man kan tenkes å koble noe til/fra? Hva om man vil koble til et optisk drev for å ta backup, rippe en cd eller spille en film? Den skal være fantastisk til bilder, men man kan ikke koble til kameraet sitt?

En USB-kontakt koster ~20kr, hva kan de ha tenkt med?

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer - hvordan i all verden kunne de egentlig komme på å unnlate USB-kontakt?

Det er jo en standard på ALT av digitalt utstyr, og bør være en fullstendig selvfølge på alle nye produkter man kan tenkes å koble noe til/fra? Hva om man vil koble til et optisk drev for å ta backup, rippe en cd eller spille en film? Den skal være fantastisk til bilder, men man kan ikke koble til kameraet sitt?

En USB-kontakt koster ~20kr, hva kan de ha tenkt med?

 

Det er med bakgrunn i det høyst avanserte operativsystemet iphone og ipad kjører. Det lagt ned utallige timer i utviklingen av dette avanserte operativsystemet (det ser jo utrolig flott ut også), og det er nok rett og slett for avansert til å støtte usb. Det positive her er den trådløse nettverksstøtten og 3g støtte. Vi vet fortsatt ikke om denne støtten er for avansert til å snakke med andre enheter enn internett.

Lenke til kommentar
Sinnsykt ubrukelig greie dette gitt. Mye mer fornuftig å kjøpe en netbook som kan gjøre alt du vil da, i motsetning til denne som ikke er brukende til noe.

 

En netbook er ment, som navnet sier, å surfe med. Right? En iPad er som du selv kan tenke deg en 3x deiligere surfeopplevelse enn iPhone, som vil si ca 5 ganger deiligere surfeopplevelse enn en liten netbook fra f.eks Acer. :)

 

Den mangler flash, yes indeed. Jeg har surfet på min iPhone / iPod i en lang stund nå og har faktisk ikke blitt så veeeldig forstyrret av at det ikke er flash-støtte. Selv om du ikke kan spille 123spill.no eller visitnorway.com/holmenkollen så har du jo APPSTORE her kan du laste ned tonnevis med apps som vil gjør hverdagen enklere. F.eks Vinforum, kokebøker osv osv! Dette kan du ikke med en netbook like enkelt mr. ;)

 

Du kan også bruke den som fotoramme når du får besøk av familie og venner. Dette kan du ikke på samme måte med en netbook.

 

Men forstår ikke hvorfor alle sier så mye negativt om iPad når den ikke har kommet ut til butikken / man ikke har prøvd den enda?

Og ja, det kan godt hende at den blir dårlig. Men etter erfaring så har jeg ikke troa på at denne flopper, men den blir en suksess (kansje ikke 1.gen, men 2.gen blir suksess. I promise...)

 

EDIT: Den veier også halvparten, tar mindre plass og har et meget fint design (iforhold til en klumpet laptop). OG den har 3G som gjør den enda bedre til nemlig surfing (på bussen, på toget, på ski, mens du sykler, mens du spiser, mens du sover... you name it:) )

 

Du sier jo positive ting om den, enda du ikke har prøvd den? Hvorfor det? Jo fordi vi vet ganske godt hvordan enheten er, den er ganske så lik noen andre apple-enheter forstørret opp. Man har allerede ganske mye data om den. Kan godt hende den blir en suksess, det er såvidt jeg har sett ikke særlig mange som har utelukket at det kan bli tilfellet. At man mener et produkt ikke er særlig bra trenger ikke å bety at man ikke tror det blir en suksess.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...