HValder Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Er til stadigheit diskusjonar i "kjøp og salg" mellom dei som foretrekker AMD og dei som foretrekker Intel, spør nokon om komponentane dei har valgt passar saman får dei ofte til svar at AMD er bedre enn Intel og så sporar heile tråden av. Så vidt eg kan sjå er AMD marginalt betre i spel vs i5 750, mens i7 regjerar på videoredigering o.l. Det eg ikkje har funnet svar på er hvilken av dei som er å foretrekke mtp OC, potensial, varmeutvikling, stabilitet osv. Endret 29. januar 2010 av HValder Lenke til kommentar
Itspersonal Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) AMD vet jeg i grunnen lite om men en i5 750 på et mid range (rundt 1000,- kr.) hovedkort klarer du 4-4,2GHz rimelig lett men en grei luftkjøler. Det ligger noen enkle guider på nett blant annet som beskriver prosessen (3-4 enkle steg). Jeg kjører for øyeblikket min i5 750 på 4GHz med Noctua NH-U12P og Asus P7P55 (vanilla) med max load tempraturer på ca. 63 grader i et Antec 300 (som ikke er allverdens). Kanskje de AMD gutta kan gi en indikasjon på hvor mye du klarer på en AMD CPU. Endret 29. januar 2010 av itspersonal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå