Marensius Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Jeg holder på med et java-kalkulator program, hvor jeg har fått det bra til og nå egentlig lurer på om det finnes muligheter for meg å enten gjøre dette tilgjengelig på nettet(mulig det er javascript?) eller gjøre det executable, altså nesten som en exe fil(for windows). Er det muligheter for meg å gjøre om programmet mitt slik at den blir "lett å bruke for andre" ? Evt burde jeg kanskje bare lage en bat fil og kjøre java fra terminal? Tar gjerne imot tips! På forhånd takk Endret 29. januar 2010 av Marensius Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hvis det er java du skriver og ikke javascript, kan du lage java applet for å inkludere på nettsiden din. Lenke til kommentar
Marensius Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Det er java jeg skriver ja. Du vet ikke om en tutorial for å lage java applet? ellers finner jeg nok diverse på google, men greit om du visste om en bra en =) Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hvilket program skriver du i? Bruker du Eclipse, er det en innebygd funksjon for dette. Lenke til kommentar
Marensius Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Bruker eclipse ja, men tenker på å få gjort noe med filen sånn at jeg kan sende den til noen andre også kan de kjøre den om de har java støtte(dvs at dem ikke har drjava,eclipse elns) Lenke til kommentar
lvi Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 http://www2.tisip.no/javabok/div/jre.html Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Ja, om du har alt i et 'java project' kan du gjøre det i Eclipse. 1. Høyreklikk på prosjektet. 2. Trykk export 3. Trykk runnable jar 4. Velg main-klassen din fra listen, og klikk finish. TA-DA! Lenke til kommentar
Marensius Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Ja, om du har alt i et 'java project' kan du gjøre det i Eclipse. 1. Høyreklikk på prosjektet. 2. Trykk export 3. Trykk runnable jar 4. Velg main-klassen din fra listen, og klikk finish. TA-DA! Takker så mye! Funka perfekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå