ØysteinI Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Bare vrøvl, sludder, pølsevev og fyllerøre. Hvis du veit så godt hva du har rett på; kan du ikke finne lovparagrafen som forteller akkurat det der til meg. www.lovdata.no om du ikke har en kopi av Kjøpsloven eller "Angrerettloven". (Ps: grunnen til at de spakner er vel enten at de får vondt i øra siden du skriker så fælt ... eller at de er helt forundret over hvor feil enkelte personer tar ) Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Bare vrøvl, sludder, pølsevev og fyllerøre. (Ps: grunnen til at de spakner er vel enten at de får vondt i øra siden du skriker så fælt ... eller at de er helt forundret over hvor feil enkelte personer tar ) Samtidig er det noe som heter goodwill. Selv om butikken velger å bytte/ta en retur på produktet betyr ikke dette at det er din lovfestet rett. Til Insomniac: Prøv å les loven før du uttaler deg om hva den sier, og har du lest den så prøv i det minste å forstå hva den sier. Det er bare et tips. Kan være ganske kjekt i mange situasjoner. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 4. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2003 La meg se om jeg har fått dette rett; du knakk festet når du prøvde å sette på vifta? Og så prøvde du det etterpå? Med vifta bare løst på? Akkurat hvor langt kom hovedkortet i boot-prosessen før det stoppa? Funka det litt først, og så stoppa etterhvert? Hadde vært fint om du kom med litt mer detaljert informasjon om dette. Men jeg hadde vært i veldig tvil om jeg hadde bytta det hovedkortet. Fysiske skader på hovedkortet typer på særdeles dårlig behandling av kortet. Og det at du starter det med vifte bare delvis på kan føre til overoppheting og feil (kanskje derfor du ikke får det til å funke; knekte fester fører til dårlig kontakt mellom CPU og ribbe, som igjen fører til for høye temperaturer ... og dermed kræsjer hovedkortet eller så skrur det seg av for å forhindre at CPUen også går opp i røyk). Jeg vil si at det i beste fall er en gråsone-sak. En sak du ikke stiller så fryktelig sterkt i (imho). Nei det er forsatt feste igjen det er kun en liten bit foran på festet som er knekt,jeg dro litt i kjølern når den var på knekte feste da sitter støpt har også skjekka på cpu`en der var det kjølepasta altså bra kontakt og den bios viste rund 40c i tempratur + så har hovedkortet sånn beskytelse at den skrur seg av ved 70c, altså er jeg 99%sikker på at det knekte festet ikke har noe med at hk er ødelagt. Komplett har også skjekka hk med ribbe som bruker alle tre festene. De får som meg ff på display på hovedkortet sjekka hk,der står det bytt hk. så nå er jeg blakk og med cpu og minne som bare støver og får ikke levert det tilbake ei heller solgt det Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Danny skrev: "Da har Komplett noen egne regler, for du det er ikke noe i norsk lov som pålegger dem dette siden det ikke er snakk om et fjernkjøp" danny, disse varene er kjøpt i en av Kompett.no sine butikker (ikke nettbutikk) så jeg skjønner ikke helt hva du mener med dette. Det finnes også en lov for dette, hvis det du sier skulle være riktig: http://www.lovdata.no/all/hl-20001221-105.html#1 <- Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven). Det var ikke Danny, men jeg som skrev det der. Det du linker til er Angrerettloven, den gjelder ikke i dette tilfellet. Som det står i Kapittel 1 §1 som omhandler virkeområde: "Loven gjelder ved salg av varer og tjenester til forbrukere, når selgeren eller tjenesteyteren opptrer i næringsvirksomhet og avtalen inngås ved fjernsalg eller salg utenfor fast utsalgssted. " Her er varene blitt kjøpt i en butikk, altså fast utsalgssted og dermed gjelder ikke angrerettloven siden det ikke er snakk om et fjernkjøp. Hadde varene blitt kjøpt på www.komplett.no så hadde han hatt angrerett, men siden de er kjøpt i butikk så har han ingen angrerett. ALLE BUTIKKER I HELE NORGE HAR DU 10 DAGERS FULL RETURRETT PÅ IFØLGE KJØPSLOVEN. Tull! Står ikke et kvidder om dette i hverken kjøpsloven eller forbrukerkjøpsloven (hvor kun sistnevnte faktisk er interessant). Men du kan jo alltids sitere fra lovdata.no for oss... Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Siterer fra forbrukerrådets gjennomgang av forbrukerkjøpsloven. Loven sier at alle feil som oppstår de første seks månedene skal regnes som fabrikkfeil, hvis ikke selgeren beviser noe annet. Det vil si at selgeren har bevisbyrden for at feilen ikke skyldes han. Etter de første seks månedene har du som kjøper som hovedregel bevisbyrden. Vær oppmerksom på at det også da er nok at du påviser overfor selgeren at varen ikke er i samsvar med avtalen eller lovens krav. Selgeren har da en undersøkelsesplikt, det vil si en plikt til å undersøke årsaken til feilen. Finner ikke selgeren årsaken eller skyldes årsaken at varen har hatt for dårlig kvalitet, er det en mangel. Enhver feil ved en vare er ikke en mangel etter forbrukerkjøpsloven. Feil man må regne med som følge av slitasje, eller feil som følge av uforsvarlig eller unormalt stor bruk er ikke en mangel. Finner selgeren at dette er årsaken til feilen, må du selv betale reparasjonen. Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan bare kreve å få reparere varen hvis det er umulig å fremskaffe en ny (for eksempel at varen ikke lenger produseres), eller at det vil medføre en urimelig kostnad å fremskaffe en ny. Dvs. min tolkning er. Regner med at HK var mindre enn 6 mnd gammelt. Selgeren må bevise at du har vært uforsvarlig i din omgang med kortet, eller at kortet var helt OK før du fikk det. Ikke så lett - tro du meg. Du har ingen bevisbyrde. Faktisk er det slik at selv om du skulle med vilje ha kortslutta kortet er det selger som må bevise det. Kan han ikke det er loven klar - nytt kort takk. Ta med deg disse utdragene og forlang å få eventuelle bevis på at dette ikke er fabrikasjonsfeil skriftlig. NB - vær oppmerksom på at han ikke kan si at kortet må sendes inn for vurdering. Vil de de - så forlang et tilsvarende kort som lånekort. Håper dette løser seg. Og til alle andre: Det vi snakker om er reklamasjon pga mangel ved en vare (HK), har ingenting med angrerett, garanti eller annet å gjøre. Og det gjelder bare dersom man kjøper som privatperson. Kjøp fra firma har andre regler. Lenke til kommentar
Han Henning Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 klipp... Komplett har også skjekka hk med ribbe som bruker alle tre festene. De får som meg ff på display på hovedkortet sjekka hk,der står det bytt hk. klipp... Hoi. Jeg leste om en som hadde problemer med et Epox-kort: http://www.bit-tech.net/review/64/3 (Søkte på Google: epox display ff). Det viste seg at kortet var særdeles kresent mht. hvilken strømforsyning han brukte. Kortet har en åpenbar mangel dersom det ikke kan benyttes sammen med alminnelige strømforsyninger. Det at en plastikkbit har skalet av på sokkelen er ingen grunn til ikke å godta reklamasjonen dersom det vitterlig foreligger en mangel. Jeg vet ikke hva slags returregler butikken har, men det er naturlig at de blir skeptiske dersom de får det ødelagt tilbake. (Denne returretten må altså ses uavhengig av reklamasjonsregler og garantier forøvrig - man har ikke rett iht loven å bytte varer man har kjøpt i butikk fordi man angrer). Hvilken modell er det du har og hvilken butikk har du handlet i? -- HH (jurist) Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 10 dagers full returrett med pengene tilbake om varen er i original uåpnet tilstand. gidder ikke lete det fram på lovdata . har fått vite dette av folk som er selgere i butikker, så jeg velger å stole på de ikke sier noe som de taper på? mener vi har hatt en lignende tråd oppe før. alle kalte meg en idiot så tilslutt kom vi fram til at jeg hadde rett, nifty! Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 10 dagers full returrett med pengene tilbake om varen er i original uåpnet tilstand. Enkelt og greit feil! Det er ingenting i loven som sier at du har 10 dagers full returrett. Butikken kan gjerne ha så mange dagers full returrett som de ønsker, men loven pålegger dem det ikke. Tredje juledag er som alle vet den store byttedagen. Det butikkene da gjør er å gi deg ekstra service. De er på ingen måte pålagt dette ved lov så om de vil så kan de faktisk si nei. gidder ikke lete det fram på lovdata . har fått vite dette av folk som er selgere i butikker, så jeg velger å stole på de ikke sier noe som de taper på? Selgere er ansatt for å selge. Det er langtfra alltid disse kjenner til gjeldende lovverk. Du må gjerne stole på dem du, men ikke kom her med slikt tullball. Enten får du lete (og da leter du forgjeves) på lovdata ellers så tror jeg vi avslutter denne debatten med at det ikke er retur eller angrerett på varer kjøpt i butikker. mener vi har hatt en lignende tråd oppe før. alle kalte meg en idiot så tilslutt kom vi fram til at jeg hadde rett, nifty! Vel da deltok ikke jeg i den tråden For du tar feil. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 5. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2003 klipp... Komplett har også skjekka hk med ribbe som bruker alle tre festene. De får som meg ff på display på hovedkortet sjekka hk,der står det bytt hk. klipp... Hoi. Jeg leste om en som hadde problemer med et Epox-kort: http://www.bit-tech.net/review/64/3 (Søkte på Google: epox display ff). Det viste seg at kortet var særdeles kresent mht. hvilken strømforsyning han brukte. Kortet har en åpenbar mangel dersom det ikke kan benyttes sammen med alminnelige strømforsyninger. Det at en plastikkbit har skalet av på sokkelen er ingen grunn til ikke å godta reklamasjonen dersom det vitterlig foreligger en mangel. Jeg vet ikke hva slags returregler butikken har, men det er naturlig at de blir skeptiske dersom de får det ødelagt tilbake. (Denne returretten må altså ses uavhengig av reklamasjonsregler og garantier forøvrig - man har ikke rett iht loven å bytte varer man har kjøpt i butikk fordi man angrer). Hvilken modell er det du har og hvilken butikk har du handlet i? -- HH (jurist) epox 8rda3+ kjøpt på komplett stovner. Det du skriver om strømforsyning er ikke tilfelle her,det starta en gang så skulle jeg restarte maskin så "døde" den Ja har resetta bios,hjelper ikke. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 10 dagers full returrett med pengene tilbake om varen er i original uåpnet tilstand. gidder ikke lete det fram på lovdata . har fått vite dette av folk som er selgere i butikker, så jeg velger å stole på de ikke sier noe som de taper på? mener vi har hatt en lignende tråd oppe før. alle kalte meg en idiot så tilslutt kom vi fram til at jeg hadde rett, nifty! Må si meg helt enig med Anders Leipsland - du har ingen slike rettigheter! At en selger sa det til deg en gang, Insomniac, holder rett og slett ikke. De fleste selgere er helt blåst for kjennskap til (forbruker)kjøpsloven. Ikke for å være frekk, men jobbet han kameraten din på Elkjøp? Vi har flere ganger her pekt til paragrafer i forbrukerkjøpsloven hvor det står hva som er dine rettigheter som forbruker. Vi *vet*, og vi har *bevist* at det ikke er noe som heter at butikker er pliktet til å ha bytterettsordninger. Selv har jeg jobbet i butikk siden '98, og jeg har lest kjøpsloven opp og ned. Problemet er at folk tror de automatisk har bytterett. Dette pga. at flere og flere kjeder innfører slike ordninger på eget iniativ. Derfor tror forbukerne at det er deres lovfestet rettighet: "Alle har jo slik ordning.. da må det jo være slik". Selv i butikker som ikke har et slikt ekstra tilbud til kundene kan man være heldig og få byttet varen. Det er da goodwill, og noe de gjør fordi de vil beholde deg som kunde. Husk at en misfornøyd kunde forteller fem venner hvor dårlig butikken er, mens en fornøyd kunde forteller ti venner hvor bra butikken er! Så gjør oss en tjeneste, Insomniac. Finn den delen av forbrukerkjøpsloven der det står at kundene har automatisk bytterett. Ikke kom her og si at du ikke gidder. Det går fort å lese gjennom den, men jeg skal garantere deg at du aldri vil finne et eneste ord om det - og som du sikkert skjønner selv: Står det ikke i loven, så står det ikke i loven! Det er ikke noe "men atter..". Du kan også ha godt av å lese litt her. Hmm.. tråden sporer kanskje litt av nå. Danny, du kan kanskje få litt mer hjelp hos Forbrukerportalen. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Jeg mener at dette kan reklameres på (rett meg hvis jeg tar feil). En vare har en mangel hvis varen ikke kan brukes til det formålet den skal brukes til. Hvis jeg har tolket problemet rett, så ble en del ødelagt mens den ble brukt på forsvarlig måte. Altså, varen har en mangel. (§15 a og §16 a i forbrukerkjøpsloven.) Forhandler kan ikke bevise at kunden har brukt varen på uforsvarlig vis innen 6 måneder har gått siden varen er kjøpt. (§18 i forbrukerkjøpsloven.) Derfor kan kunden reklamere, og kan blant annet få reparert varen gratis, eller få en ny en ++ (§26 i den samme forbrukerkjøpsloven). For håpe det jeg skrev var til nytte, og at jeg tolket det hele korrekt. Lenke til kommentar
bamsefar Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 Ehh, Danny du sa tidligere i tråden at hovedkortet var DOA, men litt lenger opp sier du for å avkrefte temperatur-problemer at du har kommen inn i Bios! Da er det ikke DOA! Og jeg sier ikke hva du har rett på eller ikke rett på for det vet jeg hvertfall ikke, men når du da i tillegg har klart å knekke en liten bit (har ingen betydning hvor stor) så svekkes din historie utrolig mye hos forhandlerne. De vil nok mest sannsynelig tro at du har ødelagt det da du har knekt festet. Du må ikke misforstå, jeg er på din side! Er alltid kjipt å sitte i slike situasjoner. Lykke til! :wink: Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 5. juni 2003 Del Skrevet 5. juni 2003 En vare har en mangel hvis varen ikke kan brukes til det formålet den skal brukes til. Hvis jeg har tolket problemet rett, så ble en del ødelagt mens den ble brukt på forsvarlig måte. Altså, varen har en mangel. (§15 a og §16 a i forbrukerkjøpsloven.) Definer "forsvarlig". Kunden har klart å ødelegge en del av produktet under montering. Da vil det av de fleste selgere sees på som uforsvarlig, ettersom at det skal litt rå makt til for å kunne ødelegge et slikt feste (eventuelt brukerfeil). På en annen side kan det hende at festet i utgangspunktet var av dårlig kvalitet, og knakk som en følge av det. Det vil da være en mangel. Spørsmålet er fra hvilken side av disken du ser på saken. Det er rett og slett en kjempevanskelig problemstilling! Produsenten vil vi de aller færreste tilfeller innrømme slike feil på produktene sine. Som sagt tidligere skal slike fester tåle en del, men på den andre siden kan Danny ha brukt en kjøler med et dårlig festesystem som gjorde at sjansene for å ødelegge festene steg betraktelig (eller han festet den på en ikke anbefalt måte). Slik jeg ser det blir det ord mot ord, og da har man som forbruker i slike situasjoner små sjanser. Produktet var tross alt i orden når det ble kjøpt. Det er synd å si, men jeg tror du må leve med det. Håper bare jeg selv aldri kommer i en slik situasjon. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Nuffern skrev! Definer "forsvarlig". Kunden har klart å ødelegge en del av produktet under montering. Da vil det av de fleste selgere sees på som uforsvarlig, ettersom at det skal litt rå makt til for å kunne ødelegge et slikt feste (eventuelt brukerfeil). På en annen side kan det hende at festet i utgangspunktet var av dårlig kvalitet, og knakk som en følge av det. Det vil da være en mangel. Spørsmålet er fra hvilken side av disken du ser på saken. Videre skrev han Slik jeg ser det blir det ord mot ord, og da har man som forbruker i slike situasjoner små sjanser. Produktet var tross alt i orden når det ble kjøpt. Forbrukerkjøpsloven er slik utformet at det i realiteten ikke er ord mot ord. Bevisbyrden i sin helhet ligger på selger - av den grunn at vi som kjøpere ville ha lite å stille opp dersom vi skulle være likestilte. Kjøper kan i realiteten ta med seg en vare som han oppfatter har en mangel til selger for å reklamere, og bare si at det er en mangel grunnet det og det, og men henvisning til forbukerkjøpsloven reklamere. I dette tilfellet må selger bevise at festet ikke hadde noen svakhet og at kjøper har vært uforsvarlig, se ellers mitt innlegg tidligere i tråden. Klart at de fleste selgere vil ha et annet syn, men loven er meget klar når det gjelder bevisbyrde. En grunn i tillegg til det jeg nevner ovenfor er at de fleste vare som har mangler/feil, viser først feilen seg ved bruk/montasje. I butikken/hylla ser alt ok ut. Selger kan ikke argumentere med at varen såg OK ut når den ble levert. Et annet spørsmål i denne saken er om festet er feilen. Om bruddet i festet ikke har betydning for at kortet ikke virker - så er det evntuelt en annen mangel som er det vesentlige. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Slik jeg ser det blir det ord mot ord, og da har man som forbruker i slike situasjoner små sjanser. Produktet var tross alt i orden når det ble kjøpt. Det er synd å si, men jeg tror du må leve med det. Håper bare jeg selv aldri kommer i en slik situasjon. Det blir ikke ord mot ord, for selgeren kan ikke bevise at kjøperen har brukt varen uforsvarlig innen 6 måneder har gått. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Dersom bare en plastbit er problemet, kjøp en ny kjøler med skruefester og reduser tapet... Lenke til kommentar
fondus Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Dersom bare en plastbit er problemet, kjøp en ny kjøler med skruefester og reduser tapet... Ehh? Hva med å lese tråden før du dumper inn en spampost? Skal oppsummere for deg jeg: Han kjøpte et hovedkort og monterte kjøler, men da var han uheldig og lagde en liten knekk. Uannsett fikk han festa kjøleren til slutt og nesten boota pcen, men den vil ikke starte opp. DET var problemet hans. Da hjelper det pent lite med en kjøler som bruker hullene rundt socketen. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 Det blir ikke ord mot ord, for selgeren kan ikke bevise at kjøperen har brukt varen uforsvarlig innen 6 måneder har gått. Kan ikke han det?! Kunden har klart å knekke en del på produktet! Hva kaller du det da? Forsvarlig? Det skal en god del krefter til for å klare noe slikt. Hva i all verden skal selgeren legge fram som bevis da, når han ikke kan bruke det at kunden har knekt en del på produktet. Det holder rett og slett ikke. Dersom selgeren/kunden vet at det har vært et problem med festene på dette kortet, eller at det er en generell svakhet ved visse hovedkort, og de kan dokumentere det, da er det en helt annen sak. Litt dumt fordi selgeren vil da ikke dokumentere det, men bare ta kortet tilbake. Det er vel heller kunden som vil få saken sin gjennom på denne måte. Selgeren kan heller vise til antall reklamasjoner på dette kortet, og kort generelt, for å gi en indikator på dets kvalitet. Det med festeanordningen er en sak du neppe kommer videre med Danny - ihvertfall ikke rent juridisk. Det med at kortet var DOA, er en litt annen sak. Et knekt feste skal så vidt jeg kan se ikke ha noe med det å gjøre. Var jeg deg ville jeg heller ha forfulgt den saken Lenke til kommentar
Danny Skrevet 6. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2003 Det blir ikke ord mot ord, for selgeren kan ikke bevise at kjøperen har brukt varen uforsvarlig innen 6 måneder har gått. Kan ikke han det?! Kunden har klart å knekke en del på produktet! Hva kaller du det da? Forsvarlig? Det skal en god del krefter til for å klare noe slikt. Hva i all verden skal selgeren legge fram som bevis da, når han ikke kan bruke det at kunden har knekt en del på produktet. Det holder rett og slett ikke. Dersom selgeren/kunden vet at det har vært et problem med festene på dette kortet, eller at det er en generell svakhet ved visse hovedkort, og de kan dokumentere det, da er det en helt annen sak. Litt dumt fordi selgeren vil da ikke dokumentere det, men bare ta kortet tilbake. Det er vel heller kunden som vil få saken sin gjennom på denne måte. Selgeren kan heller vise til antall reklamasjoner på dette kortet, og kort generelt, for å gi en indikator på dets kvalitet. Det med festeanordningen er en sak du neppe kommer videre med Danny - ihvertfall ikke rent juridisk. Det med at kortet var DOA, er en litt annen sak. Et knekt feste skal så vidt jeg kan se ikke ha noe med det å gjøre. Var jeg deg ville jeg heller ha forfulgt den saken takk for alle svar,vet enda ikke hva jeg skal gjøre,foresten kortet var ikke doa men det bare døde etter restart.Ser ut som det er en feil med kondensatorene/mos fettene da ikke led lysa på kabinettet lyser heller ikke uansett åssen jeg snur dem. Har skrivd til epox,de sier det er en sak mellom meg og butikk. Så jeg har egentlig to muligheter dritte i det,spare penga til et nytt hovedkort og ny kjøler aldri mer den coolermaster dritten, kjøler som bruker de fire hulla er mye bedre Eller klage på komplett men hjelper lite da jeg ikke har noen retigheter såvidt jeg ser det. Hva sier dere bare drite i det? Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 6. juni 2003 Del Skrevet 6. juni 2003 til dere som spør åssen jeg knakk feste,er ganske enkelt for det første var den metal dritten til heatsinken bøyd for mye innover slik at den ikke vil feste seg,for det andre så er det et herk å ta av feste på sånne heatsink uten å knekke feste spes når den greia på metale hvor man skal sette in skrutrekker slik at man kan tre den over har knekki. Aldri mer skal jeg kjøpe coolermaster dritt. Og du som spør var ikke hk direkte doa vifta var på plass det er litt feste igjen slik at heatsink står på plass men det bare slutta funke hk altså led`s til kabinttet slutte å og funke men vifta går rundt. Skal skrive til epox nå og se om de kan bytte det. og Så jeg har egentlig to muligheter dritte i det,spare penga til et nytt hovedkort og ny kjøler aldri mer den coolermaster dritten, kjøler som bruker de fire hulla er mye bedre Eller klage på komplett men hjelper lite da jeg ikke har noen retigheter såvidt jeg ser det. Hva sier dere bare drite i det? For å si det slik ville jeg ha glemt det var jeg deg. Du sier jo selv at du har brukt en kjøler med dårlig patent på festet. Du kaller det for dritt osv.. Kjøleren har antagelig ikke vært lett å jobbe med, og du har presset den på feil. Har selv vært borti kjøere som ikke har vært gode. Har man samtidig liten erfaring og dårlig tid kan litt av hvert skje. Vet ikke hva som har hendt, men virker slik utifra det du sier. Uansett er det jævlig kjipt. Neste gang du kjøper utstyr kan du be de i butikken sette på cpu og kjøler for deg. Det er det minste du kan kreve, ellers er det helt sikkert andre butikker som mer enn gjerne vil ha deg som kunde! Lykke til videre :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå