Gå til innhold

Streaming av filer over internett.

Gjest Slettet-lQle7N2M

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lQle7N2M

Jeg og noe klassekamerater skol som et skole prosjekt lage et spill med Unity. Det jeg nå jobber med å sette opp er en asset server.

Behovet vi har at vi skal kunne jobbe med disken på serveren som om det var en lokal disk over internett. Så vi kan jobbe både hjemme og på skolen og flere personer kan jobbe samtidig.

Jeg har hitil sett på to løsninger som lar oss mounte en ftp server som en lokal disk:

NetDrive: Dette hadde egentlig løst hele problemet, men klient maskinene kjører alle 64-bit Windows Vista & 7. Netdrive har ingen 64-bit versjon, og kommer heller ikke med en i den nærmeste tiden.

WebDrive: Denne softwaren vil fungere. Problemet er at imotsettning til NetDrive som streamer filene, baserer WebDrive seg på å cashe filene på klient-maskinen før du får åpnet dem. Mye av arbeidet vi gjør er små forandringer på store filer, noe som gjør denne metoden ganske tungvindt.

Er det noem som vet hvordan jeg får streamet filer over FTP?

Eller er det noen som har et forslag til en bedre måte vi kan løse problemet.

Klient maskinene kjører som sakt 64-bits windos vista & windows 7. Server maskinen er nå en Linux maskin, men det er muligheter for å kjøre Windows på den hvis det er nødvendig for å løse problemet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere skal jobbe flere på et prosjekt, vil det ikke da være bedre med et versjonskontrollsystem? Da vil alle revisjoner av prosjektet lagres, og dere unngår at dere skriver over hverandres filer ved et uhell osv.

F.eks subversion eller git. Subversion på server og TortoiseSVN på Windows-klienter er en grei løsning, syns jeg ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...