leietakerbombom Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hei! Har en Acer TravelMate 4150 bærbar pc med Windows XP PRO SP3 med et Broadcom 440x 10/100-nettverkskort i. Saken er sånn at hver gang jeg starter pcen på nytt, er nettverkskortet deaktivert, så hver bidige gang jeg tar en omstart av pcen og skal inn på nettet så må jeg aktivere kortet manuelt. Noen som har noen forslag på hvordan jeg kan sette det slik at nettverkskortet aktiveres automatisk ved oppstart/i bios? Mvh Dybdal Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Gå inn i BIOS og sjekk at det ikke er deaktivert der. Lenke til kommentar
leietakerbombom Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Gå inn i BIOS og sjekk at det ikke er deaktivert der. Har vært i bios og det er antageligvis den mest tafattige og usleste biosen jeg har vært borti på lang tid. Var innom hver bidige meny, men fant ingenting som kunne ha noe med saken å gjøre. EDIT: Javel, ved koble i strømkabelen, så starta pcen med nettverkskortet aktivert, tar jeg uten strømen starter den uten. Merkelig. Må vel være noe strøminnstillinger bortgjemt et sted da... EDIT 2: Ja,var Acers geniale strømsparingsprogram som deaktiverte LAN i batterimodus. Takk for forslaget, Ned! LØST Endret 29. januar 2010 av dybdal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå