groov Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Har sett på USB DVB-T tunere på nett, hvilke kanaler kan jeg ta inn uten å måtte forholde meg til RiksTV? Lenke til kommentar
groov Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 ok, takk. Oppfølgingsspørsmål, klarer jeg meg med en DVB MPEG-2 tuner eller må den ha støtte for MPEG-4 og H.264 også? Lenke til kommentar
harbart Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 ok, takk. Oppfølgingsspørsmål, klarer jeg meg med en DVB MPEG-2 tuner eller må den ha støtte for MPEG-4 og H.264 også? Riks-tv bruker MPEG-4, bor du nær svenskegrensen, kan du få inn frikanalene i det svenske bakkenettet. De bruker MPEG-2. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Litt flisespikking: NTV som er den tekniske operatøren for begge innholds-leverandørene, NRK og RiksTV, bruker MPEG4. Men resultatet er uansett at man må ha MPEG4-dekoder for å få inn NRK gratis i bakkenettet, uansett om man er RiksTV-kunde eller ikke. Lenke til kommentar
groov Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Takker. Med MPEG-4 støtte blir over dobbelt så dyrt med en USB tuner fra ebay Hong Kong. Men fremdeles under 200 kroner Lenke til kommentar
Junkers Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Takker. Med MPEG-4 støtte blir over dobbelt så dyrt med en USB tuner fra ebay Hong Kong. Men fremdeles under 200 kroner Vær oppmerksom på at billige USB tunere er helt ubrukelige hvis du ikke har veldig bra Riks-TV dekning. Forsøkte med en Pinnacle PCTV Nano og ekstern veggantenne, med marginalt og ubrukelig resultat. Byttet til den billigste Grundig boksen, koblet til samme antenna og hadde stabile signaler. I kuldeperioder har det vært marginalt til tider, med litt bildestøy i perioder. Satte derfor på en 12dB antenneforsterker som powres fra Grundig boksen, og nå er det stabilt god kvalitet. Det største problemet med USB tuneren er at mottakeren forstyrres av prosessor/digital støy fra PCen. Selve mottakeren har også mye dårligere følsomhet enn en "full-size" løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå