Gå til innhold

Digitalt bakkenett, kan jeg få inn kanaler med bare tuner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ok, takk. Oppfølgingsspørsmål, klarer jeg meg med en DVB MPEG-2 tuner eller må den ha støtte for MPEG-4 og H.264 også?

Riks-tv bruker MPEG-4, bor du nær svenskegrensen, kan du få inn frikanalene i det svenske bakkenettet. De bruker MPEG-2.

Lenke til kommentar
Takker. Med MPEG-4 støtte blir over dobbelt så dyrt med en USB tuner fra ebay Hong Kong. Men fremdeles under 200 kroner ;)

Vær oppmerksom på at billige USB tunere er helt ubrukelige hvis du ikke har veldig bra Riks-TV dekning.

Forsøkte med en Pinnacle PCTV Nano og ekstern veggantenne, med marginalt og ubrukelig resultat. Byttet til den billigste Grundig boksen, koblet til samme antenna og hadde stabile signaler. I kuldeperioder har det vært marginalt til tider, med litt bildestøy i perioder. Satte derfor på en 12dB antenneforsterker som powres fra Grundig boksen, og nå er det stabilt god kvalitet.

Det største problemet med USB tuneren er at mottakeren forstyrres av prosessor/digital støy fra PCen. Selve mottakeren har også mye dårligere følsomhet enn en "full-size" løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...