Gå til innhold

Hva kan en supercomputer/stor nok cluster brukes til?

turak

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg og en kompis vurderte og bygge en gediger "Cluster" av windows eller linux PC'er, just4fun .. men så slo tanken oss - Hva kan man bruke en cluster til?

Det med supercomputer er ren nyssjerighet .. ^^

Til den dag idag har jeg bare hørt om at du kan kjøre et DOS angrip eller Brute force/dictonary attack, siden det krever mange prosseser, men jeg tenkte at jeg kansje skulle gjøre noe mer kreativt med livet mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vanligvis brukes supercomputere til tallknusing innen forskningsmiljøer. cluster er en betegning som brukes på flere datamaskiner som er koblet sammen for å samarbeide om å behandle datamengden. cluster brukes vanligvis for å samarbeide om feks arbeidsmengden på en databaseserver, mailserver, webserver osv men kan også brukes til de samme oppgavene som en supercomputer kan. når det gjelder cloud computing brukes dette ofte om programmer tjenester som tilbys på internett. (Facebook kan vel brukes som eksempel på dette selv om det kanskje ligger på siden av hva som karaktriseres som cloud computing).

Botnet kan på mange måter sammenlignes som en supercomputer. forskjellen er at en supercomputer er innenfor et geografisk område mens et botnet består av datamaskiner (ofte virusinfiserte maskiner) som er fjernstyrte og kan brukes til å "ta ned" eller angripe maskiner på internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...