confusus Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 God dag god dag kjære forum folk... jeg skriver en del dikt... men ja for ikke så mye komentarer el tilbake meldinger på de, via DA(DeaviantArt) så jeg lurte på om dere kunne gi meg noen tilbakemeldinger osv. på de? hva dere likte, ikke likte? osv? her lin til siden min på DA http://confusus.deviantart.com/ gleder meg til å høre fra dere Lenke til kommentar
confusus Skrevet 7. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2010 ingen som har noe å si? Lenke til kommentar
CraigFinn Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg tror nok det ville vært bedre om du limte noen dikt inn her. Det hadde vært lettere å lese for alle og enhver. Lenke til kommentar
confusus Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 takk for at du kommer med noen hint.. det ska jeg heller gjøre... og da starter jeg med dette Titel My own evil circle. MY own evil circle It happened again. I saw your perfect face I heard your beautiful voice speaking, Into my ear. And there I was again. It happened all over again. Every time I try to think of someone else Then you suddenly appear. And I get all nervous and shaky again. And this feeling of being invincible. Yes this happens every time I see you. The feeling of love comes back. When I least expect it. And so this will go on as my own evil circle Lenke til kommentar
CraigFinn Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg tror jeg skjønner hva du prøver på, og sjangeren er ikke lett. Men jeg tror det er noen ting du kan endre for å gjøre diktet komplett. Jeg opplever første del av diktet sånn halvveis som en metafor. Mens resten av teksten var annerledes, med mer direkte setninger og ord. Jeg tror faktisk du kunne tjent på å dekke "historien" bedre til. Bruke flere symboler og allegorier for å få frem det du vil. Om du fortalte noe mer rundt diktet så hadde det vært flott. For det kan selvfølgelig hende at jeg har misforstått. Lenke til kommentar
confusus Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 hahaha Genialt at du svarer med et dikt.... nja hmm historein er vel mer at jeg ikke kommer over en jente.. og det føles som jeg blir forelsket på nytt hver gang jeg treffer henne.... kan du utdype det med symboler og allegorier.... ? jeg vet ikke hva allegorier er for noe hehe... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 (endret) Prøv å skrive mere korrekt hvertfall. Veldig mange stavefeil i setningene dine, det heter f.eks. litteratur og tittel. I noe så språksentrert som poesi er rettskrivning enda viktigere enn vanlig. En nå avdød dikter sa i nyhetene at hvis noen kunne finne EN gramatikkfeil i noen av bøkene hans (og det var mange), skulle han trekke alle fra markedet. Ingen fant noe. Endret 8. februar 2010 av Bytex Lenke til kommentar
confusus Skrevet 8. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2010 Prøv å skrive mere korrekt hvertfall. Veldig mange stavefeil i setningene dine, det heter f.eks. litteratur og tittel.I noe så språksentrert som poesi er rettskrivning enda viktigere enn vanlig. En nå avdød dikter sa i nyhetene at hvis noen kunne finne EN gramatikkfeil i noen av bøkene hans (og det var mange), skulle han trekke alle fra markedet. Ingen fant noe. jeg ska helt ærlig si at jeg har skrivefeil. men ikke så mange når det gjelder diktene mine... så vidt jeg vet... når det gjelder innlegg osv... så er jeg mindre observang på det... Lenke til kommentar
CraigFinn Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 hahaha Genialt at du svarer med et dikt.... nja hmm historein er vel mer at jeg ikke kommer over en jente.. og det føles som jeg blir forelsket på nytt hver gang jeg treffer henne.... kan du utdype det med symboler og allegorier.... ? jeg vet ikke hva allegorier er for noe hehe... I denne sammenheng blir vel allegori nesten det samme som en metafor. Du skildrer altså noe helt annet med beslektede historier eller ord. Jeg er tilhenger av at dikt som dette ikke bør tolkes så altfor lett. Og her forstod jeg hele temaet før det var ferdiglest rett og slett. Lek litt mer med språklige bilder, og finn ut hva du kan endre på. Samtidig er det viktig at diktet beholder sin røde tråd. Lenke til kommentar
confusus Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 hmmm taker så meget for svaret ditt CraigFinn er litt usikker på hvordan jeg ska få dette til neste gang jeg skriver.... jeg har aldri noe plan el noe... ord bare kommer i hode på meg og så setter jed de sammen til setninger osv.. hehe du vet vel hvordan det er? Lenke til kommentar
CraigFinn Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 ord bare kommer i hode på meg og så setter jed de sammen til setninger osv.. hehe du vet vel hvordan det er? Vel, når jeg skal skrive dikt bruker jeg en annen strategi. For i mine dikt er det viktig at folk forstår hva jeg har å si. Lenke til kommentar
confusus Skrevet 9. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2010 hmm jeg bruker dikt for å beksrive følelsene mine jeg ikke greier å si til noen. el noe slikt. viss har det dumt og vil si det til noen. så skriver jeg dikt å får det ut på den måten.... Lenke til kommentar
CraigFinn Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) Det er jo ikke noe problem om du er fornøyd med din tekst, men det kan være lurt å jobbe mer om du vil gjøre diktet mer komplekst. Endret 9. februar 2010 av CraigFinn Lenke til kommentar
confusus Skrevet 10. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2010 ja, du har vel rett.... foresten viss jeg vil legge ut enda et dikt til å få litt kritikk, viss du mener jeg ska legge det ut her.... så væresegod. Info: Dikter er oversatt fra et norsk dikt jeg skrev en stund tilbakke... viss dere vil se på det norske også kan jeg gjerne post det også... Tittel: When You Came. I sat all alone. Then you came. My heart started to feel warmth When you sat down beside me. For when you came. My fear went away. Of trying something new Like being myself for once But when you leave My heart goes with you And it feels so empty and cold But when I hear your voice There is something that pumps Pumps? Is it your heart? That you gave me When you left? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå