Gå til innhold

Når kommer arvtageren til 500D og D5000?

Anbefalte innlegg

Jeg sitter også litt på gjerdet å venter på nye 60D fra Canon med tanke på å kjøpe rimeligere 50D. Men spørs om jeg klarer å stå imot oppgraderingene om ikke prisen er avskrekkende da :dribble:

Jeg tror 60D kommer om ikke lenge, at den er høyt på lista - årsaken er at 50D mangler video, ellers ville 60D nok blitt satt lenger ned i prioritet.

som i februar eller våres? 50D med videofuksjon høres attraktivt ut for meg :D
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
som i februar eller våres? 50D med videofuksjon høres attraktivt ut for meg :D

det er rykter om en canon-lansering 9.feb.. kilden som har kommet med den datoen traff blink med datoen for forrige lansering, da den nye 70-200'en kom.. 60D og 1ds4 er de kameraene som det er mest rykte-aktivitet rundt, mens 550D-ryktene først har begynt å blitt konkrete nå i det siste, så om man skal tolke noe ut av det, må det være at de to førstnevnte kan forventes først mens 550D kommer senere utpå våren.. mer personlig er jeg er enig med de som sier at en arvtaker til 1000D burde være langt frem i køen også i og med at den begynner å bli litt "gammel", men alle de tre andre kameraene burde også kunne forventes nå utifra tidligere års lanserings-syklus.. 1000D var tross alt først i sin serie så vi vet jo ikke hvilken syklus canon har lagt seg på der..

Lenke til kommentar

Har sett andre steder og at Canon kommer til å slippe en etterfølger til 500D til uken.. Men hvor lenge vil det ta før det er i butikken hvis de lanserer det til uken? Noen med erfaringer fra tidligere der?

Og hvor lenge kommer det til å ligge på ca. 10000,- ( hvis det ligger på det samme som 500D lå på da det kom)??

Lurer på å kjøpe mitt første speilrefleks nå, og 500D står øverst på "ønskelisten". Men vil ikke vente i all evighet, og kan jo ta litt tid før 550D kommer ned i en akseptabel pris for meg. Per nå synes jeg 5800,- (med kitobjektiv) er det høyeste jeg vil gå. Og da er det kanskje like greit å bare gå for 500D? Regner med at 550D blir litt bedre, men kanskje ikke snakk om noe revolusjon i bildekvalitet, slik at 500D vil være et bedre førstekjøp av speilrefleks for meg?!!... (pris tatt i betraktning)

Lenke til kommentar

Jeg tipper 2000D og 60D på mandag :)

Så får heller en arvtager til 500D komme litt utpå våren. Canon har jo trossalt 450D og 500D i dette segmentet nå, hvor 500D er en direkte konkurent til Nikon 5000D, mens 450D prøver å ta igjen der 1000D nå taper terreng. Begge sistnevnte er nok på vei ut. Det er viktig med en arvtager til 1000D og dermed en bedre konkurent til Nikon D3000.

Samtidig har video på DSLR blitt såpass inn (og bra, for all del), at et amatør/prosumer-hus med denne funksjonaliteten er på sin plass. Spesielt mtp. å konkurere med Nikon D300s. Sistnenvte har jo nå droppet under 10.000 kr. Det klarer ikke Canon å matche med 7D. Derfor kommer 60D og legger seg i prissjiktet midt mellom Nikon D90 og D300s :)

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Jeg tipper 2000D og 60D på mandag :)

Så får heller en arvtager til 500D komme litt utpå våren. Canon har jo trossalt 450D og 500D i dette segmentet nå, hvor 500D er en direkte konkurent til Nikon 5000D, mens 450D prøver å ta igjen der 1000D nå taper terreng. Begge sistnevnte er nok på vei ut. Det er viktig med en arvtager til 1000D og dermed en bedre konkurent til Nikon D3000.

Samtidig har video på DSLR blitt såpass inn (og bra, for all del), at et amatør/prosumer-hus med denne funksjonaliteten er på sin plass. Spesielt mtp. å konkurere med Nikon D300s. Sistnenvte har jo nå droppet under 10.000 kr. Det klarer ikke Canon å matche med 7D. Derfor kommer 60D og legger seg i prissjiktet midt mellom Nikon D90 og D300s :)

Nei,men 7D bør være dyrere enn en D300s som tross alt er en oppgradering av et gammelt kamera og heller ikke kan måle seg med 7D. D300 og 50D er vel ca jamgode og D300s er jo samme kamera som det har puttet en forholdsvis svak videodel i .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...