Gå til innhold

Divx filmer funker ikke via TVout


Anbefalte innlegg

Har ett Asus V8420 (Gf4 Ti4200 128Mb).

 

Kjører S-video til Tven fra kortet. Får fint og klart bilde på Tv'en. Men når jeg starter en film på pc'en... Avi eller Mpeg film, så får jeg bilde på monitoren til Pc'en men playeren på TV'en viser ikke noe, samme om jeg kjører den i Full Screen.

 

Er dette driver problem? Har installert den nyeste drivern fra Nvidia, har testet TVTOOLS og Nview.

 

Av og til viser den filmen på Tv'en i 5 sec før bilde forsvinner igjen. :evil:

 

Dette gjelder kun film, ellers fungerer Tvout helt supert.

 

Er det noen som har peil på dette problemet?

 

Er det codec pakken som er feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjørte en film første gang jeg brukte TVout'en. Da ble den vist på begge plasser (tv'en og monitoren) samtidig. Men det funka bare en gang siden vil ingen filmer vises på TV'en :lol:

 

Er det Nvidia som roter med driverne? eller er det codec? eller kanskje hardware problem?

 

Har ikke mulighet å teste det med å sette Tv'en som primary her jeg sitter nå. Teste litt senere idag. Men det høres jo ut som en midlertidig løsning da vel? eller er det bare slik det er?

Lenke til kommentar

Hei!

 

Nå er det riktig nok en stund siden jeg har gjort dette, men tror jeg husker det meste :)

 

høyreklikk på skrivebordet --> instillinger --> avansert (for skjerm 1)

-->GeForce4Ti4200 *nå skal det hoppe ut en arkfane på venstra eller høyre side av vinduet du er i* --> innstillinger for overlapping

 

Så setter du bare fullskjerm-enhet etter ønske. Mener jeg har brukt både "automatisk" og "skjerm 2" uten et det gav noen forskjell.

 

Nå skal alle video-filer du åpner komme i fullskjerm på TV'n :) (gjør det hos meg i hvert fall)

 

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar
Du må sette tv'en som primary display og skjermen som secondary. Vet ikke hvorfor, men av enellerannen IDIOTISK grunn kan du vanligvis kun vise filmer på bare èn av skjermene om gangen... :grumpy:

 

Fordi mediaplayer (og de fleste andre spillere?) bruker overlay for å vise filmen. Og overlay fungerer bare på den skjermen som er definert som primary. Hvorfor? Aner ikke, antakelig pga. måten video sub-systemet i Windows/PC'er er bygget opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...