Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvor lenge skal man dusje?

svas

Hvor lenge dusjer du om morgenen?  

235 stemmer

1. 1. Hvor lenge dusjer du om morgenen?

• Under 3 minutter
      3
    • 4-5 minutter
      43
    • 6-9 minutter
      87
    • 10-15 minutter
      71
    • Mer enn 15 minutter
      31

Anbefalte innlegg

Jeg dusjer som oftest ikke mer enn 1 gang i uka. Tar ikke tiden på hvor lenge jeg dusjer, men kan tenke meg rundt 12-15 minutter. Kan virke litt uhygienisk å dusje bare 1 gang i uka, men jeg synes det er nok og trives med det. Jeg har dette som motto: Bedre med litt skitt i hjørnet enn et rent helvete ;)

- KattaErDau :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Stemte 10-15 min, men har liksom aldri tatt tiden. Dusjer på kvelden, når jeg har god tid. Kommer litt ann på hva jeg skal gjøre i dusjen og da. F.eks shampo, balsam, ansiktsvask og 2 typer dusjsåpe på det meste. Da tar det litt lengre tid. :p

Lenke til kommentar

Jeg hadde sikkert brukt en god del kortere tid om vi ikke hadde brønnvann og trykket i dusjen kom i bølger. Jeg har langt og tjukt hår, bruker shampo og balsam, vasker kroppen, vasker fjeset, skrubber fjeset og barberer her og der, og det tar meg sånn cirka 15-20 minutter. Når jeg derimot dusjer andre steder, med ordentlig trykk, bruker jeg kanskje 10 minutter på den rutinen der. Og så må håret tørke et par timer etterpå. Men de dagene jeg ikke vasker håret, bruker jeg toppen 5 minutter.

Lenke til kommentar

Dusjer hver dag på morningen i 20-30 min. Noen ganger dusjer jeg også senere på dagen hvis jeg har trent eller hatt gym på skolen

Jeg skjønner ikke hvordan folk kan dusje så sjeldent som annenhver dag, da hadde jeg blitt utrolig svett ivertfall. Må dusje hver dag eller så ender jeg opp med å lukte som en uteligger.

Lenke til kommentar
Alle er ikke like svettebefengte som deg, vet du.

Jeg dusjer som regel de tre dagene jeg trener.

Nei, er jo ikke alle som kan være like mandige :wee:

eller evt. at du er i tidlig pubertets alder da man svetter mye ;)

Evt. jeg er et år eldre enn deg, og ferdig med puberteten for noen år siden.

Lenke til kommentar

Nei, er jo ikke alle som kan være like mandige :wee:

eller evt. at du er i tidlig pubertets alder da man svetter mye ;)

Evt. jeg er et år eldre enn deg, og ferdig med puberteten for noen år siden.

I knows, men du kan jo være seint utviklet eller noe for alt jeg veit da, men det var ment som tull tbh.

Lenke til kommentar

Tror det har mest med at jeg svetter på natten og derfor trenger en dusj for å få bort lukten for å gjøre meg klar for resten av dagen. Svetter ikke så mye over gjennomsnittet på dagen ivertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...