Gå til innhold

Tattovering på underarmen


Anbefalte innlegg

Til sommeren skal jeg mest sannsynelig tattovere en skorpion på underarmen. Det jeg da lurer på er om det gjør fryktelig vondt, og hvordan du skal "behandle" tattoveringen de neste dagene.

Er det slik at man går og har vondt mange dager etterpå? Greit å få svar på slike spørsmål før det skjer ;-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tatovering på underarmen.

Det er klart at du kjenner det, det gjør jo vondt mens du sitter der. Så fort du er ferdig med selve tatoveringen gjør det ikke særlig vondt lenger. Jeg fikk surret sånn plastfolie rundt armen for å beskytte den i ett døgn. Deretter må du vaske den godt og regelsmessig den første uka. I starten vil den antakelig bli stygg, da huden din vil skiftes ut, så du vil antakelig flasse på området du har tatovert. Men så fort huden er byttet ut, vil den skinne og være pen :)

Lenke til kommentar
Jeg har tatovering på underarmen.

Det er klart at du kjenner det, det gjør jo vondt mens du sitter der. Så fort du er ferdig med selve tatoveringen gjør det ikke særlig vondt lenger. Jeg fikk surret sånn plastfolie rundt armen for å beskytte den i ett døgn. Deretter må du vaske den godt og regelsmessig den første uka. I starten vil den antakelig bli stygg, da huden din vil skiftes ut, så du vil antakelig flasse på området du har tatovert. Men så fort huden er byttet ut, vil den skinne og være pen :)

Ok, det sies jo at man må lide for skjønnheten :)

Lenke til kommentar
Jeg har tatovering på underarmen.

Det er klart at du kjenner det, det gjør jo vondt mens du sitter der. Så fort du er ferdig med selve tatoveringen gjør det ikke særlig vondt lenger. Jeg fikk surret sånn plastfolie rundt armen for å beskytte den i ett døgn. Deretter må du vaske den godt og regelsmessig den første uka. I starten vil den antakelig bli stygg, da huden din vil skiftes ut, så du vil antakelig flasse på området du har tatovert. Men så fort huden er byttet ut, vil den skinne og være pen :)

Ok, det sies jo at man må lide for skjønnheten :)

 

Jeg tok denne for snart 10 år siden, og den spisse delen mot albuleddet gjorde litt små vondt, men resten av tattoen merket jeg fint lite til egentlig. Jeg var totalt sett overrasket over hvor lite vondt det gjorde.

 

zvaf0w.jpg

Lenke til kommentar
Jeg har tatovering på underarmen.

Det er klart at du kjenner det, det gjør jo vondt mens du sitter der. Så fort du er ferdig med selve tatoveringen gjør det ikke særlig vondt lenger. Jeg fikk surret sånn plastfolie rundt armen for å beskytte den i ett døgn. Deretter må du vaske den godt og regelsmessig den første uka. I starten vil den antakelig bli stygg, da huden din vil skiftes ut, så du vil antakelig flasse på området du har tatovert. Men så fort huden er byttet ut, vil den skinne og være pen :)

Ok, det sies jo at man må lide for skjønnheten :)

 

Jeg tok denne for snart 10 år siden, og den spisse delen mot albuleddet gjorde litt små vondt, men resten av tattoen merket jeg fint lite til egentlig. Jeg var totalt sett overrasket over hvor lite vondt det gjorde.

 

*bilde*

Oki, jævlig fet tattis du hadde ;) Betalte du mye for den?

Endret av Juliess
Fjernet bildequote
Lenke til kommentar
Oki, jævlig fet tattis du hadde ;) Betalte du mye for den?

 

Takk takk, jeg betalte 1500,- men det er nesten 10 år siden og det var hos et på den tiden jævlig dyrt sted fordi de var kjent for kvalitet.

Bildet er vel drøyt ett år gammelt, og jeg har enda ikke fylt på noe blekk. Kanskje jeg burde gjøre det nå snart.

 

Kan også legge til at den ser blassere ut på bildet enn den er i virkeligheten, så den fremstår i dårligere stand enn den er.

Lenke til kommentar

Ja, det gjorde vondt. Mange sier jo at det kun er i starten det gjør vondt, for alt blir nesten bedøvet etter en liten stund. Men i og med at jeg gjorde det over en såpass stor flate så kjente jeg det like godt hele tiden, og det er tynn hud på underarmen. Det gjorde mer enn vondt nok :p

 

Men det er bar i øyeblikket du blir stukket med nåla det gjør vondt, etterpå er det over. Så jeg kommer helt klart til å ta fler når jeg får råd til det :)

Lenke til kommentar
Ja, det gjorde vondt. Mange sier jo at det kun er i starten det gjør vondt, for alt blir nesten bedøvet etter en liten stund. Men i og med at jeg gjorde det over en såpass stor flate så kjente jeg det like godt hele tiden, og det er tynn hud på underarmen. Det gjorde mer enn vondt nok :p

 

Men det er bar i øyeblikket du blir stukket med nåla det gjør vondt, etterpå er det over. Så jeg kommer helt klart til å ta fler når jeg får råd til det :)

Ok, takker for svar ;) Et siste spørsmål: Hvis du skal bedømme smerten fra 1-10, hvor havner du da?

Lenke til kommentar

jeg har en ganske svær tættis fra helt nederst på håndleddet til nesten innsiden av albuen. Og nederst synes jeg det gjorde veldig vondt, men man har jo så tynn hud der, men det er så verdt det.man glemmer smerten fort.

 

De tre første dagene vasker jeg den med såpe 4 ganger daglig lar den lufte i ett kvarter før jeg tar på hvit vaselin.de tre neste dagene vasker jeg tre ganger daglig , lufter og smører på vaselin.og etter det så smører jeg til alt er grodd.

Endret av jogurten
Lenke til kommentar
jeg har en ganske svær tættis fra helt nederst på håndleddet til nesten innsiden av albuen. Og nederst synes jeg det gjorde veldig vondt, men man har jo så tynn hud der, men det er så verdt det.man glemmer smerten fort.

 

De tre første dagene vasker jeg den med såpe 4 ganger daglig lar den lufte i ett kvarter før jeg tar på hvit vaselin.de tre neste dagene vasker jeg tre ganger daglig , lufter og smører på vaselin.og etter det så smører jeg til alt er grodd.

Spør deg som jeg har spurt en del andre; får du til å beskrive hvilken smerte det er ? Gleder meg uansett sinnsykt til å ta tattis! :)

Lenke til kommentar
hmmm meget vanskelig og beskrive....men kan kanskje beskrive det som at noen driver og prikker deg med en varm nål i armen.men ikke fokuser for mye på smerte nå =) det går så bra så.hihi

Takk for svar! :-) Kommer med en bilde når den er tatt. :)

Endret av Christian93
Lenke til kommentar
Ja, det gjorde vondt. Mange sier jo at det kun er i starten det gjør vondt, for alt blir nesten bedøvet etter en liten stund. Men i og med at jeg gjorde det over en såpass stor flate så kjente jeg det like godt hele tiden, og det er tynn hud på underarmen. Det gjorde mer enn vondt nok :p

 

Slutt å kødd. Om du aldri har vært i slåsskamp eller på noen måte har skaffet deg en referanseramme på hva vondt ER, skjønner jeg det, men tatoveringer gjør ikke vondt generelt sett.

Det er bare noe man sier til damer for å høres mandig ut. "Jah, det var vondt søta, men jeg har nesten glemt smerten når jeg ser inn i de himmelblå øynene dine"

Lenke til kommentar

Jeg ville ventet. Du er 16-17år, jeg ville også ha tattis da, men er glad jeg ikke fikk meg en. Det jeg syntes var kult før synes jeg er rumpe nå. Ikke ment som personlig kritikk mot noen, men for mange år siden syntes jeg det var kult med tribal på underarmen, nå synes jeg det er noe av det mest ukule jeg ser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...