nikmag Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hei! I går lagde jeg et lite spill, som du rett og slett levler opp ved å trykke på museknappen. Men problemet mitt er at jeg får det ikke til å virke, har bare laget det mest grunnleggende, bare for å se om det virker. Noe det ikke gjorde Public Class Form1 Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load Dim level As Double Dim exp As Double If exp = 10 Then level = 2 End If If exp = 30 Then level = 3 End If If level = 2 Then MessageBox.Show("Gratulerer, nivå 2!") End If If MouseButtons Then exp = +1 End If End Sub End Class Glad for alle svar! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg er litt spent på hvordan du forventer at dette skal fungere Lenke til kommentar
nikmag Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Jeg er litt spent på hvordan du forventer at dette skal fungere Jeg vet ikke :S Har du et forslag(helst litt simpelt) på hvordan jeg kan lage det jeg egentlig prøvde å lage? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Du kan begynne med å sette exp og level utenfor Form_Load. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 (endret) ic Class Form1 Dim level As Double Dim exp As Double Public Function ShowNewLevel(ByVal level As Double) As Double Return MessageBox.Show("Gratulerer, nivå " & level & "!") End Function Private Sub Form1_MouseClick(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.MouseEventArgs) Handles Me.MouseClick exp = exp + 1 Select Case exp Case "10" level = 2 Case "20" level = 3 Case "30" level = 4 Case "40" level = 5 Case "50" level = 6 End Select Select Case level Case "2" ShowNewLevel(2) Case "3" ShowNewLevel(3) End Select End Sub Burde funke Endret 9. februar 2010 av Gjest Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå