Monday Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Farskapstester kan gjøres før den er født ved hjelp av fostervannsprøver, dette ble gjort ulovlig i norge i 2004 av en eller annen grunn, men kan enkelt gjøres ved klinikker i danmark, england osv.Litt apropos: Vet du hvorfor det ble gjort ulovlig? Har lurt på det en stund nemlig. En hver fostervannsprøve medfører en liten (dog relativt ubetydelig i de fleste tilfeller) risiko, men de tar jo fostervannsprøver i andre sammenhenger. Fordi fostervannsprøve ikke er helt ufarlig, og å øke faren for abort bare for å finne ut hvem faren er (som kan gjøres helt ufarlig når barnet faktisk er ute) er bortkastet? Og de utfører jo bare fostervannsprøver i tilfeller der det har noe å si for ungen. Ikke helt ufarlig, men.. "Risikoen for infeksjon eller spontanabort som følge av fostervannsprøven er relativt liten. Man regner risikoen for spontanabort å være forhøyet med 0,75 % i en uke etter prøvetakingen. Deretter er det ingen forhøyet risiko." Det er mest pga det jeg skrev i min tidligere kommentar Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Dersom tanken likevel er å ta abort, kan det jo ikke gjøre noe om fostervannsprøven skulle føre til en. Men det er vel ingen som vil finne på å innhente DNA fra mulige fedre, hvis planen uansett er å ta abort. Trådstarter virker rimelig sikker på å ta abort, spørsmålet er bare om hun skal fortelle dette til de mulige fedrene. Det beste er nok dersom hun holder hemmeligheten for seg selv, siden situasjonen er så komplisert. Hvis hun ville beholdt barnet dersom hun fant ut at det var kjærestens barn, ville det hatt mer for seg med DNA-testing. Endret 29. januar 2010 av Alastor Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hvis du allikevel har bestemt deg får å abortere så tror jeg ikke noe godt kommer ut av å fortelle ham det. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Sidekommentarer fører til off topic. Off topic fører som dere sikkert så til krangling, når temaet er så betent. Ny rydding er gjennomført. Lenke til kommentar
Monday Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Men jeg er så å si sikker på at det er min seksuelle forbindelse som er faren. Dette har jeg ikke fortalt kjæresten. Jeg lurer nå på om jeg burde informere min løse forbindelse om graviditeten eller om jeg burde holde kjeft? Jeg akter å utføre abort. Vet kjæresten din at du har tenkt og ta abort? Er han ok med det(i den tro at det er hans du kvitter deg med?) Hvis han spør om hvorfor du tar abort så bør du nok fortelle han at du er redd for at noen du hadde sex med da dere hadde pause kan være faren. Om noen skulle ha noe å tilføye utover svar på spørsmålet er det "fritt fram", men jeg ser helst at diverse moralprekner uteblir ettersom jeg er smertelig klar over hvilket horribelt menneske jeg er, som har satt meg (og andre) i en slik situasjon. Neida dette hender de beste, ikke noe og klandre seg selv over, du brukte prevensjon, mer kan man ikke forlange. Lenke til kommentar
ze5400 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Dersom samvittigheten din kan leve med det, hold kjeft. Alt annet vil med stor sannsynlighet fucke ett eller annet opp, så da er det bedre å ikke ta sjangsen. Dersom du kommer til å få samvittighetsproblemer dersom du ikke fordeller X og/eller Y det, så må du så klart si det, men ellers er det ingen vits. Ting trenger ikke å være mer kompliserte enn de er, så ikke gjør en stor sak av det om den kan holdes liten. Og; Det man ikke vet, har man ikke vondt av. EDIT: Og man kan ikke akkurat klandre deg for å ha hatt sex mens dere hadde pause, som du skrev. Tross alt er mennesker dyr, og driften er den nest sterkeste vi har (etter overlevelse). Endret 29. januar 2010 av ze5400 Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Enkelt og greit: Skal du ta abort er det ingen som tjener på å vite det. Tyst. Skal du beholde barnet bør alle parter som muligens blir involvert informeres snarest, dette angår dem også. Spesielt mtp barnest far, han vil få vite det senere uansett. Jo før jo bedre. Lykke til Lenke til kommentar
DMN Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Åh herregud, dette forklarte skummelt nære de siste ukene av midt liv. Hvor jeg er den andre parten i bildet, har faktisk gått de siste dagene med en klump i magen om at hu kan være gravid. Men uansett, jeg skal gå imot strømmen her; Hadde jeg vært den tredje parten ville jeg likt å vite det, samme om det er over eller ikke. Tenk også over hvordan det vil være å gå de neste årene å vite at du tok en abort uten å si ifra til noen som kan være faren? Kjæresten din vet allerede om forholdet du hadde til han, strengt talt er jeg overrasket over at han ikke spør om barnet kan tilhøre den tredje parten? Du vil ikke gjøre stort mer verre nå uansett. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Hvis jeg var mannen som du har forhold til nå ville jeg absolutt likt å høre det. Du har jo ikke hatt samleie med tredjepart samtidig som vi hadde forhold, da hadde saken vært annerledes. Jeg tror jeg hadde akseptert at slikt kan skje og at jeg fremdeles ville ha barnet og deg, hvis forholdet var noe å satse på selvsagt. Ellers ville jeg nok ha hjulpet deg med barnet, hvis ikke forholdet var noe å satse på. Selv om jeg ikke er motstander av abort, så vil jeg si at jeg tror jeg ville reagert med stor avmakt og frustrasjon/sinne hvis du etter 5-10-20 år hadde fortalt meg at du hadde tatt abort fordi du ikke visste hvem som var faren. Jeg ville i hvert fall sett på det som ganske feigt. Da ville jeg heller hørt at du hadde hatt samleie med X antall andre i alle disse årene. Hvis jeg hadde vært tredjepart vet jeg ikke om jeg ville ha visst det, men tror ikke jeg ville ha gjort noe stort ut av det om du hadde fortalt det til meg. Ellers er jo abort et alternativ, som du sier. Hvis jeg hadde vært deg tror jeg at tapet av barnet som kunne bli ville laget så mye surr i hodet mitt at jeg måtte fortelle andre om det. Uansett, velg det du føler er best for deg! :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå