ts2101 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) hey.... trenger 2 relativt billige hardisker med ''god'' ytelse i Raid0 oppsett, forsåvidt stillegående og billige!!!! skal brukes for OS og programmer/spill er det noen som har noen anbefalninger...? er samsung F3 500gb godt valg??? Endret 1. februar 2010 av ts2101 Lenke til kommentar
javas Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Samsung er et bra valg. Men jeg ville gått for Hitachi Deskstar P7K1000 500GB, samme hva oppsett du skal ha så er både Samsung og Hitachi et bra valg. Lenke til kommentar
trotsche Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) hey....trenger 2 relativt billige hardisker med ''god'' ytelse i Raid0 oppsett, forsåvidt stillegående og billige!!!! skal brukes for OS og programmer/spill er det noen som har noen anbefalninger...? er samsung F3 500gb godt valg??? Jeg har nettopp kjøpt noen Caviar black disker som har veldig god ytelse. De er kanskje ikke veldig billige, men så er prisforskjellen mellom 7200rpm disker ikke så stor uansett. Hva med 2x Western Digital Caviar Black 500/640/750/1TB? Det blir jo ca 1000 NOK uansett hva du kjøper. Ta en titt på: Test av Caviar Black Endret 29. januar 2010 av trotsche Lenke til kommentar
ts2101 Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 mener å ha hørt at caviar black disken skal bråke en del... hvordan har du opplevd det??? som sagt er det en av hovedfaktorene min i valget av disk! Lenke til kommentar
ts2101 Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) hva med Samsung SpinPoint F1 160GB eller Samsung SpinPoint T166 250GB??? som sagt skal disse diskene i Raid0 KUN for OS og programmer, men ikke for lagring av annet eks film+++ størrelsen på diskene er ikke så farlig, per disk trenger ikke nødvengivis være så mye som 500gb.... men minst 160gb hver... om det er 2,3'' eller 3,5 har ikke så mye å si heller! Endret 29. januar 2010 av ts2101 Lenke til kommentar
javas Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 hva med Samsung SpinPoint F1 160GB eller Samsung SpinPoint T166 250GB???som sagt skal disse diskene i Raid0 KUN for OS og programmer, men ikke for lagring av annet eks film+++ størrelsen på diskene er ikke så farlig, per disk trenger ikke nødvengivis være så mye som 500gb.... men minst 160gb hver... om det er 2,3'' eller 3,5 har ikke så mye å si heller! Har hatt både Hitachi og Samsung, og kan si med en gang at de bråker langt lavere enn WD. Om størrelsen ikke betyr så mye, så er det egentlig like greit å legge til en mynt og gå for Hitachi. Har hatt bedre opplevelse med den, og syns den går raskere. Den har dessuten fått gode omtaler også. Men igjen, så er Samsungen også nice choice, så du vil ikke bli skuffet uansett hva du velger. Lenke til kommentar
ts2101 Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 så hvilke modeller av samsung og hitachi vil du anbefale for et raid0 oppsett, når en ser bort ifra størrelse/kapasitet? har begynt å tenke i de baner, hvis jeg skaffer en 2,5'' hardisk som går rimelig bra OG legger til et internt HDD-kabinett så vil de tilnærmet lydløse? noen meninger på dette område....? Lenke til kommentar
javas Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hvis du skal bruke dem kun som systemdisk, så er det egentlig greit med 2x250gb. 2x500gb blir for mye i dette tilfelle. Men du sier at du skal bruke dem til spill også i tillegg. Da er det kanskje like greit med 2x500gb. Det er disse jeg har: https://prisguiden.no/produkt/111571 https://prisguiden.no/produkt/83359 Disse er sata II. Ellers er det denne: https://prisguiden.no/produkt/83359 Om du bruker silikonbelegg slik som disse: http://www.frozencpu.com/cat/l2/g7/c113/li..._Silencers.html (man får kjøpt sånne billig på ebay), blir den nesten lydløs. Lenke til kommentar
ts2101 Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) driggen min er en wannabe gaming rig, og tidligere har jeg aldrig klart å fylle mer enn max 80-100gb med OS, programmer (vlc, azureus, avira, word, spill generelt osv...) ja... jeg har tenkt å bruke den til å instalere med spill på, men blir det liten plass så legger jeg til en tredje disk i såfall (blir den ikke enda raskere hvis en legger til en 3 disk i raid0?). diskenes nye hjem vil bli i et antec 1200, og i den er 3 hd rammer med plass til 3 disker hver. derfor svært passene med 2,5'' disker med disse http://www.netshop.no/aspx/loginVnet.aspx?...amp;plid=122570 samt at det vil da se bedre ut inni pc (ettersom det er vindu på siden av kabinettet!!!!). do you see my point? så vet du kanskje muligens om noen alternativer vedrørende 2,5'' disker som passer til mine ønsker? erfaring eller hørt noe om http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=130615 Endret 30. januar 2010 av ts2101 Lenke til kommentar
javas Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Har aldri brukt en slik harddiskboks, men tror at den skal klare å gjøre det den skal. Siklet på en sånn selv en en stund siden Men har fikset meg silikon saker til mine harddisker. Har heller ikke brukt 2,5" hdd annet enn til laptop og nas. Har opplevd at disse blir fort varme. Men det er riktig å at du velger rask hdd altså 7200rpm. Lenke til kommentar
ts2101 Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 (endret) Har aldri brukt en slik harddiskboks, men tror at den skal klare å gjøre det den skal. Siklet på en sånn selv en en stund siden har siklet etter slike fra før, men nå som jeg skal ha ny disker, så er det bare å kjøre på med de! Har heller ikke brukt 2,5" hdd annet enn til laptop og nas. Har opplevd at disse blir fort varme. blir de så varme at det vil bli et problem (har et ''antec 1200'' kabinett og de rimelig kjent for god luftflyt!!!) ???? Endret 31. januar 2010 av ts2101 Lenke til kommentar
javas Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Nei, det var ett år siden jeg brukte 2.5". Tror ting er bedre nå i dag. Det er umulig å få maskinen til å bli både helt stille og kjølig. Med mindre du blir utålmodig og går for SSD, noe jeg råder deg å vente med. Nevnte SSD bare for å vide at det er mulig. Anyway. Jeg brukte 2.5" i enheter med metall rundt på innsiden og ingen lokal vifte. Harddisken ble nesten drept i noen prosesser, og her snakker jeg om 2 år gamle hdd. Så tror nok det skal gå bra. Lenke til kommentar
ts2101 Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 takk for svaret.... som sagt så skal jeg ha 2 billige harddisker, og da er ssd uaktuelt for tiden.... til riggen min er det en 120mm inntaksvifte rett foran der jeg skal ha diskene, så det vil nok sikkert hjelpe på litt med kjølingen ;D Lenke til kommentar
ts2101 Skrevet 1. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) ja..... da var det gjort.... endte opp med å kjøpe 2 stk. seagate momentus 7200.4 160 gb disker fra netshop, med scythe quiet drive ved siden av.... får se hvor bra de utfører oppgavene som møter dem.... takk for all hjelpen og veiledningen hittil javas!!! Endret 1. februar 2010 av ts2101 Lenke til kommentar
javas Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 (endret) Anytime. Du får gjerne fortelle oss om hvordan det blir. Endret 1. februar 2010 av javas Lenke til kommentar
ts2101 Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 WILL DO!!! kommer muligens til å legge opp et bilde, slik at du kan se hvordan det ser ut med ''quiet drive''-ene.... Lenke til kommentar
ts2101 Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 (endret) jepp... da har jeg fått pakken....... MEN..... netshop har klart å sende kun en hardisk og en ''quiet drive'' drevramme i pakken!!! skuffende av netshop at de sender pakker med manglende varer! så nå har jeg sendt mail og venter på svar fra dem... Endret 12. februar 2010 av ts2101 Lenke til kommentar
ts2101 Skrevet 12. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2010 vel... det gikk fort... har fått svar allerede og pakken er sendt allerede... venter spent på pakken.. Lenke til kommentar
ts2101 Skrevet 17. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2010 (endret) ja... da var alt av utstyr motatt og jeg setter alt sammen inn i riggen på lørdag, samtidig som jeg konverterer OS'et til windows 7 men vet ikke om det er noen på netshop som misforstod dette eller sendte det som plaster på såret, men de endte opp med å sende en hardisk for mye.... men men... ingen som klager her i gården nice av netshop!!! Endret 17. februar 2010 av ts2101 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå