Da_Assassin Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Hei, jeg driver å skal sette opp WLAN hjemme nå, men jeg lurte på om det er noen rekkevidde forskjell på 802.11b eller g? Signalene skal ihvertrfall ned i kjeller fra andre etasje, og det er ganske trangt visse steder Lenke til kommentar
Blib Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Les Barbara.no sin guide. Ble oppdatert lørdag eller noe. G har god nok rekkevidde for et normalt hjem, og trippel ytelse eller noe, så jeg ville nok heller satse på det Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 TROR ikke det er noen forskjell på g og b. (annet enn hastigheten da ) Det kommer vel heller an på utstyret (antenner på kort og baser) Lenke til kommentar
KT400 Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Signalene skal ihvertrfall ned i kjeller fra andre etasje, og det er ganske trangt visse steder Hmmm. Håper at signalene klarer å lure seg forbi de stedene, da ! lol Siden 802.11b benytter seg av 2,4GHz båndet gir dette en rekkevidde i hus og kontorer på 30 til 100 meter, under optimale forhold vel å merke Fordelen ved 802.11g er at man har like stor rekkevidde som den mest utberedte nettverksstandarden for trådløse nettverk, nemlig 802.11b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå