Gå til innhold

Er det noen her som selger bildene sine via Istockphoto eller lignende sider?

Anbefalte innlegg

Er bare nyskjerrig på dette, eventuelt om det blir noen kr i kassa til utstyr av det. Jeg har ingen ambisjoner om å gjøre dette selv men synes det hadde vært gøy å høre på andres erfaring rundt dette.

Viste ikke at det fantes slike sider før jeg leste om det i en bok om foto.

Endret av Gibos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

En ting jeg lurer på. Hvis noen av dere forsøker å selge bilder som stockphoto hos getty eller andre og dere har en flickr konto, skalerer dere ned bildene på flickr?

Ellers er det vel bare for en som er interressert i bilde ditt, til å gå til flickr og laste det ned full size?`

Lenke til kommentar

Ellers er det vel bare for en som er interressert i bilde ditt, til å gå til flickr og laste det ned full size?`

Jeg har ikke satt meg inn i reglene rundt gjenbruk av bilder publisert på flickr, men jeg er rimelig sikker på at en som bruker bilder han har funnet på flickr til noe kommersielt uten å spørre om lov bryter disse reglene.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke satt meg inn i reglene rundt gjenbruk av bilder publisert på flickr, men jeg er rimelig sikker på at en som bruker bilder han har funnet på flickr til noe kommersielt uten å spørre om lov bryter disse reglene.

Det kommer helt an på hvilken lisens verksopphaver har benyttet seg på bildene. Det er litt problematisk med verkshøyde i Norge kontra utlandet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...