Gibos Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Er bare nyskjerrig på dette, eventuelt om det blir noen kr i kassa til utstyr av det. Jeg har ingen ambisjoner om å gjøre dette selv men synes det hadde vært gøy å høre på andres erfaring rundt dette. Viste ikke at det fantes slike sider før jeg leste om det i en bok om foto. Endret 29. januar 2010 av Gibos Lenke til kommentar
Gibos Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Er det virkelig ingen her inne som selger bildene sine på denne måten? Eller våger ikke folk å si at de gjør det? Lenke til kommentar
Bossanova Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Jeg har ikke testet noen slike microstock-byråer. Men ut fra det jeg har lest de siste årene bør man være en veldig god fotograf og ha veldig mange bilder ute for at det skal blir noen kroner ut av det. Thomas Hawk har testet Clusterstock mot Getty images, og det er iallfall ikke noen tvil om hva han foretrekker... Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Da prøver jeg meg på Clustershot, i alle fall. Har ikke mange bildene ute der enda, men det blir vel fler etterhvert. Lenke til kommentar
JULINGiKAKE Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 En ting jeg lurer på. Hvis noen av dere forsøker å selge bilder som stockphoto hos getty eller andre og dere har en flickr konto, skalerer dere ned bildene på flickr? Ellers er det vel bare for en som er interressert i bilde ditt, til å gå til flickr og laste det ned full size?` Lenke til kommentar
ventle Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Ellers er det vel bare for en som er interressert i bilde ditt, til å gå til flickr og laste det ned full size?` Jeg har ikke satt meg inn i reglene rundt gjenbruk av bilder publisert på flickr, men jeg er rimelig sikker på at en som bruker bilder han har funnet på flickr til noe kommersielt uten å spørre om lov bryter disse reglene. Lenke til kommentar
ehauger Skrevet 4. mars 2010 Del Skrevet 4. mars 2010 Jeg har ikke satt meg inn i reglene rundt gjenbruk av bilder publisert på flickr, men jeg er rimelig sikker på at en som bruker bilder han har funnet på flickr til noe kommersielt uten å spørre om lov bryter disse reglene. Det kommer helt an på hvilken lisens verksopphaver har benyttet seg på bildene. Det er litt problematisk med verkshøyde i Norge kontra utlandet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå