TrustWorthy Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hei. Har installert ubuntu, husker fra installasjonen hvor jeg kunne velge "installasjons størrelse" og valgte 17gb. Får ikke opp programmene jeg allerede har installert på pcen min, eller det jeg har på hardisken allerede. kan velge mellom vista eller ubuntu under oppstart, og på vistaen er alt der, men ikke på ubuntu. Er d noen som har vært borti noe lignende eller vet hva jeg kan gjøre for å finne filene jeg ellers bruker i vista, som cs.1.6, msn, alt er jo på hardisken (er en laptop d her), kan det være for at hardisken kan være delt opp i forskjellige deler/sektorer? Hjælp, ny me ubuntu xD Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Vista ligger på en NTFS partisjon og Linux (vet ikke om dette gjelder alle versjoner) har problemer med å lese NTFS. Om du skal forsøke å kjøre Windowsprogrammene på Linux går ikke det med mindre du installerer en emulator, feks. Wine. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Du kan ikke kjøre programmer du bruker i windows i ubuntu uansett om du ser dem. Du må bruke ubuntu sine egne programmer. Du kan jo google etter "NTFS on Ubuntu" og se hva du finner. Sikkert noen måter å gjøre det på. Endret 29. januar 2010 av Bytex Lenke til kommentar
agvg Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Vista ligger på en NTFS partisjon og Linux (vet ikke om dette gjelder alle versjoner) har problemer med å lese NTFS. Om du skal forsøke å kjøre Windowsprogrammene på Linux går ikke det med mindre du installerer en emulator, feks. Wine. Det er null problem og lese NTFS med moderne Linux-distroer. Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Vista ligger på en NTFS partisjon og Linux (vet ikke om dette gjelder alle versjoner) har problemer med å lese NTFS. Om du skal forsøke å kjøre Windowsprogrammene på Linux går ikke det med mindre du installerer en emulator, feks. Wine. Det er null problem og lese NTFS med moderne Linux-distroer. Han spesifiserer ikke hvilken versjon av Ubuntu som benyttes, den kan være "umoderne". Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Om du ikke har støtte er det bare å installere ntfs-3g. Lenke til kommentar
TrustWorthy Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 Jaok, skal prøve å installere NTFS =) Men har et annet problem, etter jeg installerte ubuntu, er brukeren min på vista forsvunnet og det er kommet en annen bruker der som jeg ikke har passord til. Har heller ikke passord til BIOS, hvordan skal jeg komme meg inn på vistaen? Takker for all hjelp så langt! Lenke til kommentar
xaco Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Hvordan innstalerte du Ubuntu? På den tradisjonelle måten, eller gjennom wubi. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Hjælp, ny me ubuntu xD Den STORE!!!! hemmeligheten er at du ikke har Vista "montert". Du har ikke tilgang på Linux fra Vista heller, for informasjonen. Men Ubuntu kan montere vista og lese det. Husker ikke hva jeg brukt for å montere Windows, men det skal være i pakkebehandlern. Et program som bare monterer, og bank det fungerer. Ned Flanders: W.I.N.E. == Wine Is Not an Emulator Å emulere vil si at du kjører Windows virtualt og får et ytelsestap, Wine er et kompitablitets lag og alle ytelsetap derfra er fra tvilsom Windows API implantasjon. Men det er ingen ytelse tapt på å kjøre noe som helst I wine. Endret 30. januar 2010 av del_diablo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå