Zeorsd Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hei Driver for tiden å vurderer å sette opp en ny pc. Foreløpig er pristaket mitt 8,5k. Innenfor denne rammen vil jeg helst ha: - 4GB RAM - Windows 7 - Skjerm på minst 20" helst 24" - Mulighet for Crossfire ved senere oppgradering - USB 3.0 - Helst Radeon 5850, men kanskje 5770 dersom det er nødvendig. - Et ikke alt for stort kabinett - Ønsker egentlig i5/i7 men ser det blir vanskelig i denne prisklassen. Quad core høres uansett ut som en god ting. Jeg trenger ikke tastatur, mus osv. Målet mitt her er å bygge en så fremtidsrettet som mulig pc men ok oppgraderingsmuligheter og høy ytelse i nye spill. Jeg ønsker å bygge selv. Noen forslag? Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Kabinett Hovedkort + Windows Home Premium 7 OEM Norsk 64 bit Prosessor CPU Kjøler Ram Skjermkort Harddisk Optical Disk Drive Skjerm PS: Skal PC brukes til spill, vil du være mer tjent med å gå ned en eller to kjerner og heller gå for: AMD Phenom II X3 720 Black Edition eller AMD Phenom II X2 550 Black Edition Athlon II X4 630 er bedre på programmer, men Phenom II CPUene gir deg bedre ytelse i spill. Endret 29. januar 2010 av Svenni212000 Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Takk for svar, ser spennende ut. Ja, pc'en skal først og fremst brukes til spilling, men den skal også ha en del andre bruksområder. Hva om jeg øker budsjettet mitt litt en litt bedre prosessor?Er den verdt det? Ser også at det kun ble plass til 5770 hvilket er en mulighet, hva kunne jeg eventuelt spart på for å komme på en 5850? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå