Knife Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 På rema 1000, 185g tunfisk for 5kr. Kjøpte igår Sånn er min egg oppskrift, selv spiser jeg 9 egg hverdag. Frokost: 3 egg stekt med 185g tunfisk, kryddret med salt og pepper og litt forskjellig krydder Gir ca 60-70g protein Etter trening: 6 egg stekt. Gir ca 30g protein. Lenke til kommentar
LasH Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Litt offtopic, men. Noen som har en grei tunfisk "oppskrift" ? Klarer ikke ren tunfisk Lenke til kommentar
War Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 http://www.myorevolution.net/forums/Oppskrifter. Sjekk her også. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Litt offtopic, men. Noen som har en grei tunfisk "oppskrift" ? Klarer ikke ren tunfisk Brun litt løk i panna, hiv oppi noen bokser tunfisk og rømme og varm/stek det. Server det med spaghetti (i stedenfor kjøttdeig/kjøttsaus) med f.eks. hakka sylteagurk som topping. Samme oppskrift funker også i som pålegg. Digg som fyll i baguett eller en sandwich. Trenger ikke å varme det heller. Bare bland sammen noe løk/rødløk og gjerne f.eks. mais. Topp det med sylteagurk eller agurkmix og bruk gjerne sitronpepper på Lenke til kommentar
War Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 ååå vann i munn. KyllingF koster 160kr for 2000g Tunfisk betaler noen 8? for tunfisk 120g kjøtt oppi 170g boks. 133kr for 2000g T-fisk 160kf for 2000g kyllingF Sparer 27kr? Lenke til kommentar
Sink Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 -40% på prior produkter på coop obs atm, just sayin' Lenke til kommentar
War Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Var der og skaffet juice til 40% rabatt idag. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Lagde min første tunfiskrett i dag Hadde godt med smør og olivenolje i panna (har hørt at andre typer olje, rapsolje feks, inneholder ugunstige fettsammensetninger som kan være farlig?), og lot en en paprika i biter og en løk i ringer surre oppe i der en 5-8 min. Mer olje og smør, og det var klart for 180g tunfisk fra Rema. Mer smør, olje og pepper senere begynner det å se ganske ferdig ut. Tømmer det over i en tallerken, slik at jeg får med meg nesten resten av stekefettet (resten må ha stekt inn i fisken og grønnsakene og salter litt. Det ble faktisk jævlig godt Lenke til kommentar
Knife Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Er det ikke olivenolje som er farlig å steke i da? Skal retten holde en liten stund så er det best å steke i olje, skal du spise retten rett etter du har stekt det så stek det i meleri smør Endret 3. februar 2010 av Pijus Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Crap Da blir det rapsolje og smør (meieri så klart) neste gang da Btw; Har hørt at tunfisk inneholder store mengder av kvikksølv. Hvor mye tun kan jeg spise før dette begynner å bli farlig? Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Matprat har noen gode artikler: - Hva slags fett steker jeg kjøtt i? - Hvilken olje til steking? Lenke til kommentar
eleganten Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Er det ikke olivenolje som er farlig å steke i da? Skal retten holde en liten stund så er det best å steke i olje, skal du spise retten rett etter du har stekt det så stek det i meleri smør Forklar hvorfor? Crap Da blir det rapsolje og smør (meieri så klart) neste gang da Btw; Har hørt at tunfisk inneholder store mengder av kvikksølv. Hvor mye tun kan jeg spise før dette begynner å bli farlig? Spis i vei. Du kommer aldri opp i de nivåene hvor det kategoriseres som farlig uansett. Og hvis du eventuelt gjør det så skal du ha respekt for å ikke ha godt lei. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Merk at X oljer forandrer egenskaper ved varme. Har hørt at tunfisk inneholder store mengder av kvikksølv. Hvor mye tun kan jeg spise før dette begynner å bli farlig? Det er det ikke vits i å bry seg om, du blir selvlysende lenge før du dør. Men nå regnet vi på det at kyllingfillet bare er 28kr dyrere pr 2 kg, så hvorfor ta sjansen? Endret 3. februar 2010 av War Lenke til kommentar
TheFighter94 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Crap Da blir det rapsolje og smør (meieri så klart) neste gang da Btw; Har hørt at tunfisk inneholder store mengder av kvikksølv. Hvor mye tun kan jeg spise før dette begynner å bli farlig? Kvikksølv skal da ikke være farlig når du får det gjennom mat? Er noe annet når du får det gjennom en vaksine for eksempel. Endret 3. februar 2010 av TheFighter94 Lenke til kommentar
LasH Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Det stemmer at det er en forskjell på å "motta" kvikksølv oralt og via en vaksine. Men kvikksølv er fortsatt giftig om det blir tatt oralt. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 (endret) Er det ikke olivenolje som er farlig å steke i da? Skal retten holde en liten stund så er det best å steke i olje, skal du spise retten rett etter du har stekt det så stek det i meleri smør Forklar hvorfor? Crap Da blir det rapsolje og smør (meieri så klart) neste gang da Btw; Har hørt at tunfisk inneholder store mengder av kvikksølv. Hvor mye tun kan jeg spise før dette begynner å bli farlig? Spis i vei. Du kommer aldri opp i de nivåene hvor det kategoriseres som farlig uansett. Og hvis du eventuelt gjør det så skal du ha respekt for å ikke ha godt lei. Steker man noe i smør så vil smøren stivne hvis du tar det i kjøleskapet.. Synes ikke det er så deillig å spise med stivnet smør.. Endret 3. februar 2010 av Pijus Lenke til kommentar
iverha2 Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Smøret smelter vel igjen viss du ikkje eter det kaldt.. Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Merk at X oljer forandrer egenskaper ved varme. Har hørt at tunfisk inneholder store mengder av kvikksølv. Hvor mye tun kan jeg spise før dette begynner å bli farlig? Det er det ikke vits i å bry seg om, du blir selvlysende lenge før du dør. Men nå regnet vi på det at kyllingfillet bare er 28kr dyrere pr 2 kg, så hvorfor ta sjansen? Det er sant. I tillegg til at kykling smaker mye bedre! Men er det ikke slik at det er lurt å få i seg litt fisk i kostholdet også? (jeg spiser aldri fisk, eneste er tran) Men angående kyllingfilleten, var det på tilbud eller er det fastpris? Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hvis det var tunfisk du tenkte på, så regnes vel ikke det som 'vanlig fisk'? Lenke til kommentar
War Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 var det på tilbud eller er det fastpris? Fastpris for eks Bunnpris FirstPrice Orange pose i fryseren. Trur rema har noe tilsvarende i 1kg-poser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå