Gå til innhold

Whitebox pc - bios.

Anbefalte innlegg

Jeg bestillte en pc fra komplett nylig og keg bestillte den uten OS... det jeg lurer på er hva jeg ksal gjøre i bios? trenger jeg å gjøre noe? har Windows7 x64 Utimate på plate.

skal jeg bare instalere OS ?

takk for alle svar!:)

Hviste ikke hvor jeg skulle legge dette innlegge. Flytt det til riktig forum hvis jeg la det i feil:)

Endret av minrompe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Win7 inneholder ikke alle drivere du behøver, men andre drivere (grafikk, hovedkort etc.) følger nok med på CD.

Du trenger ikke gjøre noe i BIOS bortsett fra å sette riktig dato og klokkeslett pluss å konfigurere diskene (om du har flere) til RAID ol. Du må ogå sjekke at Boot Order er riktig slik at maskinen starter fra CD/DVD før de booter fra haddisk.

Endret av Ned Flanders
Lenke til kommentar
Win7 inneholder ikke alle drivere du behøver, men andre drivere (grafikk, hovedkort etc.) følger nok med på CD.

Du trenger ikke gjøre noe i BIOS bortsett fra å sette riktig dato og klokkeslett pluss å konfigurere diskene (om du har flere) til RAID ol. Du må ogå sjekke at Boot Order er riktig slik at maskinen starter fra CD/DVD før de booter fra haddisk.

Så jeg booter fra cdrom først? men når ksal jeg skifte tilbake igjen? og hvordan?

Lenke til kommentar

Nei, du må forandre i BIOS først for å få bootet fra CD/DVD. Du trenger ikke å sette Boot Order tilbake, bare pass på at du ikke har noen Bootbar CD i brenneren når du starter maskinen (det er ikke alle som spør deg om du vil boote fra CD, men booter fek. rett inn i Linux). Ellers vil jeg anbefale at du leser det som følger med av dokumentasjon, spesielt manual for hovedkortet.

Lenke til kommentar
Nei, du må forandre i BIOS først for å få bootet fra CD/DVD. Du trenger ikke å sette Boot Order tilbake, bare pass på at du ikke har noen Bootbar CD i brenneren når du starter maskinen (det er ikke alle som spør deg om du vil boote fra CD, men booter fek. rett inn i Linux). Ellers vil jeg anbefale at du leser det som følger med av dokumentasjon, spesielt manual for hovedkortet.

Tusen takk for svaret! hjalp mye :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...