Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

ikke vellykket tannlegebesøk

freerun

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg var hos tannlegen for rotfylling. Dette greide han ikke å gjøre skikkelig sa han. Fikk bare fylt 3/4, og det var sjanse for at det kunne dannes bakterier i den siste delen. Men samtidig koster det meg jo fortsatt 1750kr?

Kommer jo sikkert bare til å betale. Men er det ikke litt merkelig at 30min arbeid som ikke ble vellykket koster 1750kr?

Problemet var anatomien rundt min tann, sa han iallfall. . .

Hva tenker folk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Antageligvis er en avtale om rotfylling en innsatsforpliktelse, ikke en resultatforpliktelse. Det innebærer at tannlegen er forpliktet til å gjøre en "faglig god innsats" for å rotfylle; å opptre slik som en normalt dyktig tannlege vil gjøre. Kontraktbrudd vil altså foreligge om en alminnelig dyktig tannlege ville oppnådd et bedre resultat, 3/4 utfylling utgjør ikke nødvendigvis et kontraktbrudd i seg selv. Foreligger ikke kontraktbrudd, er du forpliktet til å betale som avtalt.

Å bli mer konkret enn dette, er vanskelig. Jeg er ikke sikker på om dette faller inn under Pasientombudets arbeidsområde, men du kan jo ta en telefon til dem og forhøre deg.

Lenke til kommentar

Det blir som all annen medisinsk behandling - det er ingen garanti om suksess, selv om du har fått god behandling. Det er forøvrig mulig å fikse tannen for evig og alltid, med rotamputasjon, men jeg tror det blir enda dyrere og det da er bedre å bare vente og se.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...