Lord Britishface Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 (endret) Haha, maken til pseudointellektuelt svada får man ikke fra andre fra Tool-fans. En tidssignatur som er litt utenfor det vanlige gjør det ikke til "kompleks matematisk musikk", og referanser til grunnleggende litterærkunnskap gjør ikke tekstene til høyverdig litteratur. Endret 14. februar 2010 av Lord Britishface Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 "Ok". Hør denne sangen mange ganger og forstå den. Se filmen hos Youtube Jo, det er kompleks matematisk musikk. Hele sangen er bygget opp på matematikk. Sangen bruker Fibonacci-spiralen som et bilde på hva jeg tolker som meningen med livet, intet mindre. Selve komponeringen er også bygget på denne. Meningen med livet er, tolket av meg (og om riktig) av Tool, at vi skal som Fibonacci-spiralen "Constantly growing and spiraling out; exploring and reaching toward the unknown." Som de synger "We'll ride the spiral to the end & may just go where no one's been." Hvis du likevel misliker musikken så er det helt greit. Men å ikke anerkjenne Tool som et litt mer intellektuelt og spesielt band er rett og slett feil. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 15. februar 2010 Del Skrevet 15. februar 2010 Kompleks og kompleks. Rent matematisk sett ville det vært mer interessant å bringe fraktaler inn i det hele, men nok om det. Allikevel er det et kult og originalt perspektiv, det skal de ha. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Prøvte å lære meg å uttale lyrikken fra Rosetta Stoned. Tror jeg skal bli gal! Det er umulig! Har klart favoritt uttalelsen som er på 0:53 =) Må si jeg er ganske stollt xD http://www.youtube.com/watch?v=aYOpSCgCN74 Lenke til kommentar
daemonphilos Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Kjøp Lateralus, Ænima og 10,000 days. Massevis av knallbra låter der. Tekstene er morbide. Bandet er fra California. Vingården er betalt ned hører jeg og Keenan har en illusjon av at han har vært i bilulykke etter julefeiringer. Men at Tool fønker som guff det er det ikke noen tvil om. Keenan ser ganske syk ut av og til. I London ryktes det på 1990 tallet at Keenan var i marinen. Artig hvordan det her bandet en gang i tiden revolusjonerte musikk. Med og kombinere tradisjonell rock med skalaer hentet fra progressive band. Stakkars fyr Keenan ser noe sliten ut i senere fotografier. Jeg tviler på om de dukker opp på Quart. De dukket ikke opp på Roskilde og konserten i Oslo ble det ikke noe av. Sjekk siten www.legalized-dreams.org pass ghostwiser for kunst fra en tool fan. Lenke til kommentar
daemonphilos Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Og for all del hold dere unna illegale substanser... Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Jeg ser ikke helt hva du vil frem til? Lenke til kommentar
thyes Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Man kan si hva man vil om Tool, men at de har spesiell musikk kan ingen nekte for. Det er et av mine favorittband, og jeg håper så inderlig jeg får se dem live en gang! Ny plate neste år? Tja, man kan vel bare håpe. Har forresten hørt at gitaristen Adam Jones kan gå inn i en slags transelignende tilstand når han spiller, og ser ting. Om det er sant eller ikke, får være opp til den enkelte, men jeg synes det høres ufattelig fett ut hvertfall. Det ville forklart mange av musikkvideoene deres, som Adam har lagd. Det skulle visstnok funke andre veien også, når han tegner etc. hører han gitarriff. Høres litt "out there" ut for min del, men men Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 Det er vel spekulasjoner om at han har synestesi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå