Gjest Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Har nettopp oppdaget Tool og jeg er blitt rent forelsket. Riffene i The Pot får det til å gå kaldt nedover ryggen på meg. Kan dere anbefale flere sanger som bygger seg opp mer og mer og eksploderer i orgasmiske riff man bare må headbange til? Skaff deg albumene: Undertow, Ænima, Lateralus og 10.000 days! =) Pass på at du ikke fryser i hjel av sangene Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 (endret) Parabola endar i dei mest fantastiske riffa nokon gong, syns eg Endret 2. februar 2010 av Alliha Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Third Eye tar rimelig av mot slutten den og. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Third Eye tar rimelig av mot slutten den og. Lærte meg nettopp Vicarious på gitar! Herlig sang å spille! Skal snart skaffe meg noen effekt pedaler som sørger for en mer "Toolish" sound =D Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Nice! Selv kan jeg ikke spille noe instrument, men har liksom en plan om å en gang lære meg et. En interessant ting om Tools sound er at Adam Jones bruker en bassforsterker i stedet for en gitarforsterker. Det er den som er med på å levere de herlige, tunge riffene. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Nice! Selv kan jeg ikke spille noe instrument, men har liksom en plan om å en gang lære meg et. En interessant ting om Tools sound er at Adam Jones bruker en bassforsterker i stedet for en gitarforsterker. Det er den som er med på å levere de herlige, tunge riffene. Sant det! Ganske utrolig gitarist Adam Jones! Ikke bare er han en flink kunstner, men også musiker! Han er faktisk selvlært på gitar =) Merker han av og til kan være litt ustabil på live-konserter.. Kan sende deg en link hvor han driter seg skikkelig!! SE FRA 6:00 http://www.youtube.com/watch?v=SQdl3U9qrI8 Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Selv om mannen ser ut som Chewbacca så er han jo gud på gitar. Pluss at han har et vannvittig grafisk/kunstnerisk talent. Og når vi er inne på å fucke opp, regner med du har sett denne: Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Selv om mannen ser ut som Chewbacca så er han jo gud på gitar. Pluss at han har et vannvittig grafisk/kunstnerisk talent. Og når vi er inne på å fucke opp, regner med du har sett denne: haha! Klassiker! Hører du på Pink Floyd? De var kanskje det bandet som fikk meg "hooked" på musikk. Senere kom Tool, som jeg tolker som Pink Floyd's nye band i metal style! Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hører selvfølgelig på Pink Floyd. Men har dessverre "stagnert" på bare noen få av platene deres, har ikke hørt alt. Led Zeppelin er forøvrig Tools største inspirasjon. Presence skal visst nok være likt Ænima. Uten at jeg har hørt så mye likhet. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Hører selvfølgelig på Pink Floyd. Men har dessverre "stagnert" på bare noen få av platene deres, har ikke hørt alt. Led Zeppelin er forøvrig Tools største inspirasjon. Presence skal visst nok være likt Ænima. Uten at jeg har hørt så mye likhet. Stemmer helt sikkert! Danny Carey har også sykt mye inspirasjon fra jazz. Lenke til kommentar
aDelicateSetting Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Jeg synes at Tool er et jevlig bra band. Tool er også et av nåtidens mest tekniske rocke band. Alle de som sier at Tool ikke er særlig komplekse osv har rett og slett ikke peiling på musikk ;P Lenke til kommentar
gard. Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Litt av noen påstander du kommer med Gehndur. Ser helt klart synspunktet ditt og er enig i det, men det å si at de er en av nåtidens mest tekniske band kan enkelt misforstås, og være feil. De er vel heller mer komplekse, men da på den i rytme, gang og arrangeringer og ikke megatekniske på instrumentene sine. Må tilføye at jeg elsker Tool selv, og gleder meg stort til nytt album Lenke til kommentar
aDelicateSetting Skrevet 8. februar 2010 Del Skrevet 8. februar 2010 Litt av noen påstander du kommer med Gehndur. Ser helt klart synspunktet ditt og er enig i det, men det å si at de er en av nåtidens mest tekniske band kan enkelt misforstås, og være feil. De er vel heller mer komplekse, men da på den i rytme, gang og arrangeringer og ikke megatekniske på instrumentene sine. Må tilføye at jeg elsker Tool selv, og gleder meg stort til nytt album Ja overdrev kansje litt ;P Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 9. februar 2010 Del Skrevet 9. februar 2010 Litt av noen påstander du kommer med Gehndur. Ser helt klart synspunktet ditt og er enig i det, men det å si at de er en av nåtidens mest tekniske band kan enkelt misforstås, og være feil. De er vel heller mer komplekse, men da på den i rytme, gang og arrangeringer og ikke megatekniske på instrumentene sine. Må tilføye at jeg elsker Tool selv, og gleder meg stort til nytt album Selvfølgelig er de flinke! Men jeg vil si at det finnes mye bedre "teknisk" flinke band der ute! Ta Toto som eks. Syke folk! Vinner enda priser for musikken de lagte for flere tiår siden! Men Tool har noe i "sounden" som mange band ikke har føler jeg. Noe jævlig fengende for å si det rett ut, å jeg digger det sykt! Lenke til kommentar
aDelicateSetting Skrevet 10. februar 2010 Del Skrevet 10. februar 2010 (endret) Ja de er nok ikke de aller beste teknisk, men de lager musikk på en helt spesiell måte det kan vi være enige om. Endret 10. februar 2010 av Gehndur Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 12. februar 2010 Del Skrevet 12. februar 2010 Jeg ser virkelig frem til at Tool kommer med et nytt album. Musikken deres høres bra ut i mine ører, så da bryr jeg meg lite om hvor dyktige de er teknisk. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Jeg ser virkelig frem til at Tool kommer med et nytt album. Musikken deres høres bra ut i mine ører, så da bryr jeg meg lite om hvor dyktige de er teknisk. Enig med den! =) Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 13. februar 2010 Del Skrevet 13. februar 2010 Tool er dyktige teknisk. Hvis de vil. Dream Theater er dyktige teknisk. Hele tiden. Greia er at Tool ikke fokuserer på det konstant, det er ikke der det ligger. Det er ikke uten grunn at mange mener Dream Theater er musikk uten følelser osv. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Tool er dyktige teknisk. Hvis de vil. Dream Theater er dyktige teknisk. Hele tiden. Greia er at Tool ikke fokuserer på det konstant, det er ikke der det ligger. Det er ikke uten grunn at mange mener Dream Theater er musikk uten følelser osv. Må si at jeg slår teltet opp på siden av deg! Enig med den! Man trenger ikke vær teknisk god på instrumentet eller for så vidt i stemmen også! Det Tool gir oss er en deilig følelse av "frarivelse" av denne verden! Deres poeng er ikke å vise hvor flinke de er, men å gi oss "a message" til noe annet. Det er så mange måter man kan tolke deres sangtekster, men det er meningen med Tool. Tool er som en bok eller en film man kritiserer på sin egen måte, eller med andre ord; forstår på si egen måte. Deres musikk er ikke inspirert fra andre band, men fra kunsten de har studert og opplevt! Også matematikk er innvolvert i bandet (sangen Lateralus er et godt eks.) Og ikke minst er litteratur innvolvert! Ta "iambs foot" som eks. i sangen Jambi. Det finnes mye mer i musikk en bare en fin stemme og gitarspilling slik som Van Halen! My foot is on the ground on this one! Lenke til kommentar
Hyperio Skrevet 14. februar 2010 Del Skrevet 14. februar 2010 Vi er nok på samme planet/teltplass ja. Det som er med Tool er at det er så mye mer enn musikk. Vet det er en klisje, men det er jo sant. Etter jeg oppdaget Tool ble jeg mye mer kresen innen musikk og generelt all kultur i grunn. Jeg er av den oppfatning at Tool kommer til å bli studert flere år frem i tid på samme måte som vi i dag studerer klassisk musikk. Tekstene i nesten hver eneste sang anser jeg som mesterverk. Ta Rosetta Stoned f. eks. Hvis man først kjenner til historien om Rosetta Stone og så hører og leser teksten til Rosetta Stoned så skal man få seg en aldri så liten åpenbaring av genialitet. Og f. eks. ved de siste skolemassakrene og all mediadekningen de fikk så tenkte jeg bare på teksten i Vicarious og måtte absurd nok nesten le. Men samtidig synger de: "Over thinking, over analyzing separates the body from the mind." Så Tool - "thinking man's band"? Absolutt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå