Gjest Guest_hei_* Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Ble slutt med dama etter et halvt år. Hun har vært i forhold siden hun var 14-15 og er nå 23. Dette var mitt første seriøse forhold med en dame, og har vært singel og "herja" litt før henne. Årsaken til at hun gjorde det slutt er fordi hun heller vil være singel enn i et forhold med meg. Forholdet vårt har vært veldig bra, til tross for stor avstand (mellom landegrenser). Argumentet hennes var at hun ikke ville sitte igjen som 40-åring og angre på alt hun ikke gjorde. Jeg respekterer tankegangen/valget, samtidig som jeg helt ærlig ikke skjønner hvordan noen heller kan foretrekke å være singel enn å være i et forhold som fungerer bra? Greit nok at det sikkert virker spennende å pule rundt med randoms på byen, men for mitt vedkommende gir det meg ingenting ift det å være skikkelig glad i noen. Til tross for valget sitt sender hun meg meldinger hele tiden, vi prates på msn 24/7 og har en _veldig_ flørtete tone oss i mellom. Tror rett og slett hun er usikker på hva hun egentlig vil? Hva tror dere? Lenke til kommentar
StianGH Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Hun har vært i forhold siden hun var 14-15 og er nå 23. Det virker sikkert spennende å pule rundt med randoms på byen Jeg har "herja" litt før henne. Argumentet hennes var at hun ikke ville sitte igjen som 40-åring og angre på alt hun ikke gjorde. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Det kan være at det er hold i det hun sier, at hun vil leve litt. Men jeg vil tro at det er størst sjangse for at dere har nådd et punkt hvor hun er litt usikker på hvor hun vil hen med deg. Hadde hun vært 100% fornøyd i forholdet ville hun ikke hatt behovet for å komme seg ut og leve litt. Har selv fått den unskyldningen servert, og det var bare begynnelsen på slutten. Det er ikke nødvendigvis den sjebnen du har foran deg, men det kan være en tankevekker om at forholdet ikke er så bra som du tror at det er. Det eneste jeg vil råde deg til i denne situasjonen er å ikke bare sitte på gjerdet og vente på at hun skal gå lei av singellivet. Lev ditt eget liv, og ikke vær like tilgjengelig som du er nå. Kom deg ut med kamerater, flørt og ha det gøy. Det kan hende at grunnen hennes til å sende deg så mange meldinger og holde den flørtende tonen hele tiden er at hun er så usikker på hva hun vil, at hun holder deg på plass så du ikke finner ei annen. Type tankegangen "At jeg vil være singel litt, betyr ikke at han skal være det." Typisk "kvinnelogikk" som jeg har opplevd så mange ganger før. Kom deg ut og lev litt singelliv du og! Jeg sier ikke at du skal ut og feie over så mange jenter som mulig, men at du skal bruke tid på deg selv, og gi henne muligheten til å savne deg så hun finner ut av hva hun egentlig vil. Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest Guest_hei_* Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Kom deg ut og lev litt singelliv du og! Jeg sier ikke at du skal ut og feie over så mange jenter som mulig, men at du skal bruke tid på deg selv, og gi henne muligheten til å savne deg så hun finner ut av hva hun egentlig vil. Nå skal det sies at det er noen måneder siden det ble slutt. Og en stund etter det ble slutt hadde hun en "greie" med en annen fyr. Da hun kom hjem til jul havnet vi i samme seng stort sett hver kveld og hadde det veldig koslig sammen. Da hun dro nedover igjen til studielandet, endte hun denne korte affæren med denne fyren, fordi det føltes helt feil; "alt han gjorde var galt, fordi det var ikke meg" fikk jeg høre. Skulle kanskje nevnt dette, for det gjør meg veldig forvirra ift hva hun egentlig vil. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Dette kan igjen bare være en taktikk fra hennes del for å holde deg på matta til hun er tilbake og sett seg lei singellivet. Hvis hun føler ting er så galt, hvorfor vil hun fortsatt være singel? Hvis de guttene hun har en ny "greie" og blir skuffa over at det ikke er deg, hvorfor vil hun fortsatt være singel? Er hun singel, så er du singel. Det er ingen grunn til at du skal sitte hjemme og vente på henne, mens hun er ute og har "greier". Fokuser på deg selv fremover, og ha det gøy med venner. Er hun virkelig så glad i deg som hun sier, så vil hun komme tilbake til slutt. Men nå er du singel, og hun er singel, gi henne muligheten til å savne deg når hun ikke kan ha deg. Lenke til kommentar
ToYBoi Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Skjønner på en måte tankegangen hennes. Det er viktig å prøve seg litt rundt sånn at man er helt sikker på at the one ER the one. Men allikevel, ikke sitt rundt og vent på henne. Akkurat nå er hun i en veldig sikker posisjon. Hun har deg som venter, i mens hun løper rundt og prøver andre. Lenke til kommentar
Gjest Guest_hei_* Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Joda, er med på den tankegangen jeg og. Men det er litt spesielt at hun allerede etter den første "nye" finner ut at problemet er at han "ikke er meg". Vi har timelange samtaler om natta om alt og ingenting, osv. Snakker til hverandre som vi gjorde da vi var sammen. Dette blir bare for disturbing for meg.. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 1. februar 2010 Del Skrevet 1. februar 2010 Hun vil være single og flørte og ligge rundt, samtidig er hun livredd for å stå der uten noen, for det har hun ikke gjort siden hun er 15. Hun bryr seg tydeligvis ikke nok om deg eller forholdet deres til å holde buksa på, min vil gjerne ha deg som backup likevel. Spørsmålet er vel om du er fornøyd med å spille andrefiolin og gå rundt og vente på henne, fordi hun har lyst å teste gresset på andre siden av gjerdet. Lenke til kommentar
ToYBoi Skrevet 4. februar 2010 Del Skrevet 4. februar 2010 (endret) Tror nok ikke hun ikke bryr seg om deg. Men typisk reaksjon fra jenter som kun har vært med en person gjennom livet, evt. kun en fra veldig ung alder, er at de får hetta av å ikke ha prøvd litt rundt. Har aldri vært i den situasjonen, men skjønner den godt. Kutt all kontakt med henne inntil videre sier jeg. Endret 4. februar 2010 av ToYBoi Lenke til kommentar
Gjest Guest_hei_* Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hun var nettopp hjemme for å prøve på nytt. Og "gjorde det sluttt" igjen, med den samme regla. Hun sa hun vet hun ikke finner noen bedre enn meg, men det føltes bare ikke riktig akkurat nå. Samtidig så hun gjerne for seg meg og henne bo sammen på hjemplassen vår om et par års tid. Hun uttalte også at hun var redd jeg skulle finne meg noen andre, slik at hun senere skulle sitte med skjegget i postkassa. Denne personen har såret meg så mange ganger nå at nå er sjansene oppbrukt. Derfor har jeg bestemt meg for å kutte kontakten for en stund, slik at hun evt skal få en sjans til å savne meg, om det er tilfellet. Merker også at dette "sinnet" jeg nå har over måten hun takler disse tingene overfor meg kan hjelpe betraktelig i denne sorgprosessen. For sorg er det, det skal jeg ikke nekte for. Bryr meg dog _mye_ mindre denne gangen enn da hun slo opp med meg. Får meldinger av henne nå også, hvor hun sier hun hater denne situasjonen, hvor en del av henne vil en ting, mens den andre delen vil det stikk motsatte. Og at hun er redd for å miste det nære forholdet vi faktisk har hatt til hverandre. So I say: Fuck off! Du har tatt et valg, for andre gang! Deal with it (satt litt på spissen da) Hva syns dere om at jeg forholder meg slik? Er jeg i posisjon til å gjøre det? Jeg innser at jeg har vært altfor snill og tålmodig med dama.. Lenke til kommentar
Gjest Guest_hei_* Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 So I say: Fuck off! Du har tatt et valg, for andre gang! Deal with it (satt litt på spissen da) - Forresten viktig å nevne at dette ikke er noe jeg har sagt, sånn er jeg ikke. Dette er bare mine indre tanker i mitt eget hode. Når jeg svarer henne er jeg mer en blanding av delvis ignorant/likegyldig/liksom-happy, om dere skjønner mer hard-to-get enn det slipset jeg var tidligere Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Selvsagt er du i en posisjon hvor du kan dette. Hun kan jo ikke forvente at hun skal gjøre akkurat som hun vil til alle tider og holde deg på matta. Det blir bare i pose og sekk for henne. Hun skal være singel og gjøre akkurat som hun vil, men du skal ikke være singel og skal følgelig være tilgjengelig for henne når hun vil det. Hadde aldri orka det opplegget der. Enten er man singel eller så er man ikke. Er den ene singel, så er den andre det også Så spørs det om du klarer å holde deg og ikke går for fristelsen en gang til når hun søker din nærhet igjen (for så å "dumpe" deg senere) Hun har jo allerede tatt et valg. Hun har valgt å være singel, så da er du også singel. Lykke til i singellivet. Lenke til kommentar
Getingar Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Lämna henne för evigt. Sådana kvinnor skall man inte lita på Lenke til kommentar
Gjest Guest_hei_* Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Lämna henne för evigt.Sådana kvinnor skall man inte lita på Innerst inne er jeg fullstendig klar over at du har helt rett her. For øvrig ikke bedre hvis jeg legger til at hun var utro mot sin forrige kjæreste, med meg? Jeg har vært blind. Dama er altfor pen og, dessverre. (Nei, jeg er ikke shallow.. Det bare irriterer meg litt) Lenke til kommentar
weebl Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Kan på en måte forstå henne. Jeg syns selv det er deilig å være singel, savner såklart en kjæreste og greier men å kunne gjøre ting man selv vil når man vil uten å ha en kjæreste å planlegge med osv er deilig. og one night stands er ikke til å forakte heller uheldig vis mange som bruker den "jeg vil være singel" som en unnskyldning fordi de ikke tør å snakke sant. la henne få det som hun ønsker og la henne få tenke over hva hun egentlig vil. lev livet fullt ut selv gjør akkurat hva DU vil. om hun finner ut at hun heller vil være med deg uansett, go for it om ikke så er det plenty med fisk i havet! Lenke til kommentar
Gjest Guest_hei_* Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 og one night stands er ikke til å forakte heller Her kunne jeg ikke vært mer uenig. Og da har jeg hatt min andel. Det gir meg liksom svært lite ift sex med en man er glad i. (med fare for å høres ut som en fløtepus) Men det er faktisk sant. Som regel skjer dette også på fylla, noe som også ofte kan føre til at det ikke blir det helt store. Men joda, jeg har da hatt et par bra opplevelser meg det jeg også, skal ikke svartmale det helt. Lenke til kommentar
Gjest Guest_hei_* Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Registrerer at du er født i 1990, altså noen år yngre enn meg. På din alder var jeg også veldig tilfreds med singellivet, men etter hvert som man blir eldre blir det ofte andre ting som betyr mer enn vill festing og knulling. Hadde det vært opp til meg ville jeg funnet meg en dame jeg liker godt og vært sammen med henne i lang tid, stiftet familie osv. Det kjipe her er at jeg og denne dama faktisk er på to forskjellige stadier i livet. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Man skal ha respekt av dette. Hun sier ikke at det ikke blir dere to til slutt. Hun vil bare være en fri fugl i noen år. Elsker min samboer av snart fem år veldig høyt, og vist hun hadde sagt noe sånt så hadde jeg respektert det. Selvsagt er det en kamel å svelge, men det er 2010 for faen. Lenke til kommentar
Gjest Gjesteb Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Hei. Jeg vet akkurat hvordan du har det. Jeg hadde samme greia som deg med avstand og var sammen med ei som ikke hadde "levd livet" Vi var sammen i ca 1år, plutselig kom det som et slag i trynet at ho ville leve livet siden hun tidligere hadde vært i lengre forhold. Da det ble slutt var hun veldig usikker på om dette var det rette valget og ringte meg heile tiden. Jeg følte hun lekte med mine følelser og det gjorde vondt i heile kroppen å tenke på at hun muligens hadde seg med andre mens ho over lang periode sa ho fortsatt egentlig ville ha meg tilbake, men ikke klarte heilt å bestemme seg. Hun kom hjem i ferier og vi oppførte oss som om vi var sammen. Jeg fikk jo selvfølgelig falske forhåpninger og hver gang ho reiste igjen, fikk jeg meg et nytt slag på trynet. Til slutt ga jeg klar beskjed om at dette gadd jeg ikke mer. Jeg spilte veldig hard to get, med korte og enkle svar og ga ho klar beskjed på at dette var noe ho selv hadde valgt. Det endte til slutt opp med at hun savnet meg så altfor mye og ville ha meg tilbake, da var det for seint for henne i og med at jeg hadde funnet noe nytt. og det var JÆV.IG deilig følelse Ho angret sikkert siden jeg da hadde noe nytt. Spiller du kortene riktig, vil du mest sannsynlig ha ho hengene på nakken. Som du sikkert vet, så liker jo jentene, guttene som er vanskelige å få Prøv å lev livet, det hjelper. Det garanterer jeg deg. Håper det løser seg for deg etterhvert. Lenke til kommentar
Gjest Guest_hei_* Skrevet 17. februar 2010 Del Skrevet 17. februar 2010 Man skal ha respekt av dette. Hun sier ikke at det ikke blir dere to til slutt. Hun vil bare være en fri fugl i noen år. Elsker min samboer av snart fem år veldig høyt, og vist hun hadde sagt noe sånt så hadde jeg respektert det. Selvsagt er det en kamel å svelge, men det er 2010 for faen. For all del, det er ikke det at jeg ikke respekterer valget hennes. Problemet mitt er bare dette med at hun har store vanskeligheter med å bestemme seg 100 %, siden det virker som hun holder det varmt mellom oss fordi hun er redd for å miste meg helt osv. Det blir for dumt å ikke ha respekt for at noen gjør det slutt, og det har jeg heller aldri sagt Og om din samboer gjennom fem år faktisk hadde gjort det, vil jeg tro du faktisk hadde innsett hvor stor den kamelen er å svelge.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå