Gjest Slettet+212343 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Hei Jeg vet det finnes 1000 poster rundt omkring på dette, og jeg har googlet ganske lenge, men ikke funnet en konkret løsning på akkurat mitt problem. Brodern bor sammen med flere andre, og har ordnet seg internett fra NGT og fikk Inteno x5668 router. Til sammen har de 3 xboxer, og alle er interessert i å komme på live. Jeg har prøvd å hjelpe dem, men kommer ingen vei. Fikk fiksa den ene vha portforwarding, men hvordan i heiteste skal man få koblet til alle? får i beste fall moderate NAT, men oftest strict når alle prøver. Han ene kobler til med kabel, og de to andre kobler til trådløst. Så vidt jeg vet kan man ikke forwarde de samme portene til flere IP'er, så det er der jeg står fast. jeg vet hvilke porter som trengs, men kan altså åpne bare for 1 xbox av gangen. problemet er altså IKKE å få åpen NAT på 1 box, men på 3 samtidig. Det hadde vært mye lettere hvis MS hadde tatt i bruk en serie med porter for live, slik at man kunne velge, men sånn er det ikke, så vidt jeg vet. Kan noen være så snille å komme med innspill på dette før jeg tørner helt? Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 (endret) Åpner man rett porter i ruteren (http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Inteno/x5668/Xbox_Live_360.htm)så skal alle xboxene være åpen med rett oppsett. Du må nok sette fast ip i nettverket for hver xbox, hvis ikke så blir det galskap. Så må du sørge for at ruteren holder på de ip adressene hele tiden, slik at de ikke endres hele tiden. Det siste kan sikkert nextgentel hjelpe med. Her er noe jeg fant: This is to anyone who wants to connect 2 360s on one network and have them both on xbox live playing at the same time. And sorry if someone else has posted this elsewhere and this is a repost. First. Get a good router, perferably linksys since I did this with one. When you have the router get into the interface of it, ie log on with the ip address (192.168.1.1-- might vary but should be mentioned in the manuel.) You are going to want to enable the UPnP setting and just to help out, open the port numbers for the xbox, they can be found online with google. Then comes the fun part. You need to find out the ip address of the 360s, you actually only need one but it's nice to know both just in case. At this point you need to enable the DMZ feature in the router. It will ask for an IP Address at which just enter one of the 360s. Save your settings and you should be good to go. The reason both 360s wont work, or work a short time, is that the router handling the packets doesnt know which 360 to forward them to so comes the problem with it. By enabling the DMZ you are basically putting one 360 outside your nat network and the router can send the packets to each 360 without any problem. By the way, lag shouldnt be any problem if you have a decent internet connection. Enjoy Endret 29. januar 2010 av 530XD Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Åpner man rett porter i ruteren (http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Inteno/x5668/Xbox_Live_360.htm)så skal alle xboxene være åpen med rett oppsett.Du må nok sette fast ip i nettverket for hver xbox, hvis ikke så blir det galskap. Så må du sørge for at ruteren holder på de ip adressene hele tiden, slik at de ikke endres hele tiden. Det siste kan sikkert nextgentel hjelpe med. Her er noe jeg fant: This is to anyone who wants to connect 2 360s on one network and have them both on xbox live playing at the same time. And sorry if someone else has posted this elsewhere and this is a repost. First. Get a good router, perferably linksys since I did this with one. When you have the router get into the interface of it, ie log on with the ip address (192.168.1.1-- might vary but should be mentioned in the manuel.) You are going to want to enable the UPnP setting and just to help out, open the port numbers for the xbox, they can be found online with google. Then comes the fun part. You need to find out the ip address of the 360s, you actually only need one but it's nice to know both just in case. At this point you need to enable the DMZ feature in the router. It will ask for an IP Address at which just enter one of the 360s. Save your settings and you should be good to go. The reason both 360s wont work, or work a short time, is that the router handling the packets doesnt know which 360 to forward them to so comes the problem with it. By enabling the DMZ you are basically putting one 360 outside your nat network and the router can send the packets to each 360 without any problem. By the way, lag shouldnt be any problem if you have a decent internet connection. Enjoy Hei, takk for svar, men jeg har prøvd alt det der allerede.:/ JEg mistenker at UPnP ikke fungerer på ruteren der, rett og slett. LEste et sted at flere slet med akkurat den ruteren mtp flere xboxer. Har laget meg en notepad liste med diverse poster fra diverse forum, med forslag til ting jeg kan prøve. Skal prøve mer i helgen, tror ikke jeg orker i dag. Hvis noen har flere forslag jeg kan prøve, så please post dem:) Lenke til kommentar
JBB91 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Har du prøvd å ha forskjellige porter til hver og en av xboxene? siden d kan være litt fårståelig visst 3 xboxer skal bruke samme port:P Lenke til kommentar
The Walking Dead Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Har du prøvd å ha forskjellige porter til hver og en av xboxene? siden d kan være litt fårståelig visst 3 xboxer skal bruke samme port:P ja, det kan virke som upnp ikke klarer å takle den situasjonen på denne ruteren. ring nextgentel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Har du prøvd å ha forskjellige porter til hver og en av xboxene? siden d kan være litt fårståelig visst 3 xboxer skal bruke samme port:P ja, det kan virke som upnp ikke klarer å takle den situasjonen på denne ruteren. ring nextgentel. ja har forsøkt å dele de portene xbox bruker mellom xboxene, men til ingen nytte. Det som er så teit er at Xbox bare bruker et gitt sett med porter (3-4 stk). Dersom man, som på en del pc programmer, kunne angitt selv hvilke porter applikasjonen skal bruke, og deretter åpnet de portene i ruteren, kunne man valgt forskjellige porter til de forskjellige IP'ene/xboxene. Sånn er det altså ikke. Snakka et kvarter med en hjelpsom kar på NGT i går kveld, men det eneste han kunne foreslå var å bruke et accesspunkt innenfor ruteren, for å åpne portene til den, og koble xboxene til accesspunktet. Det som er kjipt med den løsningen er jo at brodern og kompisene må kjøpe mer utstyr for å finne ut om det i det hele tatt funker. En bekjent av meg foreslo at de kjøper flere public IP adresser, en til hver xbox, og at det på den måten skulle gå. det koster 150 pr mnd, pr IP !! Ikke vet jeg om det funker heller. Lenke til kommentar
Vacuum Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Har googlet en del rundt det samme, og fra det jeg har lest ser det ut som sjangsen for Open Nat på alle Xboxene er liten hvis det ikke funker med bare uPnP aktivert i routeren. Med en gang du begynner med Port Forwarding / DMZ vil man få en Xbox med Open, og resten med Strict. Har de mulighet for å bruke en annen router? Har selv prøvd en D-Link 655 on den ga 2 Xboxer Open Nat med en gang, min Playstation 3 fikk bare Nat 2 / Moderate ved å bruke uPnP, men høres ikke ut som det er noen PS3er som skal kobles til. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343 Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Har googlet en del rundt det samme, og fra det jeg har lest ser det ut som sjangsen for Open Nat på alle Xboxene er liten hvis det ikke funker med bare uPnP aktivert i routeren. Med en gang du begynner med Port Forwarding / DMZ vil man få en Xbox med Open, og resten med Strict. Har de mulighet for å bruke en annen router? Har selv prøvd en D-Link 655 on den ga 2 Xboxer Open Nat med en gang, min Playstation 3 fikk bare Nat 2 / Moderate ved å bruke uPnP, men høres ikke ut som det er noen PS3er som skal kobles til. takk for svar folkens. Den løsningen er den greieste, hvertfall fra mitt ståsted (som får jobben med å løse det for dem ). Altså at de skaffer seg en annen, mer xbox live vennlig ruter. Etter det jeg har lest og hørt så er erfaringene med de inteno ruterene ganske labre når det gjelder konfigurasjon utover vanlig nettbruk. Lenke til kommentar
JBB91 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Har googlet en del rundt det samme, og fra det jeg har lest ser det ut som sjangsen for Open Nat på alle Xboxene er liten hvis det ikke funker med bare uPnP aktivert i routeren. Med en gang du begynner med Port Forwarding / DMZ vil man få en Xbox med Open, og resten med Strict. Har de mulighet for å bruke en annen router? Har selv prøvd en D-Link 655 on den ga 2 Xboxer Open Nat med en gang, min Playstation 3 fikk bare Nat 2 / Moderate ved å bruke uPnP, men høres ikke ut som det er noen PS3er som skal kobles til. takk for svar folkens. Den løsningen er den greieste, hvertfall fra mitt ståsted (som får jobben med å løse det for dem ). Altså at de skaffer seg en annen, mer xbox live vennlig ruter. Etter det jeg har lest og hørt så er erfaringene med de inteno ruterene ganske labre når det gjelder konfigurasjon utover vanlig nettbruk. By the way... du kan faktisk velge vilken porten xboxen skal bruke inne på xboxen, jeg bruker port 10, du må gå inn og endre det manuelt på xboxen;) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Har googlet en del rundt det samme, og fra det jeg har lest ser det ut som sjangsen for Open Nat på alle Xboxene er liten hvis det ikke funker med bare uPnP aktivert i routeren. Med en gang du begynner med Port Forwarding / DMZ vil man få en Xbox med Open, og resten med Strict. Har de mulighet for å bruke en annen router? Har selv prøvd en D-Link 655 on den ga 2 Xboxer Open Nat med en gang, min Playstation 3 fikk bare Nat 2 / Moderate ved å bruke uPnP, men høres ikke ut som det er noen PS3er som skal kobles til. takk for svar folkens. Den løsningen er den greieste, hvertfall fra mitt ståsted (som får jobben med å løse det for dem ). Altså at de skaffer seg en annen, mer xbox live vennlig ruter. Etter det jeg har lest og hørt så er erfaringene med de inteno ruterene ganske labre når det gjelder konfigurasjon utover vanlig nettbruk. By the way... du kan faktisk velge vilken porten xboxen skal bruke inne på xboxen, jeg bruker port 10, du må gå inn og endre det manuelt på xboxen;) Whaaaaat? tell me more, tell me more! Lenke til kommentar
JBB91 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Har googlet en del rundt det samme, og fra det jeg har lest ser det ut som sjangsen for Open Nat på alle Xboxene er liten hvis det ikke funker med bare uPnP aktivert i routeren. Med en gang du begynner med Port Forwarding / DMZ vil man få en Xbox med Open, og resten med Strict. Har de mulighet for å bruke en annen router? Har selv prøvd en D-Link 655 on den ga 2 Xboxer Open Nat med en gang, min Playstation 3 fikk bare Nat 2 / Moderate ved å bruke uPnP, men høres ikke ut som det er noen PS3er som skal kobles til. takk for svar folkens. Den løsningen er den greieste, hvertfall fra mitt ståsted (som får jobben med å løse det for dem ). Altså at de skaffer seg en annen, mer xbox live vennlig ruter. Etter det jeg har lest og hørt så er erfaringene med de inteno ruterene ganske labre når det gjelder konfigurasjon utover vanlig nettbruk. By the way... du kan faktisk velge vilken porten xboxen skal bruke inne på xboxen, jeg bruker port 10, du må gå inn og endre det manuelt på xboxen;) Whaaaaat? tell me more, tell me more! Sorry, var trøtt i natt:P mente du må velge forskjellig gateway på hver av xboxene, vi hadde 2 xboxer og en ps3 på samme nettverk. Jeg hadde veldig mye problemer med NAT før, helt til vi fant ut av dette. lykke til Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 hehe:) Hva slags ruteroppsett hadde dere da? Hadde dere noe i tillegg til ruteren? Jeg har selv 2 xboxer hjemme, begge med åpen NAT, og her har jeg satt opp portforwarding med de samme portene til begge. henger egentlig ikke på greip utifra det jeg har lest, men har ikke hatt noen problemer med det. Jeg har THOMSON ST546 modem og kjører kablet. Lenke til kommentar
JBB91 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 hehe:) Hva slags ruteroppsett hadde dere da? Hadde dere noe i tillegg til ruteren? Jeg har selv 2 xboxer hjemme, begge med åpen NAT, og her har jeg satt opp portforwarding med de samme portene til begge. henger egentlig ikke på greip utifra det jeg har lest, men har ikke hatt noen problemer med det. Jeg har THOMSON ST546 modem og kjører kablet. vi har INTENO X5668B, Vi gjorde egentlig ingenting annet enn å åpne portene til de forskjellige gateway'ene og deretter valgte vi forskjellig gateway manuelt inne på konsollene. Det er bra du kjører kablet, trådløst e så mye tull og stress med:P Lenke til kommentar
Gjest Slettet+212343 Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 hehe:) Hva slags ruteroppsett hadde dere da? Hadde dere noe i tillegg til ruteren? Jeg har selv 2 xboxer hjemme, begge med åpen NAT, og her har jeg satt opp portforwarding med de samme portene til begge. henger egentlig ikke på greip utifra det jeg har lest, men har ikke hatt noen problemer med det. Jeg har THOMSON ST546 modem og kjører kablet. vi har INTENO X5668B, Vi gjorde egentlig ingenting annet enn å åpne portene til de forskjellige gateway'ene og deretter valgte vi forskjellig gateway manuelt inne på konsollene. Det er bra du kjører kablet, trådløst e så mye tull og stress med:P you got a PM:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå