Aleksander- Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Hei Jeg har hovedkortet Asus P6T SE, med windows7 på SSD hdd. Problemet mitt er at hver gang jeg booter systemet, får jeg opp et skjermbildet der det står "trykk en tast for å boote fra cd" eller noe lignende. Hvordan får jeg dette bort? Jeg har fjernet hele bootrekkefølgen i bios slik at det kun er SSD disken det skal bootes fra, men fremdeles kommer dette skjermbildet opp. Mvh Aleksander Lode Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Sikker på at det ikke står en CD i leseren? Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Nei, det står ingen CD i. Men det skulle vel uansett ikke hatt noe å si, siden jeg har deaktivert alle andre boot muligheter en hardisken. Noen andre som har et forslag? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 29. januar 2010 Del Skrevet 29. januar 2010 Kommer denne meldingen helt for seg selv på et eget 'vindu', eller er den på bunnen av 'vinduet' der du har mye annen BIOS aktivitet? Hvit skrift på sort bakgrunn? Og er det noen forskjell på om du trykker en tast eller ikke? Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Meldingen kommer helt for seg selv på et eget skjermbilde under oppstart. Ingen annen Bios aktivitet. Meldingen har sort bakgrunn og det står: JMicron Tevhnology Corp. PCIE-to-SATAII/IDE RAID Controller BIOS v1.86.78P Copyright © 2005 JMicron Technology http:\\www.jmicron.com ODD0: Pioneer DVD-ROM ATAPIModel DVD-106S 0122 Press any key to continue..... Den delen angående DVD romen står i grønn skrift. Det er ingen forskjell om jeg trykker en tast eller ikke. Takk for svar og hjelp så langt Endret 30. januar 2010 av Aleksander- Lenke til kommentar
Märtha og Durex Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Da har du ikke koblet DVD enheten til ICH kontrolleren men JMicron porten. Flytt den til en av de andre SATA kontaktene om du har en ledig. Lenke til kommentar
Aleksander- Skrevet 30. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2010 (endret) Men DVD-romen går jo på IDE kabel, trodde ikke jeg hadde så mange valgmuligheter på hvor jeg kan koble den til da. Men da vet jeg hvertfall hva problemet er. Takk Endret 30. januar 2010 av Aleksander- Lenke til kommentar
janingar Skrevet 8. januar 2011 Del Skrevet 8. januar 2011 Hei. Ser dette er en gammel tråd, men har en kamerat nå som har fått akkurat det samme problemet. CD-rom'en er koblet til som Master på IDE, mens harddisken er tilkoblet på SATA. Hvordan få den til å lese fra CD-rom'en? Når vi ser i BIOS finner vi heller ikke CD'rom'en listet opp der. Virker som den ikke vil registere/bruke den Trykker du på en tast fortsetter PC'en å prøve å laste OS fra HDD, noe som feiler da han har tenkt å innstallere Windows på nytt. Tror dette problemet kom etter at han prøvde å endre boot-rekkefølgen. Noen som har funnet en løsning på dette? Lenke til kommentar
janingar Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Ingen som har sett lignende eller løst det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå