Gå til innhold

Android homescreen/lockscreen screenshot-tråden!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lenge siden sist jeg postet her nå! Kjører fortsatt MIUI.

jSFjOjTDdWklc.jpgjboHYIiTwp3p48.jpg

j8rX5xdAZTyb5.jpg

Så har jeg idag også dratt hele "customizingen" et par hakk lengre ved å pusse vekk den ekle brune fargen på min Desire HD! :p Så nå har den en industriell "look" ! (Beklager for elendig kvalitet)

bild2434.jpg

bild2430t.jpg

bild2427a.jpg

Det brune temaet ditt så veldig bra ut, hva er det som er avhengig MIUI der? Har mer eller mindre stock rom, regner meg jeg kan få samme bakgrunnsbilde, men hva med ukedags og dato-widgeten, samt ikonene oppe i verktøylinja? Kan man få det uten MIUI? (eller noe liknende)

AtW

Lenke til kommentar

Det som er spesielt med MIUI er at man har alle applikasjonene på homescreenen og ikke i en appdrawer. Du kan få det nærmere 100% likt om du vil, men da må du skifte til LauncherPro/ADW e.l.

- Ukedag-widgeten er laget med MinimalisticText

- Statusbar-ikonene er standard MIUI, men klokken er flyttet til midten med Extended Settings.

- Ikonene er fra et tema, så jeg vet ikke hva de heter.

- Været er Beautiful Widgets med Flat White-tema.

- System/temp-info er Widgetsoid.

- Lockscreenen heter "SGS2" og er til MIUI (med mindre du har en Galaxy S2 selvfølgelig)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for tips, jeg så ingen lock-screen på bildene dine, men pleier ikke å bruke den egentlig. Jeg ble litt nysgjerrig på MIUI, ser jo ikke ut som du har applikasjonene dine liggende utover hjemmeskjermen din? Per i dag bruker jeg Go Launcher EX som jeg egentlig synes fungerer ganske bra. Har du bakgrunnsbildet du burker på det brune temaet?

AtW

Lenke til kommentar

Jeg har tidligere i denne tråden vært noget kjapp på avtrekkeren hva gjelder min mening om Miui. Jeg tar det tilbake etter å ha testet det i lang tid nå. (Har dog gått tilbake til RHD)

Men miui er meget slick, og du slipper Iphone-wannabe delen som jeg mente det var ved å installere en appdrawer. Miui er ekstremt kjapt og lett. Og jeg fikk også vanvittig god batteritid.

Så jeg kan anbefale Miui :p

Lenke til kommentar

Takk for tips, jeg så ingen lock-screen på bildene dine, men pleier ikke å bruke den egentlig. Jeg ble litt nysgjerrig på MIUI, ser jo ikke ut som du har applikasjonene dine liggende utover hjemmeskjermen din? Per i dag bruker jeg Go Launcher EX som jeg egentlig synes fungerer ganske bra. Har du bakgrunnsbildet du burker på det brune temaet?

AtW

Ja jeg har slengt de jeg ikke bruker så ofte i mapper. Lockscreenen er det øverste bildet :p

Bakgrunnsbildet kan du få litt senere da jeg ikke er i nærheten av en PC for øyeblikket :)

Du kan jo teste MIUI? Er du ikke fornøyd med launcheren så kan du jo bare bruke GO Launcher som du gjør idag. MIUI er basert på CM7 og er på kun 80-90MB (Sense er f.eks nærmere 300MB) så det er en lettvekter som bruker lite batteri og er veldig smooth. Pluss du får masse snacks med som f.eks Theme Manager som gjør det ekstremt lett å endre og laste ned temaer. Du kan jo ta en titt i MIUI screenshot tråden for å se litt mer av det:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=990233

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk igjen for tilbakemelding. Får se om jeg tester MIUI, men hvordan er det med å skifte rom? Det er vel litt mer omfattende enn å skifte launcher, og ikke bare bare å endre tilbake? I tillegg skjønte jeg ikke helt greia med MIUI som gjorde det annerledes, og nettsiden var ikke akkurat stappfull av info :)

AtW

Lenke til kommentar

MIUI er en egen ROM, slik som HTCs Sense, Googles egen orginale ROM, og Samsungs TouchWiz ROM. MIUI er kinesisk og har det siste året blitt mer og mer populært, og det har til og med kommet en offisiell MIUI-telefon.

Som du nå vet så er MIUI basert på CM7 som er den mest populære ROMen å flashe, mye pga dens minimale størrelse og kjapphet. Så da har MIUI brukt CM7 som base og rett og slett slått seg løs med malerkosten. MIUI var ment å ligne på iOS i sine yngre dager (ifjor), men har begynt å gå sine egne veier i det siste. Det er selvfølgelig enkelte elementer som ligner en del, men det kan lett fikses med Theme Manager og en annen launcher.

I bunn og grunn så er MIUI en penere utgave enn CM7, og omtrent like rask. Her er noen screenshots av min slik at du kan se litt hva det går i:

Homescreen:

20110929144605.jpg

Mapper:

20110929144634.jpg

Monitor:

20110929144659.jpg

Theme Manager:

20110929144729.jpg

Innstillinger:

20110929144755.jpg

20110929144800.jpg

"Notificationbar" med toggles:

20110929144815.jpg

Filutforsker:

20110929144946.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har kjørt mer eller mindre samme launcher siden SGS(1) og har fastnet på samme gamle LauncherPro selv ved bytte til SGS2. Er LP død og begravet fra utvikleren? Har ikke sett oppdateringer på ørten mnd. Hva regnes som grei/best avløser til denne?

Er avhengig av å fremdeles kunne endre grid til høyere enn default, helst 8x10, + å kunne endre på widgetstørrelse.

Lenke til kommentar

Hvilken MIUI rom til Desire hd? Xda link?

En av de mest populære MIUI buildene til Desire HD (som jeg selv bruker) er denne.

Hei, beklager å mase siden du har vært så hjelpsom allerede Steffen Moss, men fant du det brune bakgrunnsbildet?

AtW

Nei fanken nå glemte jeg den igjen :pHER (!) er den! Beklager så mye!

Nei dæven, den MIUI saken såg slick ut faktisk! Denne er vel ikke brukbar på en Samsung GS2 eller?

Joda, MIUI finnes også til GS2, men det er i alpha-stadiet så ikke alt fungerer (som bluetooth o.l). Du kan sjekke det ut her :)

Lenke til kommentar

Lenge siden sist jeg postet her nå! Kjører fortsatt MIUI.

jSFjOjTDdWklc.jpg

Jeg lurte på enda en liten ting, hvordan har du klart å få til den måten å vise datoen på? Altså ett stort tall som dekker "to rader" på venstre side, og to rader på høyre side med en strek imellom?

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...