henrikw92 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Har et lite spørsmål angående varme på min nye i7. har ikke klokka den noe som helst eller endra på noen ting i bios etc. Temp ligger på ca 40 grader idle, men når jeg setter på turbomode (2.8ghz) og 100% load så stiger temperaturen helt opp imot 90 grader. Er det bare stock kjøleren som suger og jeg som er helt på bærtur eller er det noe feil? Har sjekka med 2 forskjellige program til måle temp. og bruker prime 95 til stresstest. Speccs: Intel i7 920 Asus p6t SE 2x2 gb Corsair dominator ddr3 1600mhz Endret 28. januar 2010 av henrikw92 Lenke til kommentar
War Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Stock kjøler suger ja, den dekker kun 70% av flaten til cpu. Husk at turbo er overklokk på 1 core og ikke 4. Lenke til kommentar
henrikw92 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Stock kjøler suger ja, den dekker kun 70% av flaten til cpu. Husk at turbo er overklokk på 1 core og ikke 4. så tempen burde synke drastisk hvis jeg kjøper meg en bra cpu kjøler? Lenke til kommentar
War Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Ja, spessiellt under klokking. Her er et bilde jeg tok med overdreven mye pasta på for å vise. (du burde slå av turbo-mode og klokke den tilsvarende) Lenke til kommentar
henrikw92 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 okok, takk for hjelpa hadde uansett tenkt å kjøpe ny kjøler, siden jag har planer om å klokke den opp litt. til sånn ca 3,3ghz eller noe Lenke til kommentar
War Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Det var lite, 4.0 burde gå fint som 24/7 Iallefall 3,6 til 3,8 med HT. Kun ved å disable 3 ting samt øke BCLK og kun det. + justere minnet tilbaket til ønsket verdi da minnekontrolleren ligger i cpu. Lenke til kommentar
henrikw92 Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Det var lite, 4.0 burde gå fint som 24/7 Iallefall 3,6 til 3,8 med HT. Kun ved å disable 3 ting samt øke BCLK og kun det. + justere minnet tilbaket til ønsket verdi da minnekontrolleren ligger i cpu. Får se, er ganske ny på overclocking men fant en fin guide i i7 tråden som jeg tenkte å følge, men er litt usikker på åssen det er med ramen og clocking? Hovedkortet støtter jo originalt ikke mer enn rundt 1300mhz minne eller no uten å clockes og ramen min er 1600mhz. Sto at det var anbefalt med 1600 mhz minne for å clocke i7. Må jeg clocke hovedkortet også da eller hvordan er det? Aldri overkclocka før, så sorry hvis jeg spør dumt Lenke til kommentar
wim Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Stock kjøler skal kjøle mye bedre enn det på default hastighet. Stock kjøleren er ganske dårlig, særlig festeanordningen. Den har lett for å ikke bli festet skikkelig, og da kan du oppleve slike temperaturer. Dobbeltsjekk at alle pushpinsa er skikkelig på plass. Lenke til kommentar
henrikw92 Skrevet 29. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2010 Stock kjøler skal kjøle mye bedre enn det på default hastighet. Stock kjøleren er ganske dårlig, særlig festeanordningen. Den har lett for å ikke bli festet skikkelig, og da kan du oppleve slike temperaturer. Dobbeltsjekk at alle pushpinsa er skikkelig på plass. sjekka at pushingsa sat ordentlig fast nå, og ja, de sitter så godt som det lar seg gjøre. men spørs om ikke jeg bare får kjøpe meg en annen kjøler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå