Intellio Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Hei! Ja som emnetittelen sier så har det seg at win 7 bruker lang tid på å starte opp. Dette skjedde helt random etter at jeg installerte skjermkort driver. Det tar ca 5-10 min å loade win 7 logoen, når jeg har kommet til skrivebordet fungere alt som det skal. Jeg prøvde å fikse dette med å formater PC'n å legge inn win 7 på nytt, men nå så står den bare å loader win 7 logoen og ingen ting skjer. Jeg har vista på en annen disk og der fungere alt som det skal. Synes dette er merkelig, alt fungerte perfekt med win 7 og plutselig skjedde dette. HW specs se signatur. OS 64 bit ultimate (OEM) på begge versjoner. Takker for alle svar Endret 31. januar 2010 av Intellio Lenke til kommentar
Intellio Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Ingen som vet hva dette kan være? Problemet blir heller ikke borte når jeg fromaterer Bruker win 7 ultimate 64 bit (OEM). Lenke til kommentar
PerB Skrevet 31. januar 2010 Del Skrevet 31. januar 2010 Sjekket harddisk for feil? Har det alltid vært slik med Win7? Lenke til kommentar
Intellio Skrevet 31. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2010 Sjekket harddisk for feil?Har det alltid vært slik med Win7? Er ikke noe feil med harddisken. Dette skjedde bare plutselig etter skjermdriver oppdatering, restartet og fikk lang boot med win 7 logoen. Formatere hardisken for å se om det hjalp, men nå står den bare å henger ved win 7 logoen. Alt fungerte fint i 2 uker etter installasjon. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 2. februar 2010 Del Skrevet 2. februar 2010 Du har ikke en ensfarvet bakgrunn i Windows (skrivebordet?) det kan gi deg en mye lengre oppstart. Det er en feil i selve W7. Lenke til kommentar
Intellio Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 Er ganske sikker på hva problemet er nå. Jeg klarte å reinstallere win 7, alt gikk bra. Installerte drivere og utilities en etter en for å se hva som kunne skape denne insane boot bugen. Det viste seg etter at jeg hadde installert creative sin programvare. Så nå er jeg der jeg startet. Håper jeg får til å installere win 7 igjen. Er ganske sikker på at dette er problemet. To skritt frem og ett tilbake Glad jeg er optimist ellers så hadde dette tatt knekken på meg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 7. februar 2010 Del Skrevet 7. februar 2010 Lang boot tid skyldes ofte at en driveroppdatering ikke fungerer og så avinnstaler win driveren under oppstarten og legger inn sin egen isteden. Usikker på hvor du er i oppdateringsløpet nå, men det er viktig at når skjermkortdriveren oppdateres må antivirus og brannmur slås av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå