Gå til innhold

Kalender som viser dagens dato

Anbefalte innlegg

Hei!

Holder på å lage en hjemmeside, med utgangspunkt i en open source css-template. I templaten/malen er det laget en kalender. Det jeg lurer på, er hva som må gjøres for at kalenderen skal vise sanntid (dagens dato) etter at siden er publisert??? At den oppdateres fra dag til dag, mener jeg. Jeg benytter Dreamweaver CS4.

Her er link til templaten det gjelder: http://www.free-css-layouts.com/view/metamorph_blossom/

Setter stor pris på svar!

På forhånd takk for hjelpen!

PS! Vet ikke om det er nødvendig men her er i hvertfall koden til kalenderen:

<h3>Calendar</h3>

<ul>

<li id="calendar">

<div id="calendar1">

<table id="calendar2" summary="Calendar">

<caption>

January 2008

</caption>

<thead>

<tr>

<th abbr="Monday" scope="col" title="Monday">M</th>

<th abbr="Tuesday" scope="col" title="Tuesday">T</th>

<th abbr="Wednesday" scope="col" title="Wednesday">W</th>

<th abbr="Thursday" scope="col" title="Thursday">T</th>

<th abbr="Friday" scope="col" title="Friday">F</th>

<th abbr="Saturday" scope="col" title="Saturday">S</th>

<th abbr="Sunday" scope="col" title="Sunday">S</th>

</tr>

</thead>

<tfoot>

<tr>

<td abbr="Des" colspan="3" id="prev"><a href="#">« Des</a></td>

<td class="pad"> </td>

<td abbr="Feb" colspan="3" id="next" class="pad"><a href="#">Feb »</a></td>

</tr>

</tfoot>

<tbody>

<tr>

<td colspan="2" class="pad"> </td>

<td>1</td>

<td>2</td>

<td>3</td>

<td>4</td>

<td>5</td>

</tr>

<tr>

<td>6</td>

<td>7</td>

<td>8</td>

<td>9</td>

<td>10</td>

<td>11</td>

<td>12</td>

</tr>

<tr>

<td>13</td>

<td>14</td>

<td>15</td>

<td>16</td>

<td>17</td>

<td>18</td>

<td>19</td>

</tr>

<tr>

<td>20</td>

<td id="now">21</td>

<td>22</td>

<td>23</td>

<td>24</td>

<td>25</td>

<td>26</td>

</tr>

<tr>

<td>27</td>

<td>28</td>

<td>29</td>

<td>30</td>

<td>31</td>

<td class="pad" colspan="2"> </td>

</tr>

</tbody>

</table>

</div>

</li>

</ul>

<br />

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar!

@masb: farger og bilde er helt forandret. Likeledes er bildet i headeren gjort vesentlig mindre.Men smak er vel ikke det dette skal dreie seg om...

MikkelRev skrev: Hvis du vil vise tiden til serveren, så må du bruke et serversidescript (feks php). Hvis du vil vise tiden til klienten, må du bruke et klientsidescript (feks javascript).

OK, vet ikke hva som er greiest jeg??? Er ikke så dreven på dette. Er det noen som kan være så greie å forklare meg litt mer konkret HVORDAN jeg gjør det, enten det er php eller javascript. Sikkert lurt for meg å velge det enkleste.

Blir veldig glad om noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Takker for svar!

@masb: farger og bilde er helt forandret. Likeledes er bildet i headeren gjort vesentlig mindre.Men smak er vel ikke det dette skal dreie seg om...

MikkelRev skrev: Hvis du vil vise tiden til serveren, så må du bruke et serversidescript (feks php). Hvis du vil vise tiden til klienten, må du bruke et klientsidescript (feks javascript).

OK, vet ikke hva som er greiest jeg??? Er ikke så dreven på dette. Er det noen som kan være så greie å forklare meg litt mer konkret HVORDAN jeg gjør det, enten det er php eller javascript. Sikkert lurt for meg å velge det enkleste.

Blir veldig glad om noen kan hjelpe meg!

Google kan hjelpe deg :-)

http://www.google.no/search?hl=no&sour...script+calendar

Lenke til kommentar

Vil du lage den selv? Hvis det ikke er så nøye, så kan du følge linken til quantum og du vil finne mange ferdiglagde kalendre.

Nettsiden din ligger på en server, la oss si den ligger i Norge. Med et serversidescript så vil den alltid vise hva klokken/datoen er i Norge, noe som blir feil om det kommer folk (klienter) fra andre tidssoner, feks Australia. Med klientsidescript så vil den alltid vise hva klokken er for klienten.

Hvordan du gjør det? Google feks display javascript date eller php date.

Endret av MikkelRev
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...