Gå til innhold

Lightdrikker uten aspartam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt du lager selv, og ikke putter aspartam oppi, inneholder ikke aspartam og ellers alt hva du måtte ønske ;)

Ellers er det første som faller meg inn type drikker som Farris og Bonaqua, de med smak om du vil ha brus. De er gjerne tilsatt suspekte aromastoffer, men ingen søtning og dermed ikke aspartam.

Endret av jonlem
Lenke til kommentar
Alt du lager selv, og ikke putter aspartam oppi, inneholder ikke aspartam og ellers alt hva du måtte ønske ;)

Ellers er det første som faller meg inn type drikker som Farris og Bonaqua, de med smak om du vil ha brus. De er gjerne tilsatt suspekte aromastoffer, men ingen søtning og dermed ikke aspartam.

Ok, så det du sier er at det ikke finnest en type light brus som ikke er tilsatt aspartam? Regner egentlig med at det ikke finnes.

Lenke til kommentar

Dropp heile brusen, problem solved.

Aspartame, commonly known by the brand name NutraSweet, is one of the most commonly used artificial sweeteners. The 1982 introduction of aspartame-sweetened Diet Coke accelerated this trend. Today, at least in the United States, "diet" is nearly synonymous with the use of aspartame in beverages.
Lenke til kommentar
Aspartam er det mest brukte søtningsstoffet for brus uten sukker. Hvis du skal drikke brus, så blir det enten med sukker, eller med aspartam. Er det noen spesiell grunn til at du vil unngå begge deler? De som sier at aspartam er farlig sier jo også at WLAN- og mobilstråling er farlig.. :p

Eller så finner man faktisk light brus som er sukret med "sucralose". :)

Lenke til kommentar
Aspartam er det mest brukte søtningsstoffet for brus uten sukker. Hvis du skal drikke brus, så blir det enten med sukker, eller med aspartam. Er det noen spesiell grunn til at du vil unngå begge deler? De som sier at aspartam er farlig sier jo også at WLAN- og mobilstråling er farlig.. :p

Jeg unngår sukkerbrus fordi jeg har diabetes type 1. ( ikke på grunn av kosthold)

Og jeg prøver å unngå aspartam fordi folk sier at det rett og slett er farlig. Altså, det er en del stor drikkere av lettbrus som har fått påvist kreft.

Aspartam kan forverre følgende sykdommer/symptomer: Fibromyalgi, arthritis, MS, parkinson, Lupus, Diabetes, Epilepsi, Alzheimers, panikkangst og andre psykiske plager.

Endret av TheFighter94
Lenke til kommentar

Jeg unngår sukkerbrus fordi jeg har diabetes type 1. ( ikke på grunn av kosthold)

Og jeg prøver å unngå aspartam fordi folk sier at det rett og slett er farlig. Altså, det er en del stor drikkere av lettbrus som har fått påvist kreft.

Aspartam kan forverre følgende sykdommer/symptomer: Fibromyalgi, arthritis, MS, parkinson, Lupus, Diabetes, Epilepsi, Alzheimers, panikkangst og andre psykiske plager.

Og det er sikkert mange folk som spiser/drikker mye av ting som også har fått påvist kreft, betyr det at det er maten/drikken som har skylden i det? Nei, jeg tar slike ting med en klype salt. Det er ikke bevist at aspartam gir deg kreft, dette er tull. Så du kan godt drikke light brus med god samvittighet, slapp av. :)

Lenke til kommentar
Og jeg prøver å unngå mobiler fordi folk sier at det rett og slett er farlig. Altså, det er en del stor snakkere av mobil som har fått påvist kreft.

Mobiltelefoni kan forverre følgende sykdommer/symptomer: Fibromyalgi, arthritis, MS, parkinson, Lupus, Diabetes, Epilepsi, Alzheimers, panikkangst og andre psykiske plager.

You see what I did there?

Lenke til kommentar

Har du noen kilder for dette? Pubmed har kilder for at det ikke er farlig..

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Altså, 1 av 3 mennesker får kreft. At aspartam skaper dette høres i mine øyne ganske rart ut. Jeg tipper av disse 1 av tre like så gjerne kan ha en overvekt av sveisere eller advokater, eller kanskje Mac-brukere. Da kan man like gjerne si at det er farlig å være sveiser, advokat og Mac-bruker...

Nei, drit nå i hva som er kreftfremkallende og ikke. ALT er jo farlig for tiden...

Lenke til kommentar

Har en kompis med diabetes (usikker på type) som kun drikker sukkerbrus da han liker det best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...