Gå til innhold

Friår eller videre studie?


Bolivar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folkehøgskole (etter min erfaring) er svært sosialiserende!

 

Vi var en gjeng som satt å drakk kaffe og pratet (om løst og fast) hver eneste morgen før frokost. Under måltidene satt jeg litt her og der og skravla med andre mennesker.

Etter at skoledagen er over er det hele ettermiddagen og kvelden som ble benyttet med folk. Det være seg prating, kortspill, se film og alt mulig annet rart.

 

Jeg nøyer meg med få relativt gode venner, men i løpet av folkehøgskoleåret endte jeg med rundt 20 gode venner som jeg har kontakt med i dag (dette er 3-4 år siden).

Lenke til kommentar

Står i en lignende situasjon selv. Jeg er fotointeressert og vurderer selvsakt det. Men samtidig vet jeg at foto er en hard og krevende bransje, så jeg er ganske frustrert for tiden. Har også vurdert å studere historie på NTNU, fotofagskolen, folkehøgskole og arbeidsår.

 

Jeg vil ikke anbefale NKF. Hørt mye dårlig om dem, og har snakket litt med dem på en utdanningsmesse. De virker ikke særlig seriøs.

Lenke til kommentar

Jeg går selv på NKF og synes opplegget er helt ok. Det er i alle fall en skole der du blir godt forberedt på arbeidslivet og får muligheten til å opparbeide deg en portefølje, noe som er greit å ha hvis man skal ut og rett på jobbsøking etterpå. Prisen synes jeg derimot helt klart er for stiv i forhold til unvervisningskvaliteten. Jeg vet ikke hvordan det er på andre skoler med samme tilbud, det kan godt være at de er bedre (og billigere).

 

Har forresten også gått folkehøgskole og anbefaler det

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...