TehG Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Hallo, jeg er en 21 år gammel gutt, flyttet til Asker i juni for å få meg jobb å starte livet. Men har nå funnet ut at det ikke var så lett. Jobb går greit, men venner er det verre med. Jeg var naiv og trodde at det å flytte fra venner og bekjente bare for å komme seg i jobb skulle være lett (fordi der jeg bodde før fantes det ikke jobber). Men her er det mange jobber, men ingen venner og det begynner å bli kjempe stusselig og trist. Er det noen som er i samme livssituasjon som meg, som bor i Asker/Bærum eller omegn som er litt ensomme? : ) Ta kontakt da, gutter og jenter Lenke til kommentar
PoisonIwy Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Er ikke i samme situasjon nei, men ett tips er å ha en mer utfyllende profil. I det minste fortell litt mer om deg selv i denne posten, Hvem er du? Hva jobber du med? Hvor er du fra? Spiller du bare Wow? Hva annet liker du å gjøre? Bil, feste, sport osv Lenke til kommentar
TehG Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) Er ikke i samme situasjon nei, men ett tips er å ha en mer utfyllende profil.I det minste fortell litt mer om deg selv i denne posten, Hvem er du? Hva jobber du med? Hvor er du fra? Spiller du bare Wow? Hva annet liker du å gjøre? Bil, feste, sport osv Hei du! Ja burde apsoultt ha en bedre profil og skrevet mer utfyldende og skal fikse litt på det nå etterpå. Takk for tips om dette Vel for de som evt lurer! Vel ja jeg jobber, på et lager. Fra 8-16 slaver jeg rundt og pakker varer oppi esker. Veldig gørt. Det jeg skal prøve på nå er å få meg en deltidsjobb med kule folk et par ganger i uka og deretter komme meg tilbake på skolen. Har allerede planene for dette. Jeg liker vel som de aller fleste å være med venner og diskutere alt mulig rart. Musikk, film, damer, data, biler osv. Liker fester selfølgelig, men når man ikke kjenner noen så blir det lite med det og er det noe jeg savner så er det å vorse, sosialt og gøy. Vært ute på byen tre ganger bare siden juni og det er ikke likt meg i det hele tatt. Også ang WoW Hvis du sjekker min forrige post her på forumet går til mange måneder tilbake i tid Jeg sluttet å spille dataspill kjenerelt for mer enn et år siden. At jeg har spilt en uke også ikke giddet mer har jeg gjort et par ganger i mellomtiden. Dataspilling er ikke så gøy som det var da man var tenåring. Bare så det er sagt. hehe. Ellers er jeg egentlig ikke så flink til å skrive om meg selv edit: Ja kan også nevne at jeg er ganske femi og jentete på et området. Jeg liker nemlig å shoppe Endret 28. januar 2010 av TehG Lenke til kommentar
Tom&Jerry Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Hva med å prøve å skaffe seg en jobb på et utested eller noe? Alle klarer å sjenke øl på 18-årsplasser uansett og mange plasser trenger gjærne folk en helg nå og da. Det burde da skaffe deg noe kjente i område Høres kanskje ut som et dumt forslag, men du nevner å jobbe en kul plass for å få kontakt med folk. Det å jobbe på et lager gjør vel ikke at man kommer i kontakt med så veldig mange potensielle venner skulle en tro. Kan fort blit litt ensomt og stusselig på det lageret skulle jeg tro? Dersom du jobber som selger i f.eks en mindre klesforettning med moteklær eller noe, så skulle jeg tror sjansene for å treffe flere kontakter var større. Det er ingen på jobben din du kommer godt overens med da? Man utvikler gjærne kretsen sin via andre bekjentskaper. Du blir kompis med en på jobben, henger med han en del, treffer vennene hans igjen, så til slutt sitter du der med en del folk. Lenke til kommentar
TehG Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Hva med å prøve å skaffe seg en jobb på et utested eller noe? Alle klarer å sjenke øl på 18-årsplasser uansett og mange plasser trenger gjærne folk en helg nå og da. Det burde da skaffe deg noe kjente i område Høres kanskje ut som et dumt forslag, men du nevner å jobbe en kul plass for å få kontakt med folk. Det å jobbe på et lager gjør vel ikke at man kommer i kontakt med så veldig mange potensielle venner skulle en tro. Kan fort blit litt ensomt og stusselig på det lageret skulle jeg tro? Dersom du jobber som selger i f.eks en mindre klesforettning med moteklær eller noe, så skulle jeg tror sjansene for å treffe flere kontakter var større. Det er ingen på jobben din du kommer godt overens med da? Man utvikler gjærne kretsen sin via andre bekjentskaper. Du blir kompis med en på jobben, henger med han en del, treffer vennene hans igjen, så til slutt sitter du der med en del folk. Nei det å jobbe på lager er ikke det, derfor er det min siste dag imorgen Jeg ønsker en deltidsjobb, gjerne i butikk eller som du skriver, et utested. Det skal finansiere planene mine for å gå skole til høsten. Nei er ingen på denne jobben jeg har noe til felles med egentlig. Har prøvd å komme i kontakt med noen, men de blir litt forskjellig i forhold til meg. Kanskje en jeg kan prate med men han er 7 år eldre enn meg igjen Men han er kjempe grei da. Tar en burger etter jobb en gang i uka. Tror egentlig at når jeg begynner på skolen blir det lettere, får helt garantert noen bekjente der, men det er noen måneder til da. Har tenkt på noe fritidsaktiviteter, må bare finne noe som ser gøy ut Lenke til kommentar
PoisonIwy Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Selvfølgelig blir det bedre med skole, hvor skal du søke/gå? Lenke til kommentar
TehG Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Selvfølgelig blir det bedre med skole, hvor skal du søke/gå? IKT på Bleiker, men har ikke ungdomsrett og er for ung til å få voksenrett så må enten komme inn på skolen ellers så får jeg bare komme meg på en privatskole eller et eller annet dilldall. Skole skal jeg gå uansett. Driver med papirer som jeg skal sende inn. Litt kjipt og være 21 år, og begynne på Vk2 sammen med 17-18 åringer, men hvis jeg skal komme meg over 130kr timen får jeg se og få rævva i gir snart (har ikke fullført vgs, så er litt samfunnstaper ) Lenke til kommentar
ToYBoi Skrevet 30. januar 2010 Del Skrevet 30. januar 2010 Er litt redd for å ende opp i samme situasjon som deg selv. På skolen har man jo alle venner rundt seg hele tiden. I jobb kan det godt være at det ikke er noen. Derfor planlegger jeg en jobb etter videregående som kan få meg til å møte mennesker i samme aldersgruppe. Håper på å ikke ende opp ensom, mens alle andre er i Trondheim og studerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå