yosraz Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (Jeg vet ikke hvor dette innlegget hører hjemme hen så hvis det er feilpostet setter jeg pris på at det blir lagt til i riktig underfora) Jeg har en bærbar pc med følgende spesifikasjoner: Intel Core 2 duo prosessor P7550 (2,26 GHz, 1066 MHz FSB) Nvidia Geforce GT 130M Cuda opptil 2303 MB turbocache 4 GB DDR3 minne Jeg har fått meg en del spill og lurer på hva jeg skal kjøre antialiasing, anisotropisk filtrering osv på hvis jeg ønsker god grafikk samtidig som spillet kjører raskt? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 GT 130M er etterkommeren av 9600m GT, som jeg har.. jeg har en litt svakere cpu, men cpu er ikke det viktigste i de fleste spill.. jeg kan dra de fleste spill på medium/high, men ikke noe AA eller AF, for da kommer lagen... de fleste spill går fint for min del med oppløsningen 1280X800, med alt på high, foruten om shadows, som må stå på medium/low, og uten AA eller FF.. ligger stabilt på rundt 80+ FPS på TF2, CSS, WOW og MW2.. anbefaler at du skrur av vertical sync i nvidia kontrollpanel, og oppdaterer driveren til nyeste fra nvidia sine sider. det gjorde stor forskjell på min maskin, med bla at jeg gikk opp over 30FPS i snitt på spill som mirrors edge, og fallout 3.. Lenke til kommentar
yosraz Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 GT 130M er etterkommeren av 9600m GT, som jeg har.. jeg har en litt svakere cpu, men cpu er ikke det viktigste i de fleste spill.. jeg kan dra de fleste spill på medium/high, men ikke noe AA eller AF, for da kommer lagen... de fleste spill går fint for min del med oppløsningen 1280X800, med alt på high, foruten om shadows, som må stå på medium/low, og uten AA eller FF.. ligger stabilt på rundt 80+ FPS på TF2, CSS, WOW og MW2.. anbefaler at du skrur av vertical sync i nvidia kontrollpanel, og oppdaterer driveren til nyeste fra nvidia sine sider. det gjorde stor forskjell på min maskin, med bla at jeg gikk opp over 30FPS i snitt på spill som mirrors edge, og fallout 3.. Takk for et godt svar så langt. Nå har jeg en 17,3 tommer skjerm, en widescreen slik at jeg må kjøre 1600x900, noe som også anbefales av Windows 7. Kan dette ha noe å si for AA og AF? Har oppdatert driverne til skjermkortet. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 oppløsningen krever litt mer, men AA og AF krever sitt på litt andre måter.. her er det egentlig bare å prøve deg litt frem i forskjellige spill og lagger det så skru ned på settings, og begynn gjerne med shadows Lenke til kommentar
yosraz Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 oppløsningen krever litt mer, men AA og AF krever sitt på litt andre måter.. her er det egentlig bare å prøve deg litt frem i forskjellige spill og lagger det så skru ned på settings, og begynn gjerne med shadows Nok et spørsmål: Om man velger "Programstyrt" på Nvidia kontrollpanel, betyr det at spillet velger selv hva som er beste konfigurasjon for det? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 vel.. ja og nei.. mange nye spill spør ved første start om en scann av HW for å bestemme settings, men disse blir ofte langt høyere en hva maskinene egentlig er god for.. anbefaler at du bruker ditt eget valg og setter på performance.. det gir ofte noen ekstra FPS om du kan leve med litt mindre runde kanter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå