Gjest Slettet+8974354 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Hei Jeg har bestilt meg PC, men nå som jeg har bestilt kom jeg på at jeg trenger internett Jeg skal ha kabler fra ett rom til ett annet. Men det er noen spørsmål som jeg håper jeg kan få hjelp med: - Modemet har kun 1 LAN port, og jeg trenger minst to, helst tre. Oppsettet ser slik ut nå: Modem -> Trådløs nettverksrouter med 4 porter ->familie PC (Routeren gi et fryktelig packet loss (rundt 90%)) Hvordan skal jeg gjøre det, jeg tenker meg et oppsett som ser ca slik ut: Modem -> Switch -> Trådløs Router -> Familie PC -> Min PC Er dette gjennomførbart? Vil helst unngå å putte en PC inn i den trådløse routeren pga. packet loss. Spørsmål nr. 2: jeg må jo ha kabler inn på rommet mitt, det er ingen mulighet til å legge opp på loft, det er heller ingen kabeleganger i veggene. Så jeg skal legge den gjennom 2 vegger og feste den etter veggene. Veggene er hvite så en hvit kabel hadde vært fint, det hadde også vært greit med en kabel uten nettverkspluggene. Hva slags kabel skal jeg velge CAT5e eller CAT6? Gi gjerne link til hvor jeg kan få kjøpt kabel, jeg trenger ikke noe mer enn 50 meter (sikkert mindre også) Spør hvis noe er uklart takker for svar Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Det var svært dårlig ruter, 90% packet loss? Sån at eg ikkje roter her. Modem-> Switch Switch-> Trådløs ruter -> Familie Pc Switch-> Min Pc? Ville ikkje kanskje ein løsning med og "ordne" rutern vore ein bedre løsning for heile familien? Kan du nett skrive navn på ruteren før eg ser på den andre løsningen? Har eit motto at ting som kan bli fikset, fikse man Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354 Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Dette er routeren: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=380679 Har prøvd å finne det ut, men jeg fikk ikke svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå