Egil.B Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 For meg ser det ut som Linux bare er en dårlig styla opp fjortis Unix klon, det er mye mer ustabilt å kjøre Linux server enn Unix server! Ingen som tar et OS med en pingvin som maskot seriøst... (Jada, jeg vet at Linux bare er kernelen, men det er lettere å snakke om Linux som et OS, når jeg sier Linux mener jeg alle distrubusjoner av Linix generelt). Da var vel ikke mer å forvente av en inkompetent fjott fra Finland! Linux kommer sikkert til å bli enda verre enn Windows når det blir skikkelig utbredt. Linux er så tregt hos deg for de du har en så fordømte dårlig pc.... skaff deg noe bedre... Jaha, den er faktisk en Amd Athlon XP 2500+ så den suger vel ikke altfor mye? Men hvorfor tar det 30 sekunder å boote opp på den CPU'en, når AmigaOS bare bruker 3 sekunder og da med 68030 25Mhz CPU! Det beviser bare at Linux utnytter systemressursene like dårlig som Windows! Hvorfor bruke et OS som en fjott fra Finland har utviklet og som er kåt på pingviner http://www.osnews.com/phorum/read.php?f=4&i=2414&t=2414#reply_2414 det og mekk deg en egen kernel.. Men det er ikke i hovedsak bare OS'et som gjør dette, det er begrensninger i x86 arkitekturen og i BIOS på PC, dette er grunnen til at PC suger! Kjøp heller en Mac eller Amiga. Hmmm. Du kaller Linux en fjortis-klon? Tviler sterkte på at du er noe annet enn en fjortis selv. Har du bestått ungdomskolen? Du må nå ihvertfall lære deg å få en sammenheng i det du skriver. Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 For å bli litt mer konstruktiv, skriv en liste over de tingene du mener AmigaOS banker Linux på. Å nei!!! Nå putta du et kronestykke på kjøleren igjen. Prøvde foresten å komme på noen argumenter for at linux er treigt. Hmm, merkelig, jeg kom ikke på noen. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 http://www.osnews.com/phorum/read.php?f=4&i=2414&t=2414#reply_2414 det og mekk deg en egen kernel.. Men det er ikke i hovedsak bare OS'et som gjør dette, det er begrensninger i x86 arkitekturen og i BIOS på PC, dette er grunnen til at PC suger! Kjøp heller en Mac eller Amiga. vel.. men hvorfor sier du at det er linux som er treigt da?? når det er pcen som er treig!!.. ja, jeg har amiga 500 men.. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 For å bli litt mer konstruktiv, skriv en liste over de tingene du mener AmigaOS banker Linux på. Å nei!!! Nå putta du et kronestykke på kjøleren igjen. Må man så må man Jeg syns egentlig hele tråden er tåpelig, men hvis han på død og liv skal snakke dritt om Linux og lovord om AmigaOS, så bør han i det minste ha noe konkret å slå i bordet med. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 For å bli litt mer konstruktiv, skriv en liste over de tingene du mener AmigaOS banker Linux på. Å nei!!! Nå putta du et kronestykke på kjøleren igjen. Prøvde foresten å komme på noen argumenter for at linux er treigt. Hmm, merkelig, jeg kom ikke på noen. vel.. det loader volsomt mye som def. da og det er en del dirtroer som har volsom mye som de ikke trenger,, eks. kernelen til redhat,, den du leser på wineX sin hjemmeside så står det at den ikke er anbefalt å bruke siden den har så mange tinger som du ikke trenger. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 vel.. det loader volsomt mye som def. da og det er en del dirtroer som har volsom mye som de ikke trenger,, eks. kernelen til redhat,, den du leser på wineX sin hjemmeside så står det at den ikke er anbefalt å bruke siden den har så mange tinger som du ikke trenger. Ja, men det er jo ikke et linuxproblem - det er et Red Hat-problem. Er jo ikke verre enn å kompilere kjerna selv... Lenke til kommentar
CForce Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Ok kjøleren. AmigaOS som følger med 1200er booter på 1 sek, 3 sek med ver. 3.9 kanskje på en 25MHz 4000, det ved at deler av OSet ligger i kick-start ROMs. Ferdig lastet bruker OSet 512kB minne. låter det som du har et OS med alle funksjonene som du har i linuxdistroen din lastet da? Tror ikke du vet hva du snakker om i det hele tatt. Lest gjennom hele posten, og det er mye tullprat. som "det er bare pcen din som er dårlig". eh, neppe. Linux er hva du gjør det til. Mandrake er en jalladistro som sikkert funker helt "OK" out of box, men så må det utrolig mye konfigurering til for å få det til å gå smooth, raskt, og boote raskt. etc. Merkelig at jeg har en 1400CELLY server her, kjører slackware(konfigurert og tuna GODT) booter på rundt halvparten av tiden din mandrake box gjør, fra jeg trøkker på knappen. Og da er hele servern med ALT klar til tjeneste. Det du sier om at *nix eller linux har dårlig minne/reshåndtering er ihvertfall helt på tryne. JA windows er stygge på håndtering av res. Og hvordan du klarer å sammenligne AMIGAOS med linux når det gjelder reshåndtering skjønner jeg ikke, det er jo et os som ikke engang har skikkelig minnebeskyttelse. jeg er *NIXbruker, og Amiga(blant fler platformer)tilhenger selv, og jeg kan ikke si noe annet enn at du er en skam for amigabrukerne ;P Du legger frem Amiga, AOS og RISC på en måte som gjør at folk ser på deg som en dust, og maskina som noe dritt. Du kan neppe si at du kan gjøre ALT man kan med en PC/mac i dag, på en amiga. Selv med en 4000 maskin, PowerPC (opp til 600MHz) + 50MHz M68k klarer det ikke holde følge lengre. Legg skylden på commodore, og dem som styrte firmaet du, og ingen andre. Skal du ha rett til å uttale deg slik, foreslår jeg at du vet hva du snakker om (for det har du ikke bevist NOEN steder, så prove me wrong). Jeg vet hva jeg snakker om her, ikke kom med noen "omfg!11 du sux." Da driter du deg nok bare mer ut. Lenke til kommentar
Kjøleren Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 OK OK! Hvis dere blir så vanvittig lett provosert av det jeg skriver så får jeg vel bare la vær da. Prøver bare å gi Amiga litt oppmerksomhet, den trenger de nå i disse Windows-dager (og Linux). Jada, jeg kan innrømme at Amiga'en sliter litt, men til å være så gammel så er den bedre i hvertfall i teorien enn dagens OS. Men Amiga klarer alle oppgavene man trenger, utenom spill og noe småtterier, ellers er det en flott plattform. Hadde det ikke vært for at Commodore ødela framtiden til Amiga, hadde den vært best i dag også, men nå som AmigaOne er ute og OS 4.0 er like rundt hjørnet vil dette snart slå alt som er. Anbefaler at dere ikke tar ALT jeg sier like seriøst ettersom noe er skrevet i hovedsak for å provosere :wink: Må jo få litt liv i forumet vettu Uansett så synes jeg det er en viss fjortis faktor på Linux i dag, det samme gjelder Windows, heldigvis er Amiga en fjortis fri plattform, hvem synes vel Amiga er bra den dag i dag? Dessuten fjortisser har jo bare råd til en shitty billig PC satt i et fjortiss Chieftec Dragon Midi Tower, det er jo typisk, de har ikke råd til et PPC akselleratorkort til Amiga for 8000,- Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 vel.. det loader volsomt mye som def. da og det er en del dirtroer som har volsom mye som de ikke trenger,, eks. kernelen til redhat,, den du leser på wineX sin hjemmeside så står det at den ikke er anbefalt å bruke siden den har så mange tinger som du ikke trenger. Ja, men det er jo ikke et linuxproblem - det er et Red Hat-problem. Er jo ikke verre enn å kompilere kjerna selv... jo da det er det.. men det kunne forklare hvorfor en bruker (kjøleren) synes det var treigt. Lenke til kommentar
CForce Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 OK OK!Hvis dere blir så vanvittig lett provosert av det jeg skriver så får jeg vel bare la vær da. Prøver bare å gi Amiga litt oppmerksomhet, den trenger de nå i disse Windows-dager (og Linux). Jada, jeg kan innrømme at Amiga'en sliter litt, men til å være så gammel så er den bedre i hvertfall i teorien enn dagens OS. Men Amiga klarer alle oppgavene man trenger, utenom spill og noe småtterier, ellers er det en flott plattform. Hadde det ikke vært for at Commodore ødela framtiden til Amiga, hadde den vært best i dag også, men nå som AmigaOne er ute og OS 4.0 er like rundt hjørnet vil dette snart slå alt som er. Anbefaler at dere ikke tar ALT jeg sier like seriøst ettersom noe er skrevet i hovedsak for å provosere :wink: Må jo få litt liv i forumet vettu Uansett så synes jeg det er en viss fjortis faktor på Linux i dag, det samme gjelder Windows, heldigvis er Amiga en fjortis fri plattform, hvem synes vel Amiga er bra den dag i dag? Dessuten fjortisser har jo bare råd til en shitty billig PC satt i et fjortiss Chieftec Dragon Midi Tower, det er jo typisk, de har ikke råd til et PPC akselleratorkort til Amiga for 8000,- Hehe. joda. Men skal du sette amigaen litt i lys(og det er jo bra:)) foreslår jeg at du legger det frem på en bedre måte. Dem som vokser opp nå gir egentlig langt faen i maskiner som amiga, og det er litt synd. Har mye med WinXP og holdninger i CSmiljøet og gjøre. "Vi trenger ikke kunne noe, kan kjøpe en pc til 6000kr , spille cs, dra og ødelegge store dataparties (som før kanskje var aktive demoscene/annen subkulturparty) med gayminga. Og mange av dem vil ikke kunne noe, like lite kan dem noe. AmigaONE kommer ja, men det vil aldri slå alt, eller slå igjennom noe kraftig. Amiga er en platform for spesielt interesserte, det er tross alt communityet som har holdt liv i maskinen så lenge. Tiden har forandret seg. alle kan få en pc av foreldra sine til en billig penge, alle kan fikse en kopi av winxpPRO, og alle kan kjøpe en cdkey til hl, og skaffe cs. Dette er alt som betyr noe for mengder av dere kvasinerder der ute. Synd er det. Lenke til kommentar
Klette Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Men den klarer ikke det samme som dagens PC, AmigaOS kan klare alt av det Windows og Linux klarer! AmigaOS er det beste fra Windows, Linux og MacOS i et og samme OS! Så hvorfor i svarteste skauen ( feel the irony ) er Amiga så forbanna lite brukt? Gi opp din ille dritt, pell deg tilbake under den stenen du bor under, og bli der. Forbanna fjortiss jævel [/flame] :wink: Lenke til kommentar
CForce Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Men den klarer ikke det samme som dagens PC, AmigaOS kan klare alt av det Windows og Linux klarer! AmigaOS er det beste fra Windows, Linux og MacOS i et og samme OS! Så hvorfor i svarteste skauen ( feel the irony ) er Amiga så forbanna lite brukt? Gi opp din ille dritt, pell deg tilbake under den stenen du bor under, og bli der. Forbanna fjortiss jævel [/flame] :wink: du var ikke særlig saklig du heller nei ? kanskje det du sa slår tilbake ? Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 OK OK!Hvis dere blir så vanvittig lett provosert av det jeg skriver så får jeg vel bare la vær da. Prøver bare å gi Amiga litt oppmerksomhet, den trenger de nå i disse Windows-dager (og Linux). Vel, jeg vil ikke akkurat si at du gir AmigaOS positiv oppmerksomhet. Jada, jeg kan innrømme at Amiga'en sliter litt, men til å være så gammel så er den bedre i hvertfall i teorien enn dagens OS. Hva som er best i teorien tror jeg de aller fleste bryr seg lite om. Og er noe best i teorien bare fordi det en gang for mange år siden var best? Men Amiga klarer alle oppgavene man trenger, utenom spill og noe småtterier, ellers er det en flott plattform. Ok, så du innrømmer altså AmigaOS ikke gjør alt som Linux og evt. Windows gjør? Hovedsaken er jo at man bruker et OS man selv er fornøyd med, og man trenger ikke hakke på andre fordi de ikke bruker et OS du ikke har sans for. Hadde det ikke vært for at Commodore ødela framtiden til Amiga, hadde den vært best i dag også, men nå som AmigaOne er ute og OS 4.0 er like rundt hjørnet vil dette snart slå alt som er. Vel, det gjenstår å se... Anbefaler at dere ikke tar ALT jeg sier like seriøst ettersom noe er skrevet i hovedsak for å provosere :wink: Må jo få litt liv i forumet vettu Tror forumet finfint klarer å holde liv i seg uten at du trenger å komme med usaklige påstander. Hvis du absolutt skal være en disippel for AmigaOS - hvorfor ikke gjøre det på en litt mer voksen og positiv måte? Uansett så synes jeg det er en viss fjortis faktor på Linux i dag, det samme gjelder Windows, heldigvis er Amiga en fjortis fri plattform, hvem synes vel Amiga er bra den dag i dag? Dessuten fjortisser har jo bare råd til en shitty billig PC satt i et fjortiss Chieftec Dragon Midi Tower, det er jo typisk, de har ikke råd til et PPC akselleratorkort til Amiga for 8000,- Vel, du bør ikke snakke for høyt om fjortisfaktor. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 vel.. det loader volsomt mye som def. da og det er en del dirtroer som har volsom mye som de ikke trenger,, eks. kernelen til redhat,, den du leser på wineX sin hjemmeside så står det at den ikke er anbefalt å bruke siden den har så mange tinger som du ikke trenger. Ja, men det er jo ikke et linuxproblem - det er et Red Hat-problem. Er jo ikke verre enn å kompilere kjerna selv... jo da det er det.. men det kunne forklare hvorfor en bruker (kjøleren) synes det var treigt. Vel, da har han ikke god nok grunn til å uttale seg Lenke til kommentar
CForce Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Når du sier at linux er fjortiss, skjønner jeg kanskje hvorfor. Alle fjortiss-csnerder finner ut at linux er noe dritfett som de bare må lære seg. Så legger dem inn distroer som lycoris/mandrake(pissdistroer) før f.eks TG så dem han brife over "leetnessen" sin, og skryte til venner. Men fakta er at dem ikke kan en DRITT om systemet, bare roter rundt og leker "wannabe 1337 h4x0r". Linux er ikke et fjortiss-os. Det er OSet for spesielt interesserte og Utviklere etc etc. Mye det samme som Amiga var/er. Linux drives ikke av noen bedrift, men av utviklere worldwide. samme som skjedde med Amigaen. Lenke til kommentar
Amiga4k Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Synes kjøleren setter amiga brukere i dårlig lys, fyren er jo bare ute etter å provosere! Tror han bør tenke seg om før han skriver noe å ikke tenke med ræva! Han er kanskje ikke fjortiss, men en skikkelig Amiga fanboy! Voks opp! Lenke til kommentar
Klette Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Men den klarer ikke det samme som dagens PC, AmigaOS kan klare alt av det Windows og Linux klarer! AmigaOS er det beste fra Windows, Linux og MacOS i et og samme OS! Så hvorfor i svarteste skauen ( feel the irony ) er Amiga så forbanna lite brukt? Gi opp din ille dritt, pell deg tilbake under den stenen du bor under, og bli der. Forbanna fjortiss jævel [/flame] :wink: du var ikke særlig saklig du heller nei ? kanskje det du sa slår tilbake ? Måtte bare få ut litt aggresjon Er tilbake i sakelig modus nå.. :wink: Lenke til kommentar
CForce Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Synes kjøleren setter amiga brukere i dårlig lys, fyren er jo bare ute etter å provosere! Tror han bør tenke seg om før han skriver noe å ikke tenke med ræva! Han er kanskje ikke fjortiss, men en skikkelig Amiga fanboy!Voks opp! kunne du ikke bare quota meg ? Da er vi to, ihvertfall Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 For meg ser det ut som Linux bare er en dårlig styla opp fjortis Unix klon, det er mye mer ustabilt å kjøre Linux server enn Unix server! Tror nok du blander kortene litt her. Kanskje du har lest for mye om det SCO-tuller? At linux likner på andre *nix'er er jo ikke akkurat noe negativt (slik du bruker ordet klon), dette er jo hele ideen med unix-spesifikasjonene, at porting mellom forskjellige OS skal være så lett som mulig. At man kan kompilere et program på Linux, FreeBSD og Solaris uten alt for mye fikling må jo være positivt! Du vet tydeligvis ikke heller hva UNIX er for noe. Det er en spesifikasjon, slik som UNIX 95, UNIX 98 osv. Dette er IKKE operativsystemer!! Det finnes flere OS som offisielt kan kalles UNIX fordi de følger disse standardene OG selvsagt betaler penger (noe som er uaktuelt for et gratis OS som linux selv om det sikkert følger standardene og kunne blitt sertifisert hvis man hadde villet). Eksempler på slike "UNIX OS" er Sun Solaris, IBM AIX, Compaq/HP Tru64 m.fl. Når du da sier tåpelige ting som at UNIX er bedre enn Linux må du i det minste fortelle oss hvilken UNIX du har brukt som er så bra! Når det gjelder best oppetid så benytter de råsete serverne faktisk *BSD som er et gratis-os ikke helt ulikt Linux Og hva mener du med at Linux er "styla"? Det grafiske grensesnittet kanskje? KDE, Gnome osv. Vel, jeg håper du vet man kan slå av dette, så det er helt opp til brukeren om man vil kjøre ren kommandolinje eller GUI. KDE og Gnome kjører forøvrig utmerket på Solaris og andre kommersielle UNIXer også, så du har nok en slags innbilt forskjell på Linux og Unix. Da var vel ikke mer å forvente av en inkompetent fjott fra Finland! Yeah right... var jeg deg ville jeg ikke snakket for høyt om fjotter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg