Kjøleren Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Hvorfor bruker Mandrake Linux 30 sekunder på å boote opp på en 2GHz maskin? Dette gjelder forøvrig alle andre distrubusjoner! AmigaOS booter på 3 sekunder og det på en 25 MHz maskin! For meg ser det ut som Linux bare er en dårlig styla opp fjortis Unix klon, det er mye mer ustabilt å kjøre Linux server enn Unix server! Ingen som tar et OS med en pingvin som maskot seriøst... (Jada, jeg vet at Linux bare er kernelen, men det er lettere å snakke om Linux som et OS, når jeg sier Linux mener jeg alle distrubusjoner av Linix generelt). Da var vel ikke mer å forvente av en inkompetent fjott fra Finland! Linux kommer sikkert til å bli enda verre enn Windows når det blir skikkelig utbredt. Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 AmigaOS SUGER!! LINUX EIER!!!! STFU n00b!! .. Som man spør får man svar Lenke til kommentar
EZAccess Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Det er greit. Vi vet nå at du elsker AmigaOS over alt på denne jord. Case closed! Lenke til kommentar
Kjøleren Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Denne tråden ble i hovedsak åpnet fordi jeg venter på å bli utestengt fra forumet, vil stenge denne konto'en. Men tilbake til temaet, kan dere komme med et eneste argument for hvorfor Linux er så tregt og utnytter ressurser så elendig? Svaret er selvsagt, NEI! Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Skal vi komme med argumenter for at linux er tregt? Lenke til kommentar
Ancistrus84 Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Linux er så tregt hos deg for de du har en så jævla dårlig pc.... skaff deg noe bedre... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Mandrake og Rdhat er kjent for å være dårlige Linux Distroer.... Tipper du får en ganske god maksin med Gentoo eller Slackware... Lenke til kommentar
Kjøleren Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Linux er så tregt hos deg for de du har en så fordømte dårlig pc.... skaff deg noe bedre... Jaha, den er faktisk en Amd Athlon XP 2500+ så den suger vel ikke altfor mye? Men hvorfor tar det 30 sekunder å boote opp på den CPU'en, når AmigaOS bare bruker 3 sekunder og da med 68030 25Mhz CPU! Det beviser bare at Linux utnytter systemressursene like dårlig som Windows! Hvorfor bruke et OS som en fjott fra Finland har utviklet og som er kåt på pingviner Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 http://www.osnews.com/phorum/read.php?f=4&...2414#reply_2414 det og mekk deg en egen kernel.. Lenke til kommentar
Kjøleren Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 http://www.osnews.com/phorum/read.php?f=4&i=2414&t=2414#reply_2414 det og mekk deg en egen kernel.. Men det er ikke i hovedsak bare OS'et som gjør dette, det er begrensninger i x86 arkitekturen og i BIOS på PC, dette er grunnen til at PC suger! Kjøp heller en Mac eller Amiga. Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Commodore 64 bruker 1 sekund på å starte, så da må den være enda bedre enn Amiga igjen, selv om den bare kjører på 1 MHz. Lenke til kommentar
Blod Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Commodore 64 bruker 1 sekund på å starte, så da må den være enda bedre enn Amiga igjen, selv om den bare kjører på 1 MHz. Lenke til kommentar
Kjøleren Skrevet 3. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2003 Commodore 64 bruker 1 sekund på å starte, så da må den være enda bedre enn Amiga igjen, selv om den bare kjører på 1 MHz. Men den klarer ikke det samme som dagens PC, AmigaOS kan klare alt av det Windows og Linux klarer! AmigaOS er det beste fra Windows, Linux og MacOS i et og samme OS! Lenke til kommentar
Egil.B Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Mandrake tar lag tid å boote av samme grunn som Amiga bruker liten tid. Amiga er streamlinet for hardwaren, Mandrake er multipurpose. Lenke til kommentar
Mr_Dillon Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Jaha, den er faktisk en Amd Athlon XP 2500+ så den suger vel ikke altfor mye? Men hvorfor tar det 30 sekunder å boote opp på den CPU'en, når AmigaOS bare bruker 3 sekunder og da med 68030 25Mhz CPU! Det beviser bare at Linux utnytter systemressursene like dårlig som Windows! Hvorfor bruke et OS som en fjott fra Finland har utviklet og som er kåt på pingviner. Siden det er oppstartstid som er avgjørende for hvor bra et OS er, så må vel MS-DOS være et av de bedre OS'ene som finnes det da Andy Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Kjøleren er jo beryktet troll her på forumet. Ignorer ham, så slutter'n. Som andre seksåringer. Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Dumt spm kanskje men. Hvordan kan du måle hastigheten til et os iforhold til hvor lang tid det tar å boote den egentlig? Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Commodore 64 bruker 1 sekund på å starte, så da må den være enda bedre enn Amiga igjen, selv om den bare kjører på 1 MHz. De gode gamle TIKI-100-maskinene stiller også sterkt. Tar ca. 2 sek. å laste OS'et fra 5.25" diskett Lenke til kommentar
Jazzcat Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 Hvorfor bruker Mandrake Linux 30 sekunder på å boote opp på en 2GHz maskin? Dette gjelder forøvrig alle andre distrubusjoner! AmigaOS booter på 3 sekunder og det på en 25 MHz maskin! For meg ser det ut som Linux bare er en dårlig styla opp fjortis Unix klon, det er mye mer ustabilt å kjøre Linux server enn Unix server! Ingen som tar et OS med en pingvin som maskot seriøst... (Jada, jeg vet at Linux bare er kernelen, men det er lettere å snakke om Linux som et OS, når jeg sier Linux mener jeg alle distrubusjoner av Linix generelt). Da var vel ikke mer å forvente av en inkompetent fjott fra Finland! Linux kommer sikkert til å bli enda verre enn Windows når det blir skikkelig utbredt. Gidder egentlig ikke bruke tid på sånne som deg. Men synes likevel det er på sin plass å foreslå at du tar deg en pause her på forumet og går tilbake til å leke med legoklosser eller tilsvarende tidsfordriv som er bedre tilpasset en person med din modenhet/forståelse. Lenke til kommentar
Nichlas Skrevet 3. juni 2003 Del Skrevet 3. juni 2003 AmigaOS er det beste fra Windows, Linux og MacOS i et og samme OS! For å bli litt mer konstruktiv, skriv en liste over de tingene du mener AmigaOS banker Linux på. Mye mulig AmigaOS er bedre enn Linux på visse punkter, men jeg kan garantere at for hvert punkt du lager på listen din, så er det noen som kan si noe annet Linux banker AmigaOS på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg