FreezedOil Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Hei jeg skal snart søke til videregående , i neste uke faktisk. og jeg vil kanskje videre jobbe offshore på en oljeplattform senere i livet, jeg har følgende spørsmål jeg skal ta ssp, viss jeg skal bli sivil ingeniør hva burde jeg ta på vgs? jobber sivil ingeniører offshore? Hvor mye tjener dem? og får jeg 2 uker jobb og 4 uker fri med en gang eller starter jeg med 2 uker jobb + 2 uker fri? hva kreves det for å bli sivil ingeniør? Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 http://utdanning.no/yrker/beskrivelse/sivilingenior "Utdanning Ingeniører har en treårig bachelorgrad fra universitet eller høgskole. Sivilingeniøren har en mastergrad som tar fem år. Det er mange ulike fagretninger å velge mellom på de ulike utdanningsinstitusjonene. Sivilingeniørutdanningen har også fag som økonomi og ledelse i graden. Opptakskrav Generell studiekompetanse og 3MX og 2FY, fullført 1-årig forkurs eller kombinert med 3-terminordning." Er vel bare generell studiekompetanse man trenger så er nok ett fett hva du går. For du må videre på universitet eller høgskole uansett. Lønn tørr jeg ikke si noe om. Men ordningen er som du sier, 2 uker på og 4 uker av. Om det er slik fra starten av vet jeg heller ikke Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 (endret) så vidt jeg har forstått på min far som jobber offshore så er det ikke veldig vanlig med "siv.ing" på plattform nei. det som er leier seg ut til firmaer som f.eks statoil so konsulenter og tar uhorvelige summer per dag(10-15 tusen) men har null jobb sikkerhet. master of sience er det vel du bør gå for. så vidt jeg har forstått det er de fleste på plattform fagarbeidere *tillegg* rotasjon varierer etter selskap og stillin vanligvis Endret 28. januar 2010 av stich_it Lenke til kommentar
FreezedOil Skrevet 28. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2010 Ja ok , offshore frister veldig, høres digg ut og ha 4 uker fri og 2 uker jobb Lenke til kommentar
p0pc0rn Skrevet 28. januar 2010 Del Skrevet 28. januar 2010 Det er sant. Eneste haken jeg ser ved det er om man en gang i tiden skal stifte familie og får barn. Være 2 uker borte fra familie og barn synes jeg er lenge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå